Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 12 februari 2013, 20:33 uur
Briefpost sowieso. Ik ben namelijk postbezorger en heb nog nooit iets gehoord over geld innen aan de deur oid. Pakketjes die door de brievenbus passen komen gewoon bij de postbezorgers en de postbezorgers bezorgen die gewoon zonder gedoe om geld ofzo.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 20:43 uur
Ja, Mjuman zet mij wel weer erg gemakkelijk als leugenaar te boek. Maar ik heb nog nooit iets aan de deur betaald als ik cd's uit de VS laat aanrukken. Ik zal goddomme zelf toch wel weten wat het mij kost?
Ik denk ook dat Arrie en sxesven helemaal gelijk hebben. Bij grote pakketten zou het wellicht iets anders kunnen liggen, daar heb ik geen ervaring mee.
Maar inderdaad, zodra een cd, dvd, boek door de brievenbus kan, hoor je er waarschijnlijk niemand over. En volgens mij kan CSN zeker gewoon door de brievenbus
Ik denk ook dat Arrie en sxesven helemaal gelijk hebben. Bij grote pakketten zou het wellicht iets anders kunnen liggen, daar heb ik geen ervaring mee.
Maar inderdaad, zodra een cd, dvd, boek door de brievenbus kan, hoor je er waarschijnlijk niemand over. En volgens mij kan CSN zeker gewoon door de brievenbus

0
sxesven
geplaatst: 12 februari 2013, 20:50 uur
Arrie schreef:
Briefpost sowieso. Ik ben namelijk postbezorger en heb nog nooit iets gehoord over geld innen aan de deur oid. Pakketjes die door de brievenbus passen komen gewoon bij de postbezorgers en de postbezorgers bezorgen die gewoon zonder gedoe om geld ofzo.
Dat dus. Wat door de brievenbus past is veilig. Voor de rest is het een beetje mazzel hebben, gewoon - met de kanttekening dat een grote doos met AMAZON.COM erop natuurlijk werkt als een rode lap op een douanestier.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 februari 2013, 21:04 uur
Het is wel een 2cd/dvd, die zijn meestal wat dikker. Zal eens even kijken of ik een plaatje en afmetingen kan vinden.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 21:14 uur
Net zoals Musician weet wat hij doet, als ie iets ontvangt weet ik het potdomme ook (als ik iets bestel/ontvang), poldersnaak da'j d'r rondloopt.
Overigens probeerde ik gewoon goedbedoelde tips te geven tbv eenieder hier - dat Polderlord M. er dan net weer de stukken uitvist waar ie over kan zeiken
Ik krijg er de Kollumse klapperkou van. Ik heb hier uitgebreid over gebeld met POSTNL (en dat vergt veel geduld); het irriteert hen dat ze deze inkomsten (waar ze in hun ogen recht op hebben) missen en het zou me niet verbazen als ze zoeken naar een methode om ook de gelabelde (aangegeven waarde) enveloppen eruit te kunnen vissen voor aangifte; zal een kwestie van kosten - vs baten zijn.
Soms worden er wel degelijk enveloppen uitgevist, veelal obv van de aangegeven (hoge waarde) - ik heb dat 1-2 maal mogen meemaken
Gezien het formaat van de heren lijkt het me sterk dat CSN door de brievenbus kunnen
- de cd is een andere zaak.
Overigens is - en nou niet weer zeiken - het formaat wat door de brievenbus kan wel degelijk aan grenzen gebonden: max. dikte ca 3 cm - ook dat is te vinden op de site van PostNL.
