MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Bij het scrobblen van mijn iPod geeft last.fm al enkele dagen een SQL error, waarna hij geen tracks meer scrobblet. Iemand een oplossing?

Je kunt de ipod proberen te verwijderen in het last.fm programma. via options, tabblad ipod > clear user association. en dan weer opnieuw koppelen.

Bedankt voor de tip, maar dat helpt helaas niet. Ik merk ook dat mijn iPod automatisch de verbinding verbreekt met iTunes na het synchroniseren. Ergens een instelling die moet aangepast worden?

Die nieuwe lay-out van Last.fm ziet er echt lelijk uit.

Sommige dingen zien er echt lelijk uit, maar voor het merendeel vind ik het eigenlijk best wel net gemaakt.

En bennerd, ik denk dat het beter is om dat Lastpod te gebruiken als het komt op de scrobbles van jouw iPod. Een stuk beter dan het programma van Last.fm zelf.

Heb sinds kort een ipod, ben er nu achter hoe hij kan scrobblen, maar ik draai tegenwoordig ook veel muziek via Grooveshark (mobiele versie). Is er ook een mogelijkheid om dat te scrobblen?

Volgens mij moet je dan een betaald account hebben?

Oke, dat zou kunnen, maar je kunt wel gratis alle muziek luisteren. Betaal je dan alleen om te kunnen scrobblen? Zou toch bizar zijn.

Zijn er mensen die ook problemen hebben met het scrobblen van de nieuwste Deftones plaat Koi No Yokan? Om de één of andere reden wordt enkel Rosemary herkend doordat de plaats volgens Last.fm enkel maar halve minuten durende nummers heeft.

Had ik inderdaad ook, bij die nummers staat steeds 0:30 seconden. Als ik het album via mijn iPod afspeel en dan scrobble is het geen probleem.

Dat last.fm aangeeft dat alle nummers maar 30 seconden duren heb ik ook, maar bij mij scrobbelt hij alles wel goed.

Last.fm stopt in Nederland | IT Pro | Tweakers

Het radio-gedeelte verdwijnt, maar het zal wel nog mogelijk zijn om te scrobblen.

woordenaar
Last.fm wordt wel erg uitgekleed. Voor 3 euro per maand krijg je nu alleen nog geen advertenties en kan je zien wie je profiel bezocht hebben. Jammer, maar mij zijn ze kwijt als subscriber.

Welke voordelen had je als subscriber nog? Het leek mij allemaal vrij overbodig.

Dat staat toch in dat Tweakers artikel? Was te vergelijken met Spotify, met streaming muziek, maken van playlists van je favorieten, luisteren naar playlists van anderen, etc.

Ik gebruik het toch alleen maar voor de statistieken (scrobbelen) dus voor mij verandert er gelukkig niks.

GrafGantz schreef:
Dat staat toch in dat Tweakers artikel? Was te vergelijken met Spotify, met streaming muziek, maken van playlists van je favorieten, luisteren naar playlists van anderen, etc.

Ik ben vaak te lui om op een link te klikken. Mjuman heeft ons daar al vaak voor gewaarschuwd, voor die luiheid.

Voor Google Chrome gebruikers: Lastique is een app die al je songs die je op Youtube beluisterd perfect scrobbelt. Ik heb hem net gedownload, en eindelijk is het één die perfect werkt.

Mooie tip Glenn, dank je wel!

Ik zal hem ook proberen!
edit: hij doet het niet

Vreemd. Bij mij werkt hij uitstekend.

Veel succes met het vinden van een nummer dat zonder '(HQ)' vermeld staat in de titel..

Als ik muziek via YouTube beluister (echt af en toe) vul ik de artiest, titel en album gewoon in via Universal Scrobbler.

Wat is het nut daarvan? Noteer je ook alle nummers die je hoort tijdens het boodschappen doen in de supermarkt? Of tijdens een film, ga je achteraf ook de soundtrack scrobbelen?

Ja, sommigen gaan er wel erg ver in.

Als ik een cd of plaat beluister, wat dus niet via m'n computer is, ga ik dat ook niet helemaal handmatig invullen hoor.

Don Cappuccino schreef:
Als ik muziek via YouTube beluister (echt af en toe) vul ik de artiest, titel en album gewoon in via Universal Scrobbler.

Hier ben ik te lui voor, maar als ik muziek niet op Spotify kan vinden dan kijk ik wel op YouTube. Dan is het wel leuk als er toch nog gescrobbled wordt. Maar bij mij werkt het ding dus ook niet.

Ja, als het voor me gedaan wordt, is het geen probleem natuurlijk. Bij mij werkt ie overigens prima.

Invullen bij Universal Scrobbler hoeft niet hoor. Je kan ook de optie MusicBrainz selecteren, de artiest typen en dan gewoon op 'Scrobbelen' klikken bij de plaat of nummer(s) die je hebt beluisterd.

kobe bryant fan schreef:
Invullen bij Universal Scrobbler hoeft niet hoor. Je kan ook de optie MusicBrainz selecteren, de artiest typen en dan gewoon op 'Scrobbelen' klikken bij de plaat of nummer(s) die je hebt beluisterd.

Weet ik. Maar wat ik op YouTube luister is meestal zo onbekend dat het niet op MusicBrainz staat.

Same here. Veelal nieuwe releases die nog niet in het systeem staan van MusicBrainz.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:37 uur

geplaatst: vandaag om 21:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.