MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Ravenous schreef:
Ergerlijker zijn mensen die zichzelf aan praten dat ze het briljant vinden maar er eigenlijk ook geen hol aan vinden.

Bewijsmateriaal graag, bij dit soort uitspraken.

stuart
@Titmeister; wij verstaan blijkbaar wat anders onder 'herrie' en dat is ieder zijn eigen mening . We vatten elkaars woorden misschien net even verkeerd op. Geen probleem verder .

Ravenous
itchy schreef:
(quote)

Bewijsmateriaal graag, bij dit soort uitspraken.

Ik vind het opmerkelijk dat ongeveer hetzelfde groepje mensen (de zogenaamde liefhebber van 'real screamo', de 'ervaren luisteraar', de 'serieus muziekliefhebber' of weet ik veel wat) As The Roots Undo zo hoog heeft zitten. Net of je dat album dan niet slecht mág vinden, gezien ik nog maar weinig mensen ben tegengekomen waar ik op doelde die de band een kans gaven en het niet geweldig vonden. Maar dit is natuurlijk imo. Misschien zit ik er wel volledig langs. Overigens zijn er zat meer van die bandjes waarbij ik dat gevoel heb. Van die hippe 'indie' troep bijvoorbeeld.

Pastichio Rocker
Abba en Queen. Kitscherige songfestivalbands die daar hadden moeten blijven.

Kingsnake
Komt ie:

Metallica.

Ik snap niet wat iedereen daar nu zo geweldig aan vindt. Rommelige songs en uitermate waardeloze drumpartijen.

Metallica vind ik ook nogal overschat. Ze hebben wel wat goede nummers gemaakt, maar qua albums vind ik alleen Ride The Lightning en Master Of Puppets goed. Ook ben ik nooit echt zo onder de indruk van het (solo)gitaar- en zangwerk, en mis ik vaak de 'ziel' in hun muziek.

Voor mij is de artiest die ik zwaaaaaaaar overschat vind:

AC/DC

Ik snap echt niet wat er geweldig is aan deze band. Elk nummer van hun is exact hetzelfde: De zanger zingt elk nummer over seks, drugs en rock & roll, de bassist hoor ik niet eens en de drummer drumt elk nummer precies hetzelfde drumritme (bass, snare, bass, snare). Alleen de gitarist (Angus Young) speelt nog af en toe een leuke gitaarsolo, maar alleen een goede gitarist maakt niet meteen een goede band (sowieso heb ik het niet zo op bands waarvan één muzikant goed is en de rest niet). Ik snap echt niet dat zij ooit succesvol zijn geworden, en al die heisa om Bon Scott kan ik ook niet begrijpen...

Stijn_Slayer
AC/DC heb ik ook echt een bloedhekel aan. Angus heeft best leuke riffjes en solo's, maar ik kan dat gekrijs van die zanger niet uitstaan.

Ik ga ook volledig mee wat betreft Metallica. Kill em All is wel aardig, en Ride the Lightning heeft nog 2 of 3 leuke nummers, maar verder.....

Pastichio Rocker schreef:

Ik vind Abba leuk.

Toto vind ik niks aan, zeurderige stemmen, meezing muziek. Irritant gitaargedoe.

Kingsnake
Nu ik toch bezig ben:

The Prodigy.

Wat een kinderachtige shit-herrie.
Hun grootste hit is een remake, de rest is standaard rave-troep met rommelige drumsamples en kan die nep-punker aub zn kop houden.

Leuk voor tieners, misschien, maar na 20 jaar, kennen we het kunstje toch wel.
Zo raar dat iedereen het nog steeds zo leuk vindt.

Dan ga ik ook nog even door; ik heb Mariah Carey nooit leuk gevonden. Drama drama drama en belachelijke uithalen.

Kingsnake schreef:
Komt ie:

Metallica.

Ik snap niet wat iedereen daar nu zo geweldig aan vindt. Rommelige songs en uitermate waardeloze drumpartijen.

Ieder zijn mening, maar luister een keer goed naar het drumwerk op ...And Justice For All. Dan wil ik je graag nog een keer horen.

Kingsnake
Thomzic schreef:
(quote)

Ieder zijn mening, maar luister een keer goed naar het drumwerk op ...And Justice For All. Dan wil ik je graag nog een keer horen.

Dat heb ik gedaan.
En Lars is de slechtste drummer die ik ooit heb gehoord. En vooral een band die zó bekend is.

stuart
Die drumpartijen op AJFA zijn iig niet te missen.... (afgezien van of het nu goed of slecht is).

Kingsnake schreef:
En Lars is de slechtste drummer die ik ooit heb gehoord. En vooral een band die zó bekend is.

Als je naar "St. Anger" luistert zou ik dat ook denken.