Overigens probeerde ik gewoon goedbedoelde tips te geven tbv eenieder hier - dat Polderlord M. er dan net weer de stukken uitvist waar ie over kan zeiken
Ik krijg er de Kollumse klapperkou van. Ik heb hier uitgebreid over gebeld met POSTNL (en dat vergt veel geduld); het irriteert hen dat ze deze inkomsten (waar ze in hun ogen recht op hebben) missen en het zou me niet verbazen als ze zoeken naar een methode om ook de gelabelde (aangegeven waarde) enveloppen eruit te kunnen vissen voor aangifte; zal een kwestie van kosten - vs baten zijn. Soms worden er wel degelijk enveloppen uitgevist, veelal obv van de aangegeven (hoge waarde) - ik heb dat 1-2 maal mogen meemaken
Gezien het formaat van de heren lijkt het me sterk dat CSN door de brievenbus kunnen
- de cd is een andere zaak.Overigens is - en nou niet weer zeiken - het formaat wat door de brievenbus kan wel degelijk aan grenzen gebonden: max. dikte ca 3 cm - ook dat is te vinden op de site van PostNL.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 21:39 uur
Mjuman schreef:
Same here - vandaar dat ik .com niet eens meer als bookmark heb staan. Die ellende begon, schat ik in een jaar of 5-6 geleden, werd je idd geconfronteerd met een aanbellende postbezorger. Klacht indienen was zinloos - ook een terechte klacht over btw heffen over verzendkosten. Vergelijken that's the theme
Same here - vandaar dat ik .com niet eens meer als bookmark heb staan. Die ellende begon, schat ik in een jaar of 5-6 geleden, werd je idd geconfronteerd met een aanbellende postbezorger. Klacht indienen was zinloos - ook een terechte klacht over btw heffen over verzendkosten. Vergelijken that's the theme
Heb ik ook wel eens gehad vanuit de USA, wel lang geleden en het was echt stikken of slikken. Ik bestel zelden nog iets bij Amazon.COM

0
geplaatst: 12 februari 2013, 22:10 uur
Ik bestel alleen in de VS als bij co.uk de cd's moeilijk (of duur) te krijgen zijn. Meestal albums van Amerikaanse artiesten. En soms ook tweede hands, dus via Amazon.com bij iemand anders. Vaak ook tegen dumpprijzen, zodat je in feite alleen portokosten betaalt en een kleine vergoeding.
Dan kost een cd bestellen in de VS weinig, het is relatief ook vrij snel in huis. Aanvankelijk dacht ik dat je maar moest afwachten of het aan zou komen. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb tot nu toe altijd alles gekregen. Hooguit is een cd doosje wel eens gebarsten, maar goed hoeveel kilometer was de cd onderweg.
Dan kost een cd bestellen in de VS weinig, het is relatief ook vrij snel in huis. Aanvankelijk dacht ik dat je maar moest afwachten of het aan zou komen. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb tot nu toe altijd alles gekregen. Hooguit is een cd doosje wel eens gebarsten, maar goed hoeveel kilometer was de cd onderweg.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 22:49 uur
Er staat als het goed is altijd een waarde op de verpakking waar de cd in zit, en dat is natuurlijk niet voor niets. Daar kijken ze bij de douane naar.
Hoe het precies zit met dingen die door brievenbus passen weet ik niet maar voor pakketjes geldt, boven de 22 euro is dokken.
Post NL
Meestal gaat het trouwens wel goed, maar als je er bij bent betaal je direct een fors bedrag.
Hoe het precies zit met dingen die door brievenbus passen weet ik niet maar voor pakketjes geldt, boven de 22 euro is dokken.
Post NL
Meestal gaat het trouwens wel goed, maar als je er bij bent betaal je direct een fors bedrag.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 22:52 uur
sxesven schreef:
Overigens lijkt het me sterk dat je over een product van 17 euro dat door de brievenbus past invoerrechten krijgt berekend - dan moet je wel echt heel veel ongeluk hebben volgens mij.
Overigens lijkt het me sterk dat je over een product van 17 euro dat door de brievenbus past invoerrechten krijgt berekend - dan moet je wel echt heel veel ongeluk hebben volgens mij.
Da's niet eens een kwestie van ongeluk hebben hoor, da's gewoon niet toegestaan. In het onwaarschijnlijke geval dat het gebeurt kun je gewoon bezwaar aantekenen bij de belastingdienst.
Ook bij mij: nooit hoeven te betalen voor briefpost (al is dat zelden duurder dan 22E), wel voor pakketten. Hoe het zit met pakketpost onder de 22 euro heb ik nog niet uitgevonden, maar vermoedelijk ook daar geen kosten (?)
