Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2012, 17:56 uur
Heeft iemand misschien een idee hoe ik mijn iPod aan Last.fm kan koppelen? Dus dat de muziek die ik op mijn iPod beluister, word gescrobbled naar Last.fm.
0
geplaatst: 14 april 2012, 18:04 uur
Onderaan de pagina van je Last.fm pagina staat er rechts een link om een iPod scrobble programma te downloaden.
0
geplaatst: 14 april 2012, 18:09 uur
Dat programma had ik al, maar hij scrobblede alleen uit iTunes. Nu lijkt ie het ook vanaf mijn iPod te doen 

0
geplaatst: 22 mei 2012, 18:26 uur
Een klein probleempje, ik maakte zo net een Playlist namelijk: Moon Safari van Air, ik heb alle nummers van de albumpagina netjes in de playlist gezet. En zo de lijst met Groovylists, als afspeellijst in Grooveshark gezet. Nu blijkt dat bv. het tweede nummer het juiste nummer is maar dan de Live versie. Hoe kan je zo'n probleem oplossen/vermijden?
0
geplaatst: 22 mei 2012, 18:40 uur
Geen idee, ik weet niets van de playlists daar.
Heeft iemand overigens een idee waarom last.fm via ZuseMe enkel tracks scrobblet als ik die effectief aanklik? Dus als ik een playlist in Zune laat lopen, scrobblet hij enkel de eerste track.
Heeft iemand overigens een idee waarom last.fm via ZuseMe enkel tracks scrobblet als ik die effectief aanklik? Dus als ik een playlist in Zune laat lopen, scrobblet hij enkel de eerste track.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:28 uur
Ik vind dat gebitch met last.fm af en toe knap irritant. Nou ook weer, gewoon een heleboel scrobbles van mijn iPod van de afgelopen paar dagen die hij niet pakt. Denk dat ik mijn account binnenkort maar weer opdoek.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:30 uur
niels94 schreef:
Ik vind dat gebitch met last.fm af en toe knap irritant. Nou ook weer, gewoon een heleboel scrobbles van mijn iPod van de afgelopen paar dagen die hij niet pakt. Denk dat ik mijn account binnenkort maar weer opdoek.
Dat ben ik ook van plan. Hij pakt soms een paar nummers van mijn iPod, maar het grootste deel niet..
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:32 uur
Doorgaans gaat het goed, maar ik heb gisteren een heleboel muziek geluisterd (ik moest een 'dweilnacht' buitensluiten
) en hij pakte daar maar vier artiesten van ofzo. Maar hij deed weleens vaker lastig.
) en hij pakte daar maar vier artiesten van ofzo. Maar hij deed weleens vaker lastig.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:32 uur
niels94 schreef:
Dat ben ik ook van plan. Hij pakt soms een paar nummers van mijn iPod, maar het grootste deel niet..
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:36 uur
Haha dit is wel even raar. Mijn plays stonden een paar dagen geleden nog op 750, en nu op 32400. Blijkbaar pakt ie mijn iPod dus toch..
0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:53 uur
Achteraf gezien valt de schade mee. Kon het herstellen met universal scrobbler. Mijn account leeft weer een dagje langer 
Misschien een autistisch achtig trekje van me, maar als ik iets als dit doe, moet het ook goed gebeuren. Voeg ook mijn cd's toe als ik ze luister, meer mensen die dat doen?

Misschien een autistisch achtig trekje van me, maar als ik iets als dit doe, moet het ook goed gebeuren. Voeg ook mijn cd's toe als ik ze luister, meer mensen die dat doen?

