MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Misschien rare bewering, maar ik heb absoluut niets met countryzangers (de namen vergeet ik altijd), maar een Johnny Cash daarentegen was veel meer dan country... Misschien een idee voor een nieuwe topic "Artiesten waar je een gruwelijk hekel aan had"

Kingsnake
Sir Spamalot schreef:
Misschien rare bewering, maar ik heb absoluut niets met countryzangers (de namen vergeet ik altijd), maar een Johnny Cash daarentegen was veel meer dan country... Misschien een idee voor een nieuwe topic "Artiesten waar je een gruwelijk hekel aan had"

Interessant. Ik ben ook bands gaan waarderen die ik eigenlijk maar ruk vond of niet kende en er niets van moest hebben want wat de boer niet kent... etc.

Voorbeeld: Marillion met H. , het duurde tot 1998 totdat ik iets van deze versie van de band kocht, daarvoor was ik anti H.

Sir Spamalot (crew)
Ik heb al dikwijls mijn vooroordelen moeten inslikken door deze prachtige site, van die beweringen "alle ... zijn ruk" "alles van ... trekt op niets". Prachtig toch? Ik heb ook genoeg voorbeelden van mijn vooroordelen die bevestigd werden, hoor, laten we niet heiliger doen dan de paus.

MDV
Marlyn Manson heb ik ook helemaal niets mee. Daarnaast staan types als Thom Yorke en Bono mij ook totaal niet aan, muzikaal zitten ze snor maar ik word ziek van dat activistische popiejopiegezeik, hele flauwe manier van reclame voor jezelf maken!

Kingsnake
Sir Spamalot schreef:
Ik heb al dikwijls mijn vooroordelen moeten inslikken door deze prachtige site, van die beweringen "alle ... zijn ruk" "alles van ... trekt op niets". Prachtig toch? Ik heb ook genoeg voorbeelden van mijn vooroordelen die bevestigd werden, hoor, laten we niet heiliger doen dan de paus.

Daarentegen heb ik nog nooit een blackmetal band gehoord die ik goed vind.

Had wel altijd een hekel aan house/dance. Ben daar op terug gekomen (geen overcommerciele disco-house, da's nog steeds ruk).

Sir Spamalot (crew)
... maar ik heb al ook het een en het ander ontdekt in de black metal, waar ik vroeger een verschroeiende hekel aan had, dat me wel bevalt. Er zijn geen vaste regels voor het "een hekel hebben aan", vind ik nog altijd want "de gustibus non disputandum (est)" en er zijn altijd wel uitzonderingen, maar soms is het een helse zoektocht: de beloning is dan des te groter.

Kingsnake
Sir Spamalot schreef:
... maar ik heb al ook het een en het ander ontdekt in de black metal, waar ik vroeger een verschroeiende hekel aan had, dat me wel bevalt. Er zijn geen vaste regels voor het "een hekel hebben aan", vind ik nog altijd want "de gustibus non disputandum (est)" en er zijn altijd wel uitzonderingen, maar soms is het een helse zoektocht: de beloning is dan des te groter.

En er valt zo een enorme last van de schouders als je bepaalde gehekelde genres omarmt.

Ik heb bijv. heel veel moois in de HipHop ontdekt waar ik nooit achter was gekomen, had ik niet laten varen dat HipHop niet meer is dan yo-yo-yo.

Father McKenzie
Aan de "toppers" (Froger, Gordon en Van Der Boom) dààr heb ik pas een echte, ik denk gegronde hekel aan, maar kijk, ook daar bestaat een publiek voor.

Ik denk toch vaker.... ach, ze doen maar... en als het mijn ding niet is, nou ja, ze doen maar hé?

Ik vind ze ook niet leuk maar ze verdienen wel veel geld.

Waar ik dan wel een beetje jaloers op ben.

Father McKenzie
lauradance schreef:
Ik vind ze ook niet leuk maar ze verdienen wel veel geld.

Waar ik dan wel een beetje jaloers op ben.

Tja, als je ziet wat profvoetballertjes, en filmacteurs, echte vedetten, dan verdienen, dan verdient een werkmens echt maar juist het zout op zijn patatten, dat zijn grote wanverhoudingen, echt wel!

Ravenous
Circle Takes The Square.

Band die je volgensmij als serieus screamo liefhebber goed móet vinden. Snap totaal niet wat er nu zo geweldig aan moet zijn. Het zullen best allemaal goede muzikanten zijn enzo en daarom zou ik ook niet willen zeggen dat ik er een gruwelijke hekel aan heb. Ergerlijker zijn mensen die zichzelf aan praten dat ze het briljant vinden maar er eigenlijk ook geen hol aan vinden. Het staat natuurlijk interessant om zoiets goed te vinden aangezien veel mesen er geen touw aan vast kunnen knopen. Ach je kent het wel. En eigenlijk zal het me een worst wezen.

Ravenous schreef:
Circle Takes The Square.

...