0
geplaatst: 12 februari 2013, 23:01 uur
0
geplaatst: 13 februari 2013, 00:13 uur
Wat daar staat, is dus niet anders dan wat ik stelde, geredeneerd vanuit de waarde van een poststuk. Vroeger namen postbezorgers (toen het nog PTT was) kleine pakjes gewoon mee in hun ronde.
Ook de verzendkosten zijn wel degelijk iets om in de gaten te houden - en ik hanteer zelf een overzichtje dat ik nav deze discussie even heb bijgewerkt.
Hieronder zet ik verzendkosten van Amazon.com en .co.uk, alsmede die van affiliates even even op een rij. Rekenen loont!
Amazon: US zelf: $6.99 per shipment en vervolgens $ 5.49 voor ieder boek en $2.99 voor iedere cd, dvd, 12"/lp - geen geringe kosten dus
Affiliates: per item (= 1 order) moeten verzendkosten worden betaald; boek $14,29 en cd,dvd, lp $14,29 - opnieuw geen geringe kosten
Amazon: co.uk zelf: boeken: GBP 4.49 per shipment en vervolgens $ 0.99 voor ieder boek. Cd, dvd, 12"/lp - per shipment 1,79 en vervolgens 0,49 per item.
NB: BOVEN 25 GBP: GEEN verzendkosten
Affiliates: per item (= 1 order) moeten verzendkosten worden betaald; boek GBP 4,02 en cd,dvd, lp GBP 1,82. Amazon schrijft affiliates bindend voor om elk artikel als een order te beschouwen - zo werkt het systeem. Je kunt dus niet tegen een verkoper zeggen dat je10 cd's uit een serie wilt hebben en hem vragen dat als een geheel te versturen met korting op de verzendkosten.
Verzendkosten uit de US zijn dus gewoon erg hoog - en laten verzenden uit de US (vanuit .com) is dus niet iets om gedachteloos te doen.
Ook de verzendkosten zijn wel degelijk iets om in de gaten te houden - en ik hanteer zelf een overzichtje dat ik nav deze discussie even heb bijgewerkt.
Hieronder zet ik verzendkosten van Amazon.com en .co.uk, alsmede die van affiliates even even op een rij. Rekenen loont!
Amazon: US zelf: $6.99 per shipment en vervolgens $ 5.49 voor ieder boek en $2.99 voor iedere cd, dvd, 12"/lp - geen geringe kosten dus
Affiliates: per item (= 1 order) moeten verzendkosten worden betaald; boek $14,29 en cd,dvd, lp $14,29 - opnieuw geen geringe kosten
Amazon: co.uk zelf: boeken: GBP 4.49 per shipment en vervolgens $ 0.99 voor ieder boek. Cd, dvd, 12"/lp - per shipment 1,79 en vervolgens 0,49 per item.
NB: BOVEN 25 GBP: GEEN verzendkosten
Affiliates: per item (= 1 order) moeten verzendkosten worden betaald; boek GBP 4,02 en cd,dvd, lp GBP 1,82. Amazon schrijft affiliates bindend voor om elk artikel als een order te beschouwen - zo werkt het systeem. Je kunt dus niet tegen een verkoper zeggen dat je10 cd's uit een serie wilt hebben en hem vragen dat als een geheel te versturen met korting op de verzendkosten.
Verzendkosten uit de US zijn dus gewoon erg hoog - en laten verzenden uit de US (vanuit .com) is dus niet iets om gedachteloos te doen.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 06:55 uur
Wel weer merkwaardig dat bestellen via Amazon UK bij een Amerikaanse affiliate ook lage verzendkosten geeft, maar inderdaad altijd bestellen via Amazon UK.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 19:07 uur
Die 22 euro is echt de grens om in de gaten te houden bij import van CD's van buiten de EU-zone. Als het totaalbedrag (van je aankopen, dus zónder de verzendkosten) daar onder blijft, zit je safe. Iets daarboven levert doorgaans ook geen problemen op. Maar ruim daarboven is altijd riskant. En inderdaad: een pakketje met het opschrift Amazon.com of een andere bekende aanbieder valt des te meer op en wordt er vaak uitgelicht.
