Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:18 uur
12. Rolo Tomassi - Opalescent (10 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Don Cappuccino)
Rolo Tomassi - dus Poeha, geen Faerground Accidents - eindigt helemaal onderaan in deze finale. Maar wel een #1-notering. Dat geldt voor alle (!) twaalf finalisten. Ik weet niet of het een unicum is, maar zeker wel een zeldzaamheid. Alhoewel dit nummer zijn finaleladder won heeft het nooit indrukwekkende stempercentages gehad. Ook nu niet.
(genomineerd door en nummer 1 van Don Cappuccino)
Rolo Tomassi - dus Poeha, geen Faerground Accidents - eindigt helemaal onderaan in deze finale. Maar wel een #1-notering. Dat geldt voor alle (!) twaalf finalisten. Ik weet niet of het een unicum is, maar zeker wel een zeldzaamheid. Alhoewel dit nummer zijn finaleladder won heeft het nooit indrukwekkende stempercentages gehad. Ook nu niet.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:21 uur
11. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die (11 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Poeha)
Het love/hate-nummer van deze maand streed samen met Opalescent om de rode lantaarn. In de finale nam "hate" de overhand, maar toch wisten ze nog net de laatste plaats te ontlopen. Het gat met de nummer 10 is maar liefst zes punten.
(genomineerd door en nummer 1 van Poeha)
Het love/hate-nummer van deze maand streed samen met Opalescent om de rode lantaarn. In de finale nam "hate" de overhand, maar toch wisten ze nog net de laatste plaats te ontlopen. Het gat met de nummer 10 is maar liefst zes punten.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:28 uur
10. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down (17 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door nelis, nummer 1 van Edgar18)
Met Laura Marling zijn we in de middenmoot beland. Laura Marling heeft in eerdere edities al vaak meegedaan, maar voor Don't Let Me Bring You Down was het al weer precies twee jaar geleden dat ze voor het laatst meedeed. Het werd dus wel weer eens tijd. En ze haalt een behoorlijk puntenaantal, alleen valt het kwartje net verkeerd. Als bijvoorbeeld nominator nelis had meegestemd had ze theoretisch zelfs 4e kunnen worden. Het zit dus erg dicht op elkaar in de middenmoot. Laura Marling haalde overigens in de eerste ladderronde nog het hoogste stempercentage.
(genomineerd door nelis, nummer 1 van Edgar18)
Met Laura Marling zijn we in de middenmoot beland. Laura Marling heeft in eerdere edities al vaak meegedaan, maar voor Don't Let Me Bring You Down was het al weer precies twee jaar geleden dat ze voor het laatst meedeed. Het werd dus wel weer eens tijd. En ze haalt een behoorlijk puntenaantal, alleen valt het kwartje net verkeerd. Als bijvoorbeeld nominator nelis had meegestemd had ze theoretisch zelfs 4e kunnen worden. Het zit dus erg dicht op elkaar in de middenmoot. Laura Marling haalde overigens in de eerste ladderronde nog het hoogste stempercentage.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:35 uur
9. Algiers - Blood (17 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arrie en Co Jackso)
De bezwerende track Blood van Algiers eindigt net als in de tweede finaleladder op evenveel punten als Laura Marling, maar dit keer heeft juist Blood meer #1-noteringen. Die twee #1-noteringen zijn er overigens eentje meer dan een nummer uit de top-2. Het album van deze Amerikanen staat trouwens op een gemiddelde van 4,28! Wel pas na zeven stemmen...
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Arrie en Co Jackso)
De bezwerende track Blood van Algiers eindigt net als in de tweede finaleladder op evenveel punten als Laura Marling, maar dit keer heeft juist Blood meer #1-noteringen. Die twee #1-noteringen zijn er overigens eentje meer dan een nummer uit de top-2. Het album van deze Amerikanen staat trouwens op een gemiddelde van 4,28! Wel pas na zeven stemmen...
0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:38 uur
Echt belachelijk dat Rolo Tomassi onderaan eindigt. Valt me ronduit vies tegen. 

