MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Bij Amazon heb je toch "track&trace"? Als je bestelling verzonden is krijg je daar bericht van en dan kun je via de button "Track Your Package" de verzending volgen. Als 't eenmaal verzonden is, kan 't geen maanden meer duren (anders is er toch echt iets fout gegaan)

Niet alle retailers maken hier gebruik van. Het betreft hier geen bestellingen van Amazon zelf.

Ik wacht momenteel al 6 weken op een pakket uit de VS. Ik verwacht dat ze wat oponthoud hebben hier in NL met alle belastingen erop verwerken. Reken er maar op dat je je pakket met een leuke toeslag erop in ontvangst kan nemen straks (als het nog komt tenminste...).

Vanuit Ottersum gaat sneller.

Running On Empty schreef:
Nog meer mensen die thans problemen hebben met bestellingen uit de USA?

Het kan heel wisselend zijn. Ik heb ook wel eens iets binnen een paar dagen in huis, vanuit de VS. Maar het kan ook wel eens weken duren.

Ik dacht dat downloaden internationale voordelen zou hebben, als wonder der techniek. Aangezien een EP van de nieuwe band van The Mowgli's alleen als MP3 was te downloaden via Amazon.com (en niet via Amazon.co.uk) dacht ik: laat ik dat dan proberen, de muziek ook gelijk in huis.

Dat kan dus niet. De MP3 mocht niet worden gedownload door Europeanen. Al breng je al je spaargeld naar Amazon nog niet. Ik blijf gaan voor het zilveren schijfje....

Verzendkosten van uit de Amazon.com zijn nu bijna € 11,50?

musician schreef:
(quote)

Het kan heel wisselend zijn. Ik heb ook wel eens iets binnen een paar dagen in huis, vanuit de VS. Maar het kan ook wel eens weken duren.

Ik dacht dat downloaden internationale voordelen zou hebben, als wonder der techniek. Aangezien een EP van de nieuwe band van The Mowgli's alleen als MP3 was te downloaden via Amazon.com (en niet via Amazon.co.uk) dacht ik: laat ik dat dan proberen, de muziek ook gelijk in huis.

Dat kan dus niet. De MP3 mocht niet worden gedownload door Europeanen. Al breng je al je spaargeld naar Amazon nog niet. Ik blijf gaan voor het zilveren schijfje....

Nee is er meer wat niet kan: als Europeaan op het vasteland kan je ook niet kijken naar de BBC-versie van Uitzending Gemist - tot voor kort kon je ook vanuit Europa niet downloaden van Amazon.co.uk - dat is een paar jaar geleden veranderd. De reden is een hele simpele - er is geen overkoepelende organisatie voor de clearing van de rechten. Eind vorige eeuw was er ooit IMJV (International Music Joint Venture), waarin ook B/S particpeerde, maar dat is nooit gaan vliegen. Wat dat betreft is bekijken van clips op YouTube in uiteenlopende landen een warboel: in feite zou je per land de rechten dus moeten 'clearen' en dus kan de situatie zo zijn dat een EMI-clip in de UK niet kan worden bekeken en elders wel - raar maar waar.

L_T_B schreef:
Verzendkosten van uit de Amazon.com zijn nu bijna € 11,50?

In mijn post van 13 februari dit jaar zet ik de alternatieven US vs UK en Amazon zelf vs kopen bij affiliat ("buy new and used from") even op een rij; deze tarieven gelden nog steeds!

Mijn laatste 3 bestellingen uit de USA via Marketplace (UK) zijn gewoon helemaal niet meer aangekomen.

Ben benieuwd waar die zijn blijven hangen maar waardeloos is het wel.

Mijn laatste 3 bestellingen uit de USA via Marketplace (UK) zijn gewoon helemaal niet meer aangekomen.

Daar heb ik tot dusverre - recentelijk kwam de laatste James Blake tot mij via die route - nog geen last van gehad. Dat gezegd hebbend ga ik op zoek naar ongeverfd hout

Dat heb ik weer met een bestelling uit Duitsland (onderverkoper van amazon.de): hetzelfde album 2 keer gewoon niet aangekomen (terwijl andere bestellingen er binnen een paar dagen waren: zelfde bedrijf). Waar die dan blijven? Joost mag het weten.

Ze werken prima mee dus voor hen is het net zo waardeloos.

In mijn platenzaak krijg ik ze vaak al voordat (of direct er na) ik afreken.

Tja maar helaas hebben veel van die platenzaken niet in huis wat ik zoek of zijn ze gewoon veel te duur anders zou ik niets eens online bestellen denk ik.

