Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2015, 12:20 uur
vigil schreef:
Nou als Nevermind een klassieker moet zijn dan is Ten het helemaal. Over overschat gesproken...
Nou als Nevermind een klassieker moet zijn dan is Ten het helemaal. Over overschat gesproken...
Heb ik ooit zo over Marillion en Fish gesproken, user genoemd naar een nummer van vis?

0
geplaatst: 23 juni 2015, 12:20 uur
herman schreef:
Ik heb voorlopig een lijstje van 60 nummers die in aanmerking komen.
En daar zit geen Pearl Jam, Nirvana, etc. bij.
Ik heb voorlopig een lijstje van 60 nummers die in aanmerking komen.
En daar zit geen Pearl Jam, Nirvana, etc. bij. zit er wel iets Electronisch bij als je de boodschap begrijpt
0
geplaatst: 23 juni 2015, 12:21 uur
luigifort schreef:
Id wordt Nevermind ook overschat..die plaat wordt zo wat heilig verklaard..is natuurlijk wel n goed album met een handvol klassesongs..maar er zijn veel betere albums..
Id wordt Nevermind ook overschat..die plaat wordt zo wat heilig verklaard..is natuurlijk wel n goed album met een handvol klassesongs..maar er zijn veel betere albums..
Zeg Luigi, ga vooral zo door. Not!

0
geplaatst: 23 juni 2015, 12:24 uur
Ieder zn smaak toch, niet? 
Heilig verklaren van albums gaat mij n beetje te ver!

Heilig verklaren van albums gaat mij n beetje te ver!
0
geplaatst: 23 juni 2015, 12:27 uur
vigil schreef:
Nevermind >>>>>>>>>>> Ten
0
geplaatst: 23 juni 2015, 12:29 uur
Ms zitten er ook wel nummers van in mijn top 10..maar afzonderlijk zitten er hele sterke nummers tussen..maar als gehele albums kunnen ze me zelden bekoren..doe dan maar Dirt ofzo
. De Grungescene is natuurlijk opgehemeld en er zijn natuurlijk ook veel albums van minder bekende bands. Als je de bekendste noemt van de bekende bands kom je maar op 10 of minder die als klassieker worden gezien..niet zoveel dus..dan worden er natuurlijk al gauw n paar heilig verklaard..
. De Grungescene is natuurlijk opgehemeld en er zijn natuurlijk ook veel albums van minder bekende bands. Als je de bekendste noemt van de bekende bands kom je maar op 10 of minder die als klassieker worden gezien..niet zoveel dus..dan worden er natuurlijk al gauw n paar heilig verklaard..
0
geplaatst: 23 juni 2015, 12:57 uur
west schreef:
(quote)
Heb ik ooit zo over Marillion en Fish gesproken, user genoemd naar een nummer van vis?
Nee, dat niet maar die worden ook niet overschat maar onderschat dus ik snap je boodschap niet zo

Maar in principe is elke plaat die legendarisch is een beetje overschat. Dark Side om maar eens een voorbeeld te noemen
0
geplaatst: 23 juni 2015, 13:04 uur
Nou nou wat een aanval ineens, hopelijk is Harm veilig of moeten we juist veilig zijn voor Harm?
Nou ja ik ga wel op vakantie naar Eden met mijn versplinterde rikketik
Nou ja ik ga wel op vakantie naar Eden met mijn versplinterde rikketik
0
geplaatst: 23 juni 2015, 13:06 uur
vigil schreef:
Nee, dat niet maar die worden ook niet overschat maar onderschat dus ik snap je boodschap niet zo
(quote)

0
geplaatst: 23 juni 2015, 13:09 uur
vigil schreef:
Maar in principe is elke plaat die legendarisch is een beetje overschat.
Maar in principe is elke plaat die legendarisch is een beetje overschat.
Ik ben ook een beetje overschat.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 13:26 uur
1991 vind ik zelf het beste jaar uit de 90's, zoveel goede nummers uitgebracht toen 

0
geplaatst: 23 juni 2015, 13:30 uur
Ja het is een sterk jaar maar dat is 90, 92, 93 en 94 ook wel hoor
0
geplaatst: 23 juni 2015, 13:41 uur
Ik vind die Grunge beweging best interessant.
Ok, wellicht wat overhyped, maar dat kan toch geen reden zijn om het dan anders te beoordelen. Ten , Nevermind, en uiteindelijk ook Dirt en Superunknown, fijne albums imo.
Ok, wellicht wat overhyped, maar dat kan toch geen reden zijn om het dan anders te beoordelen. Ten , Nevermind, en uiteindelijk ook Dirt en Superunknown, fijne albums imo.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 13:48 uur
0
geplaatst: 23 juni 2015, 14:57 uur
De grunge is leuk, maar bij mij is daar weinig van terug te zien in mijn lijstje... Misschien dat L7 het nog een keer haalt ofzo.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 15:06 uur
herman schreef:
De grunge is leuk, maar bij mij is daar weinig van terug te zien in mijn lijstje... Misschien dat L7 het nog een keer haalt ofzo.
Ik heb er wel wat in staan- in combi met heel andere stijlen. Dat dan weer wel.

0
geplaatst: 23 juni 2015, 15:39 uur
Zit ook zo even alles te bekijken..echt moeilijk n top 10..doe maar liever n top 20
Sterk jaar !
Sterk jaar !
0
geplaatst: 23 juni 2015, 17:33 uur
herman schreef:
De beste track van My Bloody Valentine uit 1991 staat op een EP.
De beste track van My Bloody Valentine uit 1991 staat op een EP.
Die kende ik nog niet, maar inderdaad, wat een heerlijk nummer zeg!

0
geplaatst: 23 juni 2015, 19:05 uur
Niet voor niets op 1 in de EP Top 1000 over 1991 an RateYourMusic. 

0
geplaatst: 23 juni 2015, 19:39 uur
Pfff... in 1990 zorgde jouw tip (die Massive Attack remix) er voor dat ik precies van 29 naar 30 nummers ging. Nu ben ik dankzij twee tips (MBV en Altern 8 ) van 30 naar 32 gegaan. #vindiknietleuk
EDIT: Oh nee, ik ben van 31 naar 33 nummers gegaan. Dan neem ik je niks kwalijk!
En net als in 1990 ontbreekt er een echte uitschieter, maar is het aanbod in de breedte erg sterk.
EDIT: Oh nee, ik ben van 31 naar 33 nummers gegaan. Dan neem ik je niks kwalijk!

En net als in 1990 ontbreekt er een echte uitschieter, maar is het aanbod in de breedte erg sterk.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 20:10 uur
herman schreef:
En een van de eerste singles (en zijn eerste hele goede) van een van de grootste electronische artiesten uit de muziekgeschiedenis, eentje die dit jaar al honderden onuitgebrachte nummers online heeft gezet. Liefhebbers weten dan wel genoeg.
En een van de eerste singles (en zijn eerste hele goede) van een van de grootste electronische artiesten uit de muziekgeschiedenis, eentje die dit jaar al honderden onuitgebrachte nummers online heeft gezet. Liefhebbers weten dan wel genoeg.
Een tip voor jou en GrafGantz: ga ook het legendarische Belgische label van Renaat & Sabine goed uitpluizen, want daar is, naast RDJ, nog wel een hele hoop meer mooi spul te vinden in deze jaren. Ik heb er nu eentje op #4 staan (die met zo'n dominante Hoover sound). Volgend jaar komt er eentje van datzelfde label dik op 1 bij mij. Allebei van Nederlandse bodem.
0
geplaatst: 24 juni 2015, 09:22 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.