Zelf heb ik zo'n extra heffing welgeteld één keer meegemaakt: een Japanse CD die omgerekend rond de 30 euro kostte.Aan de deur moest ik toen ruim een tientje bijbetalen. Verstuurd door CD Wow - besteld op de Nederlandse site, maar verstuurd vanuit Hong Kong. Dus dit geldt ook bij dat voorbeeld van een bestelling via Amazon.fr. Die CD wordt verstuurd vanuit de VS, en dat is wat telt. Al lijkt het me geen probleem als het totaa;lbedrag rond de 17 euro ligt.
Ik bestelde in het verleden ook regelmatig bij Amazon.com, met name als het om moeilijk verkrijgbare CD's van Amerikaase makelij ging. Maar de verzendkosten zijn relatief hoog. En tegenwoordig al helemaal, want ik kwam er deze maand achter dat USPS zijn tarieven begin dit jaar fors heeft verhoogd.
Binnen de VS is dat goed te merken, maar internationaal al helemaal. Mjuman gaf het al aan: als een marketplace-seller op Amazon.com een CD naar Europa verstuurt, is-ie nu $14.29 kwijt (was $6.89). Voor die $6.89 wilde ik het in het verleden nog wel eens doen, maar dit is echt absurd. Het betekent dat ook bij mij Amazon.com definitief afvalt als leverancier. Het zal veel marketplace sellers wel omzet schelen, denk ik.
Zelf heb ik zo'n extra heffing welgeteld één keer meegemaakt: een Japanse CD die omgerekend rond de 30 euro kostte.Aan de deur moest ik toen ruim een tientje bijbetalen. Verstuurd door CD Wow - besteld op de Nederlandse site, maar verstuurd vanuit Hong Kong. Dus dit geldt ook bij dat voorbeeld van een bestelling via Amazon.fr. Die CD wordt verstuurd vanuit de VS, en dat is wat telt. Al lijkt het me geen probleem als het totaa;lbedrag rond de 17 euro ligt.
Ik bestelde in het verleden ook regelmatig bij Amazon.com, met name als het om moeilijk verkrijgbare CD's van Amerikaase makelij ging. Maar de verzendkosten zijn relatief hoog. En tegenwoordig al helemaal, want ik kwam er deze maand achter dat USPS zijn tarieven begin dit jaar fors heeft verhoogd.
Binnen de VS is dat goed te merken, maar internationaal al helemaal. Mjuman gaf het al aan: als een marketplace-seller op Amazon.com een CD naar Europa verstuurt, is-ie nu $14.29 kwijt (was $6.89). Voor die $6.89 wilde ik het in het verleden nog wel eens doen, maar dit is echt absurd. Het betekent dat ook bij mij Amazon.com definitief afvalt als leverancier. Het zal veel marketplace sellers wel omzet schelen, denk ik.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 februari 2013, 19:33 uur
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het dan toch wel aandurf. Een hele enkele keer moet ik via Sandd iets voor wowhd bezorgen (geen idee waarom, ook altijd maar op één adres), maar doorgaans komt alles via PostNL binnen. Anders had ik 'm misschien nog wel kunnen laten onderscheppen voordat de bezorger ermee op stap gaat.
Goed om het voorbeeld dat gaucho geeft over 'non-EU cd's' bij EU-handelaren in het achterhoofd te houden. Ze zouden eigenlijk wel wat meer open kaart mogen spelen bij dit soort situaties. Het is best misleidend (en onvriendelijk tegenover de consument) als je niet uitzoekt hoe het allemaal zit.
Goed om het voorbeeld dat gaucho geeft over 'non-EU cd's' bij EU-handelaren in het achterhoofd te houden. Ze zouden eigenlijk wel wat meer open kaart mogen spelen bij dit soort situaties. Het is best misleidend (en onvriendelijk tegenover de consument) als je niet uitzoekt hoe het allemaal zit.