Rudi S schreef:
In mijn platenzaak krijg ik ze vaak al voordat (of direct er na) ik afreken.

Gek zo werkt 't ook in mijn stamkroeg - en als ik er dan aardig wat heb gehad, schrik ik altijd als ik moet afrekenen

Bij etailers is voorfinanciering (door de afnemer) een absolute must om met een lage prijs te kunnen werken. Je denkt toch niet dat je én een lage prijs kunt hanteren én een acceptgiro meesturen met de cd bij wijze van klantvriendelijkheid.

Tja, aanbod en prijs is inderdaad wel een probleem wat ik hier ook al eens heb opgemerkt.
Toch zit er dan bij online bestellen een stukje hoop/afwachten of alles wel heel etc aankomt.

Mjuman schreef:
(quote)

Gek zo werkt 't ook in mijn stamkroeg - en als ik er dan aardig wat heb gehad, schrik ik altijd als ik moet afrekenen

Ik heb dat dan weer bij mijn platenzaak, dat ik uiteindelijk weer schrik (nuchter nog wel) wat ik moet afrekenen.
Nu is zo'n platenzaak ook weer niet super duur (vergelijkbaar met bol.com en duurder dan WowHD).
Heaven up here ligt bij "mijn" zaak voor Euro 5,- en de re-master in onhandig doosje voor 8,-.
Overigens heb ik dus ondertussen voor die Echo & The Bunnymen eerst NLG 17,00 voor de LP, later > NLG 20,- voor de CD en vervolgens ook nog de remaster gekocht.
Oude Dylan's Costello's en Talking Heads kun je daar ook tussen Euro 8,00 -5,00 kopen.
Nieuw zit tussen 13,00 -18,00 specials uitgezonderd.

Mjuman schreef:
(quote)
Daar heb ik tot dusverre - recentelijk kwam de laatste James Blake tot mij via die route - nog geen last van gehad. Dat gezegd hebbend ga ik op zoek naar ongeverfd hout

Ik moet zeggen dat ik ook hevige twijfels heb over de lokale postbezorgers van PostNL. Heb hier al van alles meegemaakt en het blijft een ongekende puinhoop waar PostNL gewoon niets aan doet.

PostNL loopt er mee te koop dat ze blij zijn dat per wijk niet meer 1 iemand loopt maar als het ware een team, dat wil zeggen iedere week dag een ander. Dat doet denk ik erg af van de kwaliteit, zo verword postbezorgen ook als een soort van derderangs bijbaantje... Net zoals bij de supermarkt, als je ooit bij de AH hebt gewerkt zou je er het liefst geen boodschappen meer doen(als je weet hoe er met de spullen wordt omgegaan door 'hulpkrachten').

Ook staat er op de site van PostNL dat ze vrijwel alleen nog op dinsdag vrijdag en zaterdag post bezorgen. Hier komt het vaak voor dat er helemaal geen post komt, terwijl ik weet dat ik een CD moet ontvangen(bijvoorbeeld), dan komt er weer een hele bups later...

Hier hadden we vorig jaar een postbode die dacht de post wel na zijn gewone baan te kunnen bezorgen, toen kwam de post na 7-8 uur s'avonds pas. Een klacht in gedient, gelijk terug gebelt door PostNL en de week erna was het een andere postbode. Dat dus weer wel.

Ducoz schreef:
Een klacht in gedient, gelijk terug gebelt door PostNL

Misschien moet je ook eens een klacht indienen bij je leraar Nederlands, wie weet helpt het.

Wie weet

Heeft hier iemand ervaringen met Grooves-inc? Ik zie dat die naam niet veel genoemd wordt in dit topic, maar op het eerste zicht hebben die wvrij scherpe prijzen?

Wow, dat is inderdaad een goedkope site voor nieuw materiaal. Gelukkig was die nieuwe National ook 14,5€ waard!
Als iemand hier kan bevestigen dat die netjes leveren, ga ik daar wel eens wat nieuws bestellen.

Stijn_Slayer
Grooves-inc heb ik goede ervaringen mee. Bestelde er een tijdje geleden met enige regelmaat. De ene cd is sneller te leveren dan de andere, maar dat houd je toch.

Eén keer een probleem gehad met een cd die niet meer geleverd kon worden. Ze schrijven pas geld af van de creditcard op 't moment dat ze verzenden, maar nadat ik dat drie keer netjes aangaf, heb ik de vierde keer gewoon m'n rekeningnummer doorgegeven en die gratis 13 euro aangenomen.