0
geplaatst: 10 juni 2012, 10:58 uur
Heb ook al vaak gehad dat hij bebaalde tracks pas na een half uur begint te scrobblen maar uiteindelijk staan ze wel allemaal gescrobbled.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:00 uur
Ik luister nu ook naar en album via iTunes, die plaat word ook nog niet gescrobbled naar Last.fm. Ik wacht wel een halfuurtje 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:00 uur
Ik moet het handmatig doen. Dan krijg je een lijstje voor je neus met welke hij gaat scrobblen en of je dat goed vindt. Doorgaans. Hopelijk is dat met de niet gescrobbelde tracks vandaag niet ineens anders, dan moet ik weer gaan verwijderen 

0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:02 uur
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:21 uur
niels94 schreef:
Nee, dat niet, maar ik baal er eigenlijk wel van dat geluisterde cd's niet gescrobbeld worden.Misschien een autistisch achtig trekje van me, maar als ik iets als dit doe, moet het ook goed gebeuren. Voeg ook mijn cd's toe als ik ze luister, meer mensen die dat doen?
Ik heb wel een ander autistisch trekje: Alle titels moeten goed gespeld zijn en als dat niet zo is verwijder ik ze uit mijn library en scrobble ik ze opnieuw
. Ik kan er slecht tegen als ik 10 plays voor Re: Stacks en 1 play voor re:stacks heb.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:25 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Nee, dat niet, maar ik baal er eigenlijk wel van dat geluisterde cd's niet gescrobbeld worden. Ik heb al m'n cd's geript dus als ik er eentje van draai laat ik hem meestal ook meelopen op de pc. Uiteraard met het geluid uit

0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:29 uur
Ik gebruik gewoon Universal Scrobbler als ik CD's of LP's draai erg handig.
Dat probleem van Stoepkrijt heb ik alleen met Sigur Rós. Zo staan ze zeker met 90 plays met Sigur Rós erin en dankzij Spotify waar ze zo gespeld worden: Sigur Ros. Staan ze er nu ook 10 keer met de nieuwe plaat anders in.
Dat probleem van Stoepkrijt heb ik alleen met Sigur Rós. Zo staan ze zeker met 90 plays met Sigur Rós erin en dankzij Spotify waar ze zo gespeld worden: Sigur Ros. Staan ze er nu ook 10 keer met de nieuwe plaat anders in.
0
geplaatst: 10 juni 2012, 11:29 uur
niels94 schreef:
Maar dat fixt hij toch vanzelf?
Nee, lang niet altijd. Die autocorrect-functie past wel eens titels aan, maar lang niet altijd. En soms past hij het zelfs verkeerd aan Maar dat fixt hij toch vanzelf?
Gisteren nog meegemaakt: verandert hij Tessellate in Tesselate wat helemaal niet klopt.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 12:27 uur
Mijn Windows Media scrobbler werkt al een maandje niet meer. Meer mensen met dit probleem? En heeft iemand tips om dit op te lossen? Ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 12:34 uur
Misschien is de plugin uitgeschakeld. Heb je dat al gecontroleerd? (te vinden in Media Player onder Extra -> Invoegtoepassingen)
0
geplaatst: 18 juli 2012, 21:03 uur
yep, dat was het
. Vreemd, maar MIcrosoft dus ook weer niet zo raar.
Dank voor de tip
. Vreemd, maar MIcrosoft dus ook weer niet zo raar.Dank voor de tip

0
geplaatst: 18 juli 2012, 23:31 uur
Als je WMP geforceerd moet afsluiten, wordt de plug-in steeds automatisch afgevinkt. Heb er ook nog last van gehad. Nu niet meer, want Foobar 

