MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Shangri-la schreef:
Die is toch 5 dagen geleden al overleden? Tenminste, toen las ik het nieuws al. check

Dat is inderdaad vreemd, een vooruitziende blik misschien?
Maar overal in de Canadese en Amerikaanse media en Wikipedia wordt 11 april vermeld.

Jesse Winchester - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Singer/songwriter Jesse Winchester dies - usatoday.com

Oke, feit is dat hij in ieder geval is overleden. Toch weer een goede singer/songwriter minder helaas...

In 2000 maakte Boudewijn Büch een aflevering n.a.v. Jesse Winchester's "Biloxi".
Aan het eind nog een interview met Winchester en zingt hij het nummer ook nog.

Biloxi

RIP Jesse Winchester...
Ik koester vooral je mooie, indringend oprechte debuutplaat.

ps. wendyvortex, bedankt voor de prachtige link!

Ik las vorige week maandag ook al dat hij was overleden, maar hij bleek ernstig ziek te zijn (berichtgeving was dus fout). Nu dus alsnog overleden. Biloxi is één van de allermooiste liedjes die ik ooit gehoord heb.

wendyvortex schreef:
In 2000 maakte Boudewijn Büch een aflevering n.a.v. Jesse Winchester's "Biloxi".
Aan het eind nog een interview met Winchester en zingt hij het nummer ook nog.

Biloxi

Dat programma mis ik nog weleens. Zijn kinderlijk enthousiasme was zeer aanstekelijk. Ook zijn columns in Oor las ik met veel plezier. Terecht dat hij toen aandacht besteedde aan Jesse Winchester. Zijn debuutalbum is een klassieker.

R.I.P AC/DC

R.I.P. Jesse Winchester.

Biloxi ken ik. Maar dat is ongeveer het enige nummer, geloof ik. Triest dat het overlijden van een artiest je soms op de gedachte brengt dat je méér van de man in kwestie wilt ontdekken. Maar in dit geval is het niet anders. Gelukkig zijn veel van zijn albums nog gewoon verkrijgbaar, zie ik wel.

Je hebt blijkbaar bovenstaande berichtjes niet gelezen maar het is al eerder voorbij gekomen.

ik lees het nu pas: R.I.P. Jesse Winchester. Zijn eerste 2 LP's zijn geweldig en singer-songwriter-klassiekers. Leuk om die uitzending van 'Baldwin' Büch nog eens terug te zien. Winchester was duidelijk een beetje verlegen ermee dat hij niet meer over Biloxi wist te vertellen.

Die büch kon toch geweldig vertellen, jammer dat hij er niet meer is.

perrospicados schreef:
R.I.P AC/DC

Rustig aan!

Inderdaad:
van de website van de band:
After forty years of life dedicated to AC/DC, guitarist and founding member Malcolm Young is taking a break from the band due to ill health. Malcolm would like to thank the group’s diehard legions of fans worldwide for their never-ending love and support.

In light of this news, AC/DC asks that Malcolm and his family’s privacy be respected during this time. The band will continue to make music.

dix
Jammerrrr... ik zat vaak met 'm op de snelweg.

Dat was inderdaad onverwachts. Ik heb wel beter nieuws geweten om de dag mee te beginnen.

Zonde. Ik keek er al naar uit om hem te bewonderen op Dour dit jaar.

Ploppesteksel schreef:

Zonde. Ik keek er al naar uit om hem te bewonderen op Dour dit jaar.

Dit eigenlijk ook.

DJ E-Z Rock R.I.P.

46 oei...r.i.p. DJ

RIP Robert ''Bobby'' Gregg

Iedereen kent hem, veelal onbewust, als drummer op Dylan's studio versie van Like A Rolling Stone.

Ook te horen op Bringing It All Back Home, Higway 61 Revisited en het briljante Positively 4th Street.

R.I.P. Bobby Gregg, auteur van misschien wel de beroemdste eerste drumklap van een liedje uit de geschiedenis. . .

BoyOnHeavenHill schreef:
R.I.P. Bobby Gregg, auteur van misschien wel de beroemdste eerste drumklap van een liedje uit de geschiedenis. . .

The snare drum shot heard around the world. That man witnessed some history.

Overleden door val van trap...

Sneu einde voor een grote meneer.

RIP H.R. Giger en bedankt voor Alien

Misterfool
R.I.P H.R Giger

Tjonge, H.R. Giger, weliswaar geen muzikant maar zijn werken prijkten op en in enkele bijzondere metalreleases zoals die van Triptykon/Celtic Frost, Carcass en Danzig . Daarom is het vermelden van zijn overlijden hier wat mij betreft gerechtvaardigd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.