Grindpad
ik be ngeen drummer, maar ik hoor vaak van drummers dat Lars inderdaad best slecht is.

ik zelf zie het niet zo.

het drumwerk op and Justice vind ik wel verschrikkelijk gaaf
(ik laat het aan drummers over om er een technisch oordeel over te vellen)

Queen. Kitscherige songfestivalbands

Hoeveel ken jij van Queen? Ik ben zeker geen Queenfan, maar zeker in hun beginperiode waren ze geen kitscherige songfestivalband, luister daar eerst eens naar. Tot en met Sheer Heart Attack waren ze nog gewoon een goede rockband, en zou ik ze echt niet kitscherig noemen.

Queen heeft om te beginnen niets met het songfestival te maken. Soms komt er bij beiden inderdaad bewust een beetje kitsch aan te pas, maar Abba en Queen zijn op de eerste plaats zeer talentvolle en veelzijdige bands.

mathieudc
LucM schreef:
(quote)

Queen heeft om te beginnen niets met het songfestival te maken. Soms komt er bij beiden inderdaad bewust een beetje kitsch aan te pas, maar Abba en Queen zijn op de eerste plaats zeer talentvolle en veelzijdige bands.

Hier moet ik Pastichio Rocker bijtreden. Beiden hebben enkele fijne nummers, Queen heeft zelfs enkele zeer leuke nummers, maar het grootste deel vind ik niet om aan te horen. Misschien verandert dit later nog, maar voorlopig lust ik er geen pap van en mis ik die muziek dus niet erg.

Een gruwelijke hekel heb ik echter aan geen enkele band.

fastpulseboy
queen vooral

Queen is idd vrij walgelijk.

Kingsnake
Sorry, ieder zijn/haar mening.

Maar ik ben toch benieuwd naar wát jullie precies van Queen kennen?
De níet-hits en dan vooral de eerste 3 elpees zijn echt zeker wel aardig. Geen glam of disco of homo-pop maar harde rock zoals Zeppelin en Heep.

Eerlijk is eerlijk; ik ken alleen de hits. Misschien een nummer of 20 totaal.

Kingsnake
otherfool schreef:
Eerlijk is eerlijk; ik ken alleen de hits. Misschien een nummer of 20 totaal.

Ik vind Queen te gek en heb een bloedhekel aan de hits
Ik haat vanuit de grond van mijn hart Bohemian Rhapsody en Somebody to Love.

Maar probeer gewoon eens Queen I en II. Misschien bevalt het je wel.

fastpulseboy
Kingsnake schreef:
Sorry, ieder zijn/haar mening.

Maar ik ben toch benieuwd naar wát jullie precies van Queen kennen?
De níet-hits en dan vooral de eerste 3 elpees zijn echt zeker wel aardig. Geen glam of disco of homo-pop maar harde rock zoals Zeppelin en Heep.

ook die eerste drie elpees en de niet-hits zijn verschrikkelijk (en glam en té gay en geen harde rock hehehe)

fastpulseboy
owh ja en muse...............
zelfde verhaal

Dat niet iedereen Queen lust kan ik begrijpen, maar men kan niet ontkennen dat ze zeer getalenteerde muzikanten waren die een heel eigen sound brachten.

fastpulseboy
LucM schreef:
Dat niet iedereen Queen lust kan ik begrijpen, maar men kan niet ontkennen dat ze zeer getalenteerde muzikanten waren die een heel eigen sound brachten.

klopt helemaal
zo zijn er meer: muse, dire straits, toto etc etc. Allemaal zeer getalenteerde muzikanten (die jammer genoeg allemaal verschrikkelijke muziek in de wereld hebben geholpen).

Toto bestaat eveneens uit getalenteerde muzikanten, maar hun muziek vind ik minder boeiend (maar nog niet slecht).
Nogmaals, ik heb aan niemand echt een hekel (en van haat word je niet beter) maar als ik rockbands moet opnoemen waar ik niets mee heb zijn dat : Kane, Limp Bizkit, Creed, Nickelback en Guano Apes. Is dat misschien iets voor jou, fastpulseboy (of Kingsnake)?

fastpulseboy
LucM schreef:
Kane, Limp Bizkit, Creed, Nickelback en Guano Apes. Is dat misschien iets voor jou, fastpulseboy (of Kingsnake)?

tuurlijk! dat zijn bands die logischerwijs niet te pruimen zijn, maar dat weet iedereen al.

Kingsnake
LucM schreef:
Toto bestaat eveneens uit getalenteerde muzikanten, maar hun muziek vind ik minder boeiend (maar nog niet slecht).
Nogmaals, ik heb aan niemand echt een hekel (en van haat word je niet beter) maar als ik rockbands moet opnoemen waar ik niets mee heb zijn dat : Kane, Limp Bizkit, Creed, Nickelback en Guano Apes. Is dat misschien iets voor jou, fastpulseboy (of Kingsnake)?

Meen je dat serieus? Nee, ik houd niet van tiener crossover rock/metal.
Bands die poseren in de nieuwste (gesponsorde) outfits om hip te zijn, blief ik niet.

Uitzondering: the Red Hot Chili Peppers en Incubus.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:00 uur

geplaatst: vandaag om 02:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.