0
geplaatst: 19 juli 2012, 17:38 uur
foobar2000
Heel erg handige mediaplayer die je met verschillende plug-ins zelf uit kunt bouwen. Maar de gewone versie is ook voldoende om vlot een muziekbibliotheek te onderhouden en naar muziek te luisteren. Veel sneller dan iTunes, oneindig veel vlotter van Winamp en het blokkeert zo goed als nooit (WMP).
Heel erg handige mediaplayer die je met verschillende plug-ins zelf uit kunt bouwen. Maar de gewone versie is ook voldoende om vlot een muziekbibliotheek te onderhouden en naar muziek te luisteren. Veel sneller dan iTunes, oneindig veel vlotter van Winamp en het blokkeert zo goed als nooit (WMP).
0
geplaatst: 20 juli 2012, 19:43 uur
Ik ben sinds afgelopen week ook weer 'actief' op last.fm: roydesmet.
Eind 2010 heb ik het al een tijdje gedaan, maar daarna lange tijd niet.
Nu dus weer wel.
Omdat ik bijna alleen maar complete albums draai is mijn 'top tracks' lijstje behoorlijk saai!
Ik vind het ook licht irritant dat er zoveel artiesten zijn die hun naam delen met een artiest uit een totaal ander genre. Zo heeft singer-songwriter Port Of Call in mijn Top Artist-lijstje een plaatje van een Zwitserse metalcore band. En Moss heeft het plaatje van een Britse death metal band
De autocorrecter corrigeerde overigens ook 'Rainbows' van Port Of Call naar een compleet andere titel waar toevallighet woord 'Rainbows' in voorkwam van de metalcoreband. Vervelend!
De ietwat merkwaardige songtitel 'The Wolf And The Butter' (mijn fout) werd echter niet gecorrigeerd naar het juiste The Wolf And The Butler.
Ik heb het overigens ook, dat als hij titels niet goed scrobbelt ik ze verwijder en opnieuw scrobble met de goede titel.
Ik wil ook graag mijn statistiekem wat representatiever maken. Zo luisterde ik bijvoorbeeld laatst heel veel Neutral Milk Hotel, maar de afgelopen tijd al niet meer. Toevallig luisterde ik twee dagen lang Jeff Buckley toen ik net met last.fm begon, maar deed ik dat doorgaans nooit.
Daardoor staat Neutral Milk Hotel niet tussen mijn artiesten, en het lijkt het alsof ik een enorme Jeff Buckley-fan ben!
Ik krijg de neiging Neutral Milk Hotel binnenkort op repeat te zetten terwijl ik even van huis ga. +100 plays!
Eind 2010 heb ik het al een tijdje gedaan, maar daarna lange tijd niet.
Nu dus weer wel.
Omdat ik bijna alleen maar complete albums draai is mijn 'top tracks' lijstje behoorlijk saai!
Ik vind het ook licht irritant dat er zoveel artiesten zijn die hun naam delen met een artiest uit een totaal ander genre. Zo heeft singer-songwriter Port Of Call in mijn Top Artist-lijstje een plaatje van een Zwitserse metalcore band. En Moss heeft het plaatje van een Britse death metal band

De autocorrecter corrigeerde overigens ook 'Rainbows' van Port Of Call naar een compleet andere titel waar toevallighet woord 'Rainbows' in voorkwam van de metalcoreband. Vervelend!
De ietwat merkwaardige songtitel 'The Wolf And The Butter' (mijn fout) werd echter niet gecorrigeerd naar het juiste The Wolf And The Butler.
Ik heb het overigens ook, dat als hij titels niet goed scrobbelt ik ze verwijder en opnieuw scrobble met de goede titel.
Ik wil ook graag mijn statistiekem wat representatiever maken. Zo luisterde ik bijvoorbeeld laatst heel veel Neutral Milk Hotel, maar de afgelopen tijd al niet meer. Toevallig luisterde ik twee dagen lang Jeff Buckley toen ik net met last.fm begon, maar deed ik dat doorgaans nooit.
Daardoor staat Neutral Milk Hotel niet tussen mijn artiesten, en het lijkt het alsof ik een enorme Jeff Buckley-fan ben!
Ik krijg de neiging Neutral Milk Hotel binnenkort op repeat te zetten terwijl ik even van huis ga. +100 plays!
0
Magick1
geplaatst: 5 augustus 2012, 07:18 uur
RoyDeSmet schreef:
Dit doe ik ook, de chronologie klopt dan niet misschien niet meer, maar mijn charts wel.
* denotes required fields.