0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:39 uur
Had wat mij betreft ook meer verdient. Zeker omdat Faerground Accidents dan helemaal alleen onderaan had gebungeld 

0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:51 uur
8. Mini Mansions - Death Is a Girl (19 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Arno
Death Is a Girl wist de eerste ronde echt op het miniemste nippertje door te komen en in de finaleladder werd het (met wat meer ruimte) derde. De twee nummers die het toen voor moest laten staan opnieuw hoger.
(genomineerd door en nummer 1 van Arno
Death Is a Girl wist de eerste ronde echt op het miniemste nippertje door te komen en in de finaleladder werd het (met wat meer ruimte) derde. De twee nummers die het toen voor moest laten staan opnieuw hoger.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 18:57 uur
7. Only Real - Can't Get Happy (19 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door wibro, nummer 1 van dumb_helicopter en wibro)
Kijkend naar de stempercentages in de ladders zou het nu tijd moeten worden voor Nao of Tei Shi, maar het is toch echt tijd voor de typische middenmoter Can't Get Happy. Alhoewel, twee #1-noteringen is in deze finale toch best bijzonder. Dat Only Real in totaal maar zeven noteringen weet binnen te slepen zorgt ervoor dat het bij deze zevende plek blijft.
(genomineerd door wibro, nummer 1 van dumb_helicopter en wibro)
Kijkend naar de stempercentages in de ladders zou het nu tijd moeten worden voor Nao of Tei Shi, maar het is toch echt tijd voor de typische middenmoter Can't Get Happy. Alhoewel, twee #1-noteringen is in deze finale toch best bijzonder. Dat Only Real in totaal maar zeven noteringen weet binnen te slepen zorgt ervoor dat het bij deze zevende plek blijft.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:03 uur
6. Kero Kero Bonito - Picture This (20 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Teunnis)
Nog steeds geen Nao of Tei Shi. Het is nu de beurt aan de grootste tegenvaller van deze finale. In beide ladderronde werd Kero Kero Bonito virtueel vierde. Tel daarbij op dat de finale meer in het voordeel werkt voor love/hate-nummers dan de ladderrondes en ik had toch echt een podiumplaats verwacht en zelfs gehoopt op een overwinning. Maar goed, dat er muziek uit deze hoek (ik zou zeggen: á la PC Music) überhaupt de finale kan halen is al heel mooi.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Teunnis)
Nog steeds geen Nao of Tei Shi. Het is nu de beurt aan de grootste tegenvaller van deze finale. In beide ladderronde werd Kero Kero Bonito virtueel vierde. Tel daarbij op dat de finale meer in het voordeel werkt voor love/hate-nummers dan de ladderrondes en ik had toch echt een podiumplaats verwacht en zelfs gehoopt op een overwinning. Maar goed, dat er muziek uit deze hoek (ik zou zeggen: á la PC Music) überhaupt de finale kan halen is al heel mooi.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:14 uur
5. Ibeyi - Stranger / Lover (22 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Ploppesteksel)
De tweede nominatie van Arno. Na een achtste plek voor Mini Mansions is het nu een vijfde plek voor Ibeyi. De tweelingzussen werden vorig jaar al eens tiende en in januari dit jaar werd zelfs het podium gehaald. Het verliest het uiteindelijk op #2-noteringen van de nummer vier: een duur verlies met het oog op het eindspel.
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Ploppesteksel)
De tweede nominatie van Arno. Na een achtste plek voor Mini Mansions is het nu een vijfde plek voor Ibeyi. De tweelingzussen werden vorig jaar al eens tiende en in januari dit jaar werd zelfs het podium gehaald. Het verliest het uiteindelijk op #2-noteringen van de nummer vier: een duur verlies met het oog op het eindspel.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:19 uur
4. Nao - Inhale Exhale (22 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van kemm)
Daar is Nao dan eindelijk. Op basis van de ladders had ik het op plek 11 voorspeld. Daar is dus in deze finale een flinke winst behaald. Er heerst onenigheid welk nummer van deze Britse nou in de finale hoorde: Apple Cherry of Inhale Exhale. Feit is dat de laatstgenoemde het gehaald heeft en daar gewoon eventjes vierde wordt.
