MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
R.I.P. Scott Asheton!

R.I.P. Scott Asheton.

De vriendin van Rolling Stones-zanger Mick Jagger heeft vermoedelijk zelfmoord gepleegd. L'Wren Scott is dood gevonden in haar appartement in New York, meldt de BBC.

Wat een triest bericht Ze hadden een relatie sinds 2001
Ben benieuwd of de optredens op Pinkpop en Torhout nog doorgaan

Vriendin Mick Jagger dood gevonden in appartement | nu.nl/achterklap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Jeetje dat is inderdaad erg schokkend. Een behoorlijk eigenaardig moment, dat zeker. RIP

R.I.P. Scott Asheton & L'Wren Scott

Ik verbaas mij dan weer over de verbazing omtrent het feit dat mensen zelfmoord plegen. Alsof het iets geks is. Nee, veel mensen (in NL en België, maar ook elders) staat het water tot aan de lippen. Te weinig geld, gezondheidsproblemen, pesterijen en traumatische gebeurtenissen zijn maar een paar voorbeelden van. Soms tegelijkertijd.
Is dat reden genoeg om geen perspectief (meer) te zien - en - om het te doen? Ja, natuurlijk.
Als mensen terminaal ziek zijn is het - wanneer gewenst - gelukkig mogelijk om verder lijden te voorkomen. In andere situaties (bijvoorbeeld geestelijk lijden) is het ineens 'not done'.
Het is verschrikkelijk, maar niet iedereen wil doorgaan. Als leven veelal overleven is en je doodmoe bent omdat je elke dag weer moet vechten.

Het is in en in triest dat een jong en talentvol mens als L'Wren Scott geen uitweg meer zag. Ik hoop dat ze nu (waar dan ook) rust heeft. Het concert op Pinkpop is peanuts vergeleken bij de heftige gebeurtenis, echter is de teleurstelling bij met name Jan Smeets menselijkerwijs (wanneer het niet doorgaat) ook te begrijpen.

Ik las gisteren dat ze Stooges zonder Iggy Pop een nieuw album zouden gaan opnemen. Dezelfde dag nog het nieuws van Scott Asheton

matthijs schreef:
Laten we dit forum vooral gebruiken om ruimte te geven aan onze rouw om het verlies en het vieren van wat iemand voor ons betekend heeft.

Daar is dit topic inderdaad voor bedoeld. Niet voor uitgebreide morele discussies over zelfmoord. Berichten daarover dus verwijderd.

Ja ja, alsof muziek - bijv postpunk - geen morele of ethische (het juistere woord) issues adresseert. Where are the young men?

panjoe (moderator)
Dat zegt niemand. Het gaat erom dat MusicMeter niet de plek is voor de ethische discussie die hier werd gevoerd. Als het per se moet, doe dat dan via pm's.

Verdere reacties hierover in dit topic zullen we verwijderen, zodat dit topic kan worden gebruikt waar het voor bedoeld is.

Marjet schreef:
R.I.P. Scott Asheton & L'Wren Scott

Ik verbaas mij dan weer over de verbazing omtrent het feit dat mensen zelfmoord plegen.

Mooi stukje hierboven Marjet.

west schreef:
(quote)

Mooi stukje hierboven Marjet.

Dank, West.

Stijn_Slayer
R.I.P. Joe Lala. Vier dagen geleden overleden.

Ai ai, de drummer van Crosby, Stills, Nash && Young)
R.I.P. Joe Lala

Stijn_Slayer
Ja, meer percussie. Speelde conga's bij Stills en Manassas.

'''Joe Lala, king of the congas, played with Jimi Hendrix and Janis Joplin, the Bee Gees, and Crosby, Stills, Nash and Young. He played with John Lennon and Ringo Starr, Diana Ross and Barbra Streisand, Etta James, the Allman Brothers, Eric Clapton, Whitney Houston and Herbie Hancock.''
Legendary Tampa percussionist Joe Lala dies at 66 | Tampa Bay Times - tampabay.com

RIP Dave Brockie van GWAR

R.I.P. Frankie Knuckles

Frankie Knuckles

GrafGantz schreef:
Frankie Knuckles

Quite a man - diabetes got him R.I.P.

House pionier Frankie Knuckles R.I.P.

Ah neeeee

Frankie R.I.P.

Rust in vrede Frankie Knuckles.

R.I.P. Frankie Knuckles.

De Godfather of House.

R.I.P. Frankie

R.I.P. Frankie Knuckles.

Heb hem destijds vooral ontdekt via The Whistle Song, maar heb deze maar weer een paar keer gedraaid vandaag:

Of zoals ik op Twitter las: "RIP Frankie Knuckles. God is a DJ, but now he has backup."

Die is toch 5 dagen geleden al overleden? Tenminste, toen las ik het nieuws al. check

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:13 uur

geplaatst: vandaag om 04:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.