Jij houdt ook meer van Orchid?
(Iets met oude koeien en sloot)

Antonio
Father McKenzie schreef:
Aan de "toppers" (Froger, Gordon en Van Der Boom) dààr heb ik pas een echte, ik denk gegronde hekel aan, maar kijk, ook daar bestaat een publiek voor.

Ik denk toch vaker.... ach, ze doen maar... en als het mijn ding niet is, nou ja, ze doen maar hé?

Om Nederlands grootste profeet Johan Derksen maar weer eens te quoten:

''Ik word gek van dit land Jan, dit land wordt steeds smakelozer...''

Die mening deel ik ook steeds meer, afgaande op datgene wat de boventoon voert op televisie, de kranten, tijdschriften en het internet.
Het is middelmatigheid wat de klok slaat en dus kun je het het klootjesvolk ook steeds minder kwalijk nemen dat ze weinig tot geen smaak hebben.

Mensen worden aan vrijwel niets anders blootgesteld en zullen wellicht denken dat datgene wat ze door hun strot geduwd krijgen door de media, ook het enige is wat er is, zeker als ze door hun directe omgeving geen stimulans ontvangen om eens verder te kijken....

En wat betreft die Toppers, ik zag afgelopen weekend weer beelden van ze op TV, waarin ze in een open bus door een stad reden en werden onthaald alszijnde het Nederlands Elftal dat eindelijk voor het eerst Wereldkampioen Voetbal is geworden.
Het volk stond rijen dik langs de route als hersendode imbecielen te schreeuwen naar deze in opzichtig gehezen glimpakjes gestoken bilridders...je schaamt je toch kapot voor je nationaliteit als je dit soort wanstaltige beelden ziet ?

En dan die Gordon...In X-Factor lekker kritiek leveren op kansloze koters (die bereid zijn hunzelf helemaal weg te cijferen om weer een in een keurslijf en doorgecalculeerd eendagsvliegje voor Endemol te worden...) en wat kan die glitterpakdragende blaaskaak nou eigenlijk zelf ?

HammerHead schreef:
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

Het grappige is, dat als je vijf jaar geleden naar Gerard Joling luisterde, je vierkant uitgelachen werd, terwijl hij nu weer helemaal je van het is. Te belachelijk voor woorden, maar goed, ik zie het ook niet als muziek, maar als plat volksvermaak. Vandaar dat er in dit topic ook niet verder over hoeft uitgewijd te worden, zoals VDG al aangeeft.

Om eens een balletje op te gooien, n.a.v. het muziek-jaartallen-topic:

Sex Pistols

Nu is hekel een groot woord, sterker nog ik heb wel respect voor de manier waarop zulke beperkte muzikanten toch zo populair zijn geworden, al hebben ze dat natuurlijk te danken aan een slimme manager. De muziek vind ik gewoon rotherrie...

Anouk, Kane, Keane, Radiohead, U2, Live, Coldplay, Alanis Morrisette.

stuart
Titmeister schreef:
De muziek vind ik gewoon rotherrie...

Als je dit al rotherrie vindt, dan ben je niet veel gewend; probeer eens European Son van VU,Hardcore Metal of vaag 'lawaai' zoals bij 'My bloody Valentine'. De Sex Pistols is 'duidelijke' Rock op goed volume.

Ik denk niet dat mensen van Gordon ect. houden omdat ze niet weten wat er elders in de wereld is. Ik denk dat ze genieten van de eenvoud, het meezinggehalte, de 'gezelligheid' ervan. Plus scoort Gorden heel goed op tv (over de vloer, X-Factor) waardoor mensen het regelmatig horen en daardoor wel leuk gaan vinden.
Plus; wie heeft er niet eens dronken in de kroeg mee staan lallen met Andre Hazes? Valt een beetje in hetzelfde straatje.

Ik vind het trouwens belachelijk dat de Toppers voor Nederland naar het Songfestival gaan, en de dag erna zeurt iedereen weer dat we nooit ver komen. Vind je het gek!

Stijn_Slayer
Ik vind de Sex Pistols ook maar overschatte rommel. Dom gerag op een gitaar, een aap kan dat ook.

Ik heb wel eens gelezen dat ze een bassist hadden alleen maar omdat hij er zo 'punk' uitzag, die gast plugde z'n bas niet eens in tijdens optredens. Dat heeft toch niks meer met muziek te maken?

stuart
Het ging over 'herrie' , Stijn; dat is The Sex Pistols niet, al blijft dat relatief (hangt af waar je 'pijngrens' ligt). In dat geval zou ik Titmeister bijv. Slayer voor willen leggen, dan piept ie wel anders.

Vergeleken met de latere trash- en deathmetal zijn de nummers van Sex Pistols onschuldige popdeuntjes.
De latere bassist Sid Vicious kon inderdaad geen noot spelen en is van 0,0 belang voor de popmuziek, maar op hun album "Never Mind the Bollocks" speelt hij helemaal niet mee, dit album was al opgenomen voordat Sid Vicious in de groep kwam.