0
geplaatst: 16 februari 2013, 14:06 uur
Misschien even een stomme vraag, maar die 3 für 15€ cd's op amazon.de (6,97€/stuk) blijven bij mij tesamen op 20,91€ staan. Nu wordt er mij (in de voorlaatste stap) dan reeds de visakaartnummer en dergelijke gevraagd, dus wou ik even vragen of dat normaal is en of die uiteindelijke prijs nog naar 15€ verandert of niet?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 16 februari 2013, 14:42 uur
Als het goed is wel. Ik heb er ook wel eens gebruik van gemaakt en als je exact 3 van € 6,97 hebt geselecteerd wordt de prijs aangepast (en dit sowieso voordat je definitief bevestigt). Aanvankelijk staat in het winkelmandje de totaalsom van 3 x 6,97 maar bij het betalen wordt dat gecorrigeerd.
0
geplaatst: 6 maart 2013, 19:09 uur
Verbaast me niets, en dat is maar beter ook. Hoewel prijstechnisch vrij goedkoop, was hun aanbod in mijn ogen altijd vrij beperkt. Daarnaast heb ik het meermalen meegemaakt dat ik gebruikte CDs kreeg opgestuurd, geresealed en wel. Als je daar een mailtje aan wijdde naar de klantenservice kreeg je pas na lang aandringen antwoord. Zavvi is een van de weinige internetfirma's waar ik niets meer mee te maken wil hebben.
0
geplaatst: 6 maart 2013, 19:14 uur
Salvadore schreef:
Als het goed is wel. Ik heb er ook wel eens gebruik van gemaakt en als je exact 3 van € 6,97 hebt geselecteerd wordt de prijs aangepast (en dit sowieso voordat je definitief bevestigt). Aanvankelijk staat in het winkelmandje de totaalsom van 3 x 6,97 maar bij het betalen wordt dat gecorrigeerd.
Ik doe het al jaren zeer regelmatig, die drie voor 15 euro-actie. Maar inderdaad: de prijs wordt pas aangepast op het laatste moment, net voordat je je aankoop definitief bevestigt. Goed om even in de gaten te houden of dit daadwerkelijk gebeurt voordat je aanklikt, maar bij mij ging het tot dusver altijd goed. Ik vind het een fantastische manier om voor vijf euro 't stuk drie midprice-cd's (vaak ook minder voor de hand liggende titels) keurig kosteloos vanuit Duitsland thuisbezorgd te krijgen.
0
geplaatst: 6 maart 2013, 20:17 uur
Zelfde grap ook bij Amazon.co.uk: boven de 25 GBL GEEN verzendkosten; NB: moet je wél op het laatste scherm de radiobutton van Standard shipment aanklikken (en duurt het 4-5 dgn), anders krijg je de spullen binnen 2-3 dagen, maar betaal je wel 9 euro of zo voor verzending.
Wel maf dat ze je paaien met een interessante aanbieiding, maar vervolgens wel de dure verzending als default-instelling hebben - die je dan dus moet aanpassen.
Tis maar dat u het weet
Wel maf dat ze je paaien met een interessante aanbieiding, maar vervolgens wel de dure verzending als default-instelling hebben - die je dan dus moet aanpassen.
Tis maar dat u het weet

0
geplaatst: 6 maart 2013, 21:21 uur
Mjuman schreef:
NB: moet je wél op het laatste scherm de radiobutton van Standard shipment aanklikken (en duurt het 4-5 dgn), anders krijg je de spullen binnen 2-3 dagen, maar betaal je wel 9 euro of zo voor verzending. Wel maf dat ze je paaien met een interessante aanbieiding, maar vervolgens wel de dure verzending als default-instelling hebben - die je dan dus moet aanpassen. Tis maar dat u het weet
NB: moet je wél op het laatste scherm de radiobutton van Standard shipment aanklikken (en duurt het 4-5 dgn), anders krijg je de spullen binnen 2-3 dagen, maar betaal je wel 9 euro of zo voor verzending. Wel maf dat ze je paaien met een interessante aanbieiding, maar vervolgens wel de dure verzending als default-instelling hebben - die je dan dus moet aanpassen. Tis maar dat u het weet
Nee je moet Free Shipping aanklikken, de 3e keus naast Standard Shipping en Priority Shipping. Overigens ligt de grens bij mij op 20 Pond.
0
geplaatst: 6 maart 2013, 21:26 uur
Running On Empty schreef:
Nee je moet Free Shipping aanklikken, de 3e keus naast Standard Shipping en Priority Shipping. Overigens ligt de grens bij mij op 20 pond.