(genomineerd door en nummer 1 van kemm)
Daar is Nao dan eindelijk. Op basis van de ladders had ik het op plek 11 voorspeld. Daar is dus in deze finale een flinke winst behaald. Er heerst onenigheid welk nummer van deze Britse nou in de finale hoorde: Apple Cherry of Inhale Exhale. Feit is dat de laatstgenoemde het gehaald heeft en daar gewoon eventjes vierde wordt.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:30 uur
3. Rats on Rafts - Sleep Little Child (26 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door Dwejkk_, nummer 1 van DjFrankie en Dwejkk_)
De Nederlanders van Rafts on Rafts wisten tot dit jaar de maandfinale nog niet te halen - dat (Machine) 1-6-8 dat niet lukte was in mijn ogen erg verrassend - maar nu dat wel is gelukt stoten ze meteen door naar een podiumplek. Dat zat er eigenlijk ook dik in: een behoorlijk stempercentage in de eerste ladderronde (in een hele sterke ladder) en het tweede percentage in de finaleladder. Nu "we" eindelijk eens geen last hebben van Belgen in een maandfinale is het meteen goed raak! Het verschil met de middenmoot wordt voornamelijk gemaakt dankzij het aantal noteringen. Slechts één nummer deed dat beter.
En nog steeds geen Tei Shi...
(genomineerd door Dwejkk_, nummer 1 van DjFrankie en Dwejkk_)
De Nederlanders van Rafts on Rafts wisten tot dit jaar de maandfinale nog niet te halen - dat (Machine) 1-6-8 dat niet lukte was in mijn ogen erg verrassend - maar nu dat wel is gelukt stoten ze meteen door naar een podiumplek. Dat zat er eigenlijk ook dik in: een behoorlijk stempercentage in de eerste ladderronde (in een hele sterke ladder) en het tweede percentage in de finaleladder. Nu "we" eindelijk eens geen last hebben van Belgen in een maandfinale is het meteen goed raak! Het verschil met de middenmoot wordt voornamelijk gemaakt dankzij het aantal noteringen. Slechts één nummer deed dat beter.
En nog steeds geen Tei Shi...
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:35 uur
inquestos schreef:
Dit beloofde verreweg de matigste finale ooit te worden, maar dan redden de laatste twee nummers het nog een beetje:
1. Tei Shi - Bassically (8,5)
2. Torres - Sprinter (8,5)
Dit beloofde verreweg de matigste finale ooit te worden, maar dan redden de laatste twee nummers het nog een beetje:
1. Tei Shi - Bassically (8,5)
2. Torres - Sprinter (8,5)
inquestos mag tevreden zijn.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:55 uur
2. Tei Shi - Bassically (33 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van Dance Lover, Gretz en inquestos)
Hier is waar het sprookje eindigt voor Tei Shi. Dit moet haast wel de hoogste notering ooit uit Argentinië ( zijn. Waar dat ineens vandaan komt is me een raadsel; in de eerste ladderronde was het stempercentage nog wel aardig, maar in de finaleladder gaf het percentage weinig hoop. Deze single kwam vorig jaar al uit, maar verscheen dit jaar op haar EP Verde. Een artieste om in de gaten te houden. Ik zie nu trouwens dat die EP op hetzelfde label is uitgekomen als het werk van Kero Kero Bonito
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van Dance Lover, Gretz en inquestos)
Hier is waar het sprookje eindigt voor Tei Shi. Dit moet haast wel de hoogste notering ooit uit Argentinië ( zijn. Waar dat ineens vandaan komt is me een raadsel; in de eerste ladderronde was het stempercentage nog wel aardig, maar in de finaleladder gaf het percentage weinig hoop. Deze single kwam vorig jaar al uit, maar verscheen dit jaar op haar EP Verde. Een artieste om in de gaten te houden. Ik zie nu trouwens dat die EP op hetzelfde label is uitgekomen als het werk van Kero Kero Bonito

0
geplaatst: 5 juli 2015, 19:56 uur
1. Torres - Sprinter (39 punten, 11 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Sunderland)
De duidelijke winnaar van de maan mei is Torres met Sprinter! Misschien dat het aantal #1-noteringen niet overtuigd, maar daar stonden zes (!) #2-noteringen naast. En elf van de zeventien keer genoemd worden is ook niet misselijk. Uiteindelijk resulteert dat in de maandwinst met zes en dertien punten voorsprong op respectievelijk de nummers 2 en 3. Meer dan terecht dus, deze overwinning. Wel beginnen we, na de maandwinst van Nadine Shah, weer een beetje repetitief te worden (herinneren we ons nog ene Kendrick Lamar?