Kingsnake
Pink vind ik verschrikkelijk. Ze wordt geportretteerd als rock-chick. Maar da's de toch de grootste nonsens

Nee hoor, zij is wel een echte rockchick want nu is ze ook nog bi.

LucM schreef:
Vergeleken met de latere trash- en deathmetal zijn de nummers van Sex Pistols onschuldige popdeuntjes.
De latere bassist Sid Vicious kon inderdaad geen noot spelen en is van 0,0 belang voor de popmuziek, maar op hun album "Never Mind the Bollocks" speelt hij helemaal niet mee, dit album was al opgenomen toen Sid Vicious in de groep kwam.

...met de oorspronkelijke bassist Glen Matlock. Die was goed genoeg voor de band, maar inderdaad niet 'punk' genoeg.

Je moet de Pistols nageven dat ze in hun eentje de hele muziekindustrie een schop onder de kont gaven anno 1977, maar dat ene album van hen is vooral een klassieker vanwege de maatschappelijke betekenis, en niet zozeer vanwege de muziek.

Dat is inderdaad zo. Vooral tekstueel was "Never Mind the Bollocks" baanbrekend.

Kingsnake
Eurythmycs, Depeche Mode, Duran Duran, Nirvana, Kylie Minogue

stuart schreef:
(quote)

Als je dit al rotherrie vindt, dan ben je niet veel gewend; probeer eens European Son van VU,Hardcore Metal of vaag 'lawaai' zoals bij 'My bloody Valentine'. De Sex Pistols is 'duidelijke' Rock op goed volume.

Mijn beste stuart, niet zomaar dingen roepen. Ik heb al heel wat zware metal, gruizige noise en snoeiharde breakcore gehoord in mijn leven. Daarbij vergeleken zijn de Sex Pistols idd een kinderkoor. Maar voor de duidelijkheid: de term herrie slaat niet op het volume of de complexiteit van de muziek, want daar heb ik doorgaans geen enkele moeite mee, maar op het feit dat de muziek van de Sex Pistols nergens naar klinkt.
Verder is het succes van de Sex Pistols vooral het succes van Malcolm McLaren, die ontzettend goed doorhad waar het publiek op zat te wachten op dat moment. Zoals Stijn_Slayer al aangaf, werd Sid Vicious zo door McLaren uit zn winkel geplukt, niet omdat ie kon spelen, maar omdat ie er zo lekker afgeragd uitzag en dat paste goed bij het imago van de band. Net als lekker de boel afbreken als je uitnodigd wordt bij een tv-show. In feite zijn de Sex Pistols net zo fake als de Backstreet Boys. Het enige verschil is dat de Sex Pistols later een inspiratiebron voor velen bleken te zijn. Daar heb ik dan wel weer respect voor, maar muzikaal slaat het echt compleet nergens op wat ze uitbraakten...

stuart
Je hoeft niet direkt kwaad te worden.... Herrie is bij mij gewoon 'lawaai/herrie', niet zgn. "simpelheid"; je vindt The Sex Pistols niet goed , maar je onderschat ze; zij kennen hun grenzen en brengen de muziek toch zeer krachtig over. Slayer bijv. vind ik al veel meer 'herrie' en ergeren van die 'raggemeuk' in de Metalhoek vanaf ongeveer de Thrash tijd (niet alles natuurlijk). Ik mag graag een goed nummer horen dat niet 'gehinderd wordt door 'lawaai' of doorgedraafd technisch 'gefreak', maar dat is voor een ieder weer anders.

Het was de Sex Pistols niet zozeer te doen om de muziek zelf maar om de boodschap, wat ook kenmerkend is geworden van de punk. Inderdaad zijn Sex Pistols door Malcolm McLaren opgericht, voordien waren ze een onbeduidend groepje genaamd "Swankers", maar ze konden toch wel behoorlijk spelen.
De vervanging van de oorspronkelijke bassist Glen Matlock door Sid Vicious (die leefde van de drugs) betekende ook het begin van het einde van de band.

stuart schreef:
Je hoeft niet direkt kwaad te worden.... Herrie is bij mij gewoon 'lawaai/herrie', niet zgn. "simpelheid"; je vindt The Sex Pistols niet goed , dat is wat anders. Slayer bijv. vind ik 'herrie' en veel van die 'raggemeuk' in de Metalhoek vanaf de Thrash tijd (niet alles natuurlijk). Ik vind al die technsche muzikaliteit niet zo belangrijk in de 'harde ' hoek, want dat gaat vaak ten koste van de 'beleving' bij mij.

Word ik kwaad dan? Herrie is voor mij zinloos op de instrumenten rammen, Sex Pistols. Zeggen dat de muziek er niet toe doet bij punkbands, vind ik ook onjuist, want er zijn weldegelijk punkbands die enig muzikaal vernuft vertonen...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.