(quote)
Nee je moet Free Shipping aanklikken, de 3e keus naast Standard Shipping en Priority Shipping. Overigens ligt de grens bij mij op 20 pond.
Misschien ben jij wel een lichtgewicht. Verder heb je heb gelijk Saar, maar ik deed het uit het hote bloofd, zonder het scherm voor mijn neus te hebben - en met de oprechte intentie helpende info te verstrekken. Het verhaal is verder wel duidelijk, afgezien van mijn verripsing.
Maar mag ik nou nog wel een toetje - een lekere blueberry muffin - of moet ik zonder toetje naar bed?
0
geplaatst: 6 maart 2013, 21:37 uur
Nee hoor knap gedaan. Je bent een grote jongen. 
Neem die muffin maar snel

Neem die muffin maar snel

0
geplaatst: 6 maart 2013, 21:47 uur
Voor dat soort gewiekst gedrag van etailers kan je maar beter waarschuwen.
Heeft jouw moeder je niet geleerd dat je niet mag liegen?
Check: Amazon.co.uk Help: Super Saver Delivery
Free Delivery Options -- Eligible European Destinations (ook NL) --
1.Place eligible items (listed in the table above) in your Shopping Basket (over £25 of items if the order is for delivery outside the UK). If your order qualifies for FREE Super Saver Delivery, you'll still be charged a delivery fee for any ineligible items in the order.
Het mot dus wel van toepasssing wezen (geen excluded item), maar we hebben het over £25
Heeft jouw moeder je niet geleerd dat je niet mag liegen?
Check: Amazon.co.uk Help: Super Saver Delivery
Free Delivery Options -- Eligible European Destinations (ook NL) --
1.Place eligible items (listed in the table above) in your Shopping Basket (over £25 of items if the order is for delivery outside the UK). If your order qualifies for FREE Super Saver Delivery, you'll still be charged a delivery fee for any ineligible items in the order.
Het mot dus wel van toepasssing wezen (geen excluded item), maar we hebben het over £25
0
geplaatst: 6 maart 2013, 22:21 uur
gaucho schreef:
Verbaast me niets, en dat is maar beter ook. Hoewel prijstechnisch vrij goedkoop, was hun aanbod in mijn ogen altijd vrij beperkt. Daarnaast heb ik het meermalen meegemaakt dat ik gebruikte CDs kreeg opgestuurd, geresealed en wel. Als je daar een mailtje aan wijdde naar de klantenservice kreeg je pas na lang aandringen antwoord. Zavvi is een van de weinige internetfirma's waar ik niets meer mee te maken wil hebben.
(quote)
Zavvi is HET adres voor games en dat gaat echt altijd goed.....zeker gezien de wagonlading aan games die ik daar besteld heb in de loop der tijd. Voor muziek kom/kwam ik daar niet. Wat dat betreft echt geen klachten over zavvi.
0
geplaatst: 6 maart 2013, 22:34 uur
Nou dan ik benieuwd wat je daarvoor hebt gedaan - hopelijk geen VanGaaltje voor je webcam

Misschien dat je korting krijgt met je FC U pas - de mijne is net verlopen.
0
geplaatst: 12 april 2013, 16:05 uur
Nog meer mensen die thans problemen hebben met bestellingen uit de USA?
2 pakjes van Marvelio in de USA (Greensburg) zijn hier helemaal niet aangekomen (3 maanden geleden besteld via Amazon UK Marketplace) en een bestelling van All Your Music is nu al bijna 4 weken onderweg. Binnen Europa gaat het gelukkig redelijk snel (4 dagen tot 2 weken).
2 pakjes van Marvelio in de USA (Greensburg) zijn hier helemaal niet aangekomen (3 maanden geleden besteld via Amazon UK Marketplace) en een bestelling van All Your Music is nu al bijna 4 weken onderweg. Binnen Europa gaat het gelukkig redelijk snel (4 dagen tot 2 weken).
0
geplaatst: 12 april 2013, 16:16 uur
Ja ik heb ook een maand moeten wachten op een pakketje vanuit de VS.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.