). Volgende maand de beurt aan Laura Marling, Courtney Barnett of Sharon Van Etten?
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Sunderland)
De duidelijke winnaar van de maan mei is Torres met Sprinter! Misschien dat het aantal #1-noteringen niet overtuigd, maar daar stonden zes (!) #2-noteringen naast. En elf van de zeventien keer genoemd worden is ook niet misselijk. Uiteindelijk resulteert dat in de maandwinst met zes en dertien punten voorsprong op respectievelijk de nummers 2 en 3. Meer dan terecht dus, deze overwinning. Wel beginnen we, na de maandwinst van Nadine Shah, weer een beetje repetitief te worden (herinneren we ons nog ene Kendrick Lamar?
). Volgende maand de beurt aan Laura Marling, Courtney Barnett of Sharon Van Etten?
0
geplaatst: 5 juli 2015, 20:04 uur
De top-20 van mei:
1. Torres - Sprinter
2. Tei Shi - Bassically
3. Rats on Rafts - Sleep Little Child
4. Nao - Inhale Exhale
5. Ibeyi - Stranger / Lover
6. Kero Kero Bonito - Picture This
7. Only Real - Can't Get Happy
8. Mini Mansions - Death Is a Girl
9. Algiers - Blood
10. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
11. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
12. Rolo Tomassi - Opalescent
13. Florence + the Machine - What Kind of Man [Nicolas Jaar Remix]
14. Billie Black - Going Under
15. Nao - Apple Cherry
16. The Weather Station - Way It Is, Way It Could Be
17. Lower Dens - To Die in L.A.
18. Princess Chelsea - Too Many People
19. Destroyer - Dream Lover
20. Roots Manuva - Facety 2:11
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
1. Torres - Sprinter
2. Tei Shi - Bassically
3. Rats on Rafts - Sleep Little Child
4. Nao - Inhale Exhale
5. Ibeyi - Stranger / Lover
6. Kero Kero Bonito - Picture This
7. Only Real - Can't Get Happy
8. Mini Mansions - Death Is a Girl
9. Algiers - Blood
10. Laura Marling - Don't Let Me Bring You Down
11. Faerground Accidents - She Makes Me Want to Die
12. Rolo Tomassi - Opalescent
13. Florence + the Machine - What Kind of Man [Nicolas Jaar Remix]
14. Billie Black - Going Under
15. Nao - Apple Cherry
16. The Weather Station - Way It Is, Way It Could Be
17. Lower Dens - To Die in L.A.
18. Princess Chelsea - Too Many People
19. Destroyer - Dream Lover
20. Roots Manuva - Facety 2:11
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
0
geplaatst: 5 juli 2015, 20:06 uur
Ja, Torres is inderdaad een opvallend vergelijkbare winnaar na Nadine Shah.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 21:26 uur
Teunnis schreef:
Er heerst onenigheid welk nummer van deze Britse nou in de finale hoorde: Apple Cherry of Inhale Exhale.
Allebei! Er heerst onenigheid welk nummer van deze Britse nou in de finale hoorde: Apple Cherry of Inhale Exhale.
Fijne winnaar, ik meen mijn nummer drie. Sowieso een nette top vijf, enkel Tei Shi vind ik maar zo zo.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 21:30 uur
Teunnis schreef:
Had wat mij betreft ook meer verdient. Zeker omdat Faerground Accidents dan helemaal alleen onderaan had gebungeld
Had ...verdient
Tssss....

Nao had wat mij betreft ook zeker met beide nummers in de finale mogen komen. Een van de fijnste ontdekkingen van 2015 tot nu toe.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 23:01 uur
M'n top 4 in de top 6, dat valt mee!
En weer een nominatie die veel hoger uitkomt dan ik op het eerste zicht uit de lijstjes had afgeleid.