Ik sluit me graag aan bij de lofzangen op grooves-inc. Eerder in dit topic heb ik ze al eerder aangeprezen. Prijstechnisch zijn ze vaak de goedkoopste, ze hebben een heel ruim aanbod, met vaak bijzondere items, in elk geval bij de dingen die ik zoek.

De CD's worden in de kenmerkende rode envelopjes verstuurd vanuit Zwitserland. Duurt een dag of 3, 4 nadat je de melding hebt gekregen dat ze verstuurd zijn. Wat Stijn zegt is waar: als ze ze ook zelf moeten bestellen, zijn de levertijden soms wat langer, maar dat vind ik nietr zo'n bezwaar.

Tot dusver altijd alles probleemloos ontvangen, op 1x na. Een CD nooit ontvangen, maar toen ik dat aangaf, stuurden ze zonder problemen een nieuwe op. Aanrader, dat grooves-inc.

Als je via marktplaats naar vinyl zoekt en daar ene ingrid driesen tegen komt hou er dan rekening mee dat deze persoon veel onofficiële issues verkoopt zonder dat er bij te vermelden. Ze verkoopt ze gewoon als reissues. Elke zgn. reissue uit 2013 die ze verkoopt is dus een illegale copy.

De laatste tijd bestel ik via een Amazon.co.uk bij een Partner die in de US is gevestigd - de verzendkosten zijn dan gewoon 1.82 GBP, maar de cd's zijn dan wel ca 2 -3 weken onderweg; alleen de laatste keren zit er een sticker op dat "goods do not meet requirement of Article 9 and 10 of The Contract ..." ze zijn dus niet uit een EU land afkomstig; blijkbaar wordt alles in bulk (luchtvracht?) verstuurd naar Duitsland om vandaaruit te worden verstuurd.

Iemand al problemen (btw of boete betalen) met een pakje met zo'n gele sticker? Cd's kunnen door de brievenbus, maar lp's niet.

^ik heb via cd wow ook zo'n sticker gehad, maar ook op een cd.

De LP's hadden die stickers overigens niet, en die kwamen rond dezelfde periode aan.

De werkomstandigheden bij Amazon, de grootste webwinkel ter wereld, zijn ongezond. Tot die conclusie komen gezondheidsexperts na het bekijken van een undercoverreportage die maandagavond op de BBC wordt uitgezonden. Volgens Amazon zijn de werkomstandigheden niet in strijd met de wetgeving

Voor de Panorama-reportage 'The truth behind the click' draaide journalist Adam Littler, gewapend met een verborgen camera, een nachtshift als orderpicker mee in het distributiecentrum te Swansea in het Verenigd Koninkrijk. Arbeiders die werken tijdens de nachtshift presteren 10,5 uur per shift en dit vier maal per week.

De 23-jarige journalist moest elke 33 seconden een bestelling ophalen uit het magazijn met zijn trolley. Via een handcomputer werd hem doorgegeven welk artikel hij moest ophalen. Eens het product opgehaald telde de handcomputer de tijd die de journalist nodig had om een order af te handelen.

Het werktempo en het aantal gemaakte fouten werden meteen doorgestuurd naar het management. Als de resultaten tegenvielen 'zou er wat zwaaien', kreeg de jonge journalist te horen.

In de aanloop naar de feestdagen draait het distributiecentrum in Swansea op volle toeren. De journalist legde tijdens zijn shift net geen 18 kilometer af. Voor het geleverde werk krijgen de arbeiders in het distributiecentrum 6,5 pond per uur, wat neerkomt op 7,79 euro. Tijdens de nachtshiften werd het loon van de werknemers verhoogd naar 8,25 pond per uur, wat overeenkomt met net geen 10 euro.

Stijn_Slayer
De een zijn brood of dood is de ander zijn cd?

Ik durf er geen kwalificatie aan te hangen, als dat waar is.
Er wordt bij Amazon natuurlijk wel meer verkocht dan cd's en dvd's.

Maar om goed te kunnen concurreren en de transportkosten op te vangen, wordt er heel wat afgebeuld. Er schijnt een ongelofelijke hufter achter Amazon te zitten, Jeff Bezos, die zijn zakken in ieder geval er goed van weet te vullen. Volgens mij is er recent ook een stuk over hem verschenen waar de honden geen brood van lusten.

Dit soort (ogenschijnlijke) klantvriendelijke bedrijven hebben na verloop van tijd altijd een naargeestig kantje, let maar eens op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:34 uur

geplaatst: vandaag om 02:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.