En weer een nominatie die veel hoger uitkomt dan ik op het eerste zicht uit de lijstjes had afgeleid.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 17:15 uur
Mooie uitslag weer, en ja ik heb gewoon een goede smaak, en gelukkig de gemene deler van jullie allen ook 
En bedankt dat je er weer iets moois van hebt gemaakt Teun

En bedankt dat je er weer iets moois van hebt gemaakt Teun
0
geplaatst: 6 juli 2015, 17:27 uur
Top 2 uiteraard.
En tof dat je er zoveel energie in blijft stoppen Teun, waarvoor dank.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 12:36 uur
En we kunnen verder met de maand juni. Er zijn 28 nummers die alvast genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 30 juni zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand juni uit het "Maak kennis met... 2015"-topic. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste vijftien albums op MuMe die in juni zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 30 juni:
Donnie Trumpet & The Social Experiment - Sunday Candy
David Hasselhoff - True Survivor
Skepta - Shutdown
St. Vincent - Teenage Talk
Chelsea Wolfe - Iron Moon
De acht best beoordeelde nummers van de maand juni uit het topic Maak kennis met... 2015:
Haerts - Everybody Here Wants You
Foals - What Went Down
De Koorts - Het Gouden Uur
Makthaverskan - Witness
Beck - Dreams
Bob Moses - All I Want
Kodaline - Ready
Half Way Station - The Great Beyond
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de vijftien populairste albums uit juni op MusicMeter. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van 3,00 of hoger automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:
Muse - Reapers
Florence + the Machine - What Kind of Man
A$AP Rocky feat. Joe Fox - Holy Ghost
FFS - Johnny Delusional
Sun Kil Moon - Birds of Films
Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis
Everything Everything - Spring / Sun / Winter / Dread
Wolf Alice - Giant Peach
Armored Saint - Win Hands Down
Maribou State - Raincoats
Sean Taylor - Lorca
Of Monsters and Men - Crystals
Vince Staples - Lift Me Up
Tremonti - Radical Change
Richard Thompson - Dungeons for Eyes
Alfabetische lijst:
Beck - Dreams
Bob Moses - All I Want
FFS - Johnny Delusional
Foals - What Went Down
Kodaline - Ready
Makthaverskan - Witness
Muse - Reapers
Sean Taylor - Lorca
Skepta - Shutdown
Wolf Alice - Giant Peach
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn 1) dat een nummer in 2015 is/wordt uitgebracht en 2) dat (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst met alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
De top vijf singles op RYM t/m 30 juni:
Skepta - Shutdown
De acht best beoordeelde nummers van de maand juni uit het topic Maak kennis met... 2015:
Foals - What Went Down
Makthaverskan - Witness
Beck - Dreams
Bob Moses - All I Want
Kodaline - Ready
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de vijftien populairste albums uit juni op MusicMeter. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van 3,00 of hoger automatisch meedoen. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt:
Muse - Reapers
FFS - Johnny Delusional
Wolf Alice - Giant Peach
Sean Taylor - Lorca
Alfabetische lijst:
Beck - Dreams
Bob Moses - All I Want
FFS - Johnny Delusional
Foals - What Went Down
Kodaline - Ready
Makthaverskan - Witness
Muse - Reapers
Sean Taylor - Lorca
Skepta - Shutdown
Wolf Alice - Giant Peach
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn 1) dat een nummer in 2015 is/wordt uitgebracht en 2) dat (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst met alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
0
geplaatst: 7 juli 2015, 12:38 uur
0
geplaatst: 7 juli 2015, 12:50 uur
Er kan weer genomineerd worden! Mocht je niet meer getagd willen worden voor dit topic, stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.
Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, chevy93, Co Jackso, curufin, Dance Lover, DenDimi, De-noir, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gretz, Gyzzz, herman, inquestos, jassn, JSPR_G, kemm, Lukas, maaartjje, Magick1, Masimo, musician, nelis, odi, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, Rhythm & Poetry, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, The Eraser, Titmeister, tsjong, tuktak, Vince vega, wibro, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje.
Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, chevy93, Co Jackso, curufin, Dance Lover, DenDimi, De-noir, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gretz, Gyzzz, herman, inquestos, jassn, JSPR_G, kemm, Lukas, maaartjje, Magick1, Masimo, musician, nelis, odi, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, Rhythm & Poetry, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, The Eraser, Titmeister, tsjong, tuktak, Vince vega, wibro, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 13:02 uur
* denotes required fields.