Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2013, 23:15 uur
Ik ben op zoek naar een nummer dat een jaar of 15 geleden op de radio is geweest. Ik heb het sindsdien nooit meer op de radio gehoord dus het zal geen hit geweest zijn. Als ik het me goed herinner begint het met geluiden die ik met de kust associeer. Zeemeeuwen, het getoeter van een schip, geklapper van touw tegen een vlaggenmast, zoiets. Ik vermoed dan ook dat het van een band uit New England, Oregon of Washington (de staat) is. Het stemgeluid van de zanger is ruw, ongepolijst, en ik denk wel een beetje vergelijkbaar met dat van Bruce Springsteen.
Meer weet ik helaas niet. Nou ja, dat ik er een cassette-opname van had die verloren is gegaan. Zo zonde, want het was het muzikale hoogtepunt van m'n vroege jeugd!
Meer weet ik helaas niet. Nou ja, dat ik er een cassette-opname van had die verloren is gegaan. Zo zonde, want het was het muzikale hoogtepunt van m'n vroege jeugd!
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 00:14 uur
Doet me aan Yann Tiersen denken... ik zou zeker die vent eens checken als je dit soort muziek mooi vindt.
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 11:34 uur
Apollinisch schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer dat een jaar of 15 geleden op de radio is geweest. Ik heb het sindsdien nooit meer op de radio gehoord dus het zal geen hit geweest zijn. Als ik het me goed herinner begint het met geluiden die ik met de kust associeer. Zeemeeuwen, het getoeter van een schip, geklapper van touw tegen een vlaggenmast, zoiets. Ik vermoed dan ook dat het van een band uit New England, Oregon of Washington (de staat) is. Het stemgeluid van de zanger is ruw, ongepolijst, en ik denk wel een beetje vergelijkbaar met dat van Bruce Springsteen.
Gokje: A Salty Dog van Procol Harum. Of ben je er vrij zeker van dat het ook daadwerkelijk 15 jaar oud is?
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 16:01 uur
Arrie schreef:
Gokje: A Salty Dog van Procol Harum. Of ben je er vrij zeker van dat het ook daadwerkelijk 15 jaar oud is?
Nee, het nummer kan ook ouder geweest zijn, maar A salty dog is het niet. Voor mijn gevoel is het een wat krachtiger nummer, à la Born in the U.S.A. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.(quote)
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 19:59 uur
Er stond een post tussen ons in (nu weggehaald) met een antwoord welke enkele posts daarvoor al (eskobar) gegeven was. Vandaar mijn

0
geplaatst: 25 augustus 2013, 17:26 uur
BUMP
wat is dat nummer dat op dit moment veel airplay krijgt op 3FM (krijg nooit de kans de artiest te horen worden afgekondigd op het werk), "soulvolle"man met plukgitaartje en refrein waar een vrouw "paaaapaaaapaaapaaaaajaa paaajaaaa"zingt, klinkt heel 90's a la Talkin Loud label.
De enige woorden die ik sterk onthouden heb is dat de man voor dat refrein Without you zingt
EN het wordt nu niet meer gedraaid helaas
wat is dat nummer dat op dit moment veel airplay krijgt op 3FM (krijg nooit de kans de artiest te horen worden afgekondigd op het werk), "soulvolle"man met plukgitaartje en refrein waar een vrouw "paaaapaaaapaaapaaaaajaa paaajaaaa"zingt, klinkt heel 90's a la Talkin Loud label.
De enige woorden die ik sterk onthouden heb is dat de man voor dat refrein Without you zingt
EN het wordt nu niet meer gedraaid helaas
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 21:08 uur
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 09:21 uur
Hoi
Ik zoek een nummer dat ik net op een door mezelf samengestelde cd heb teruggevonden.
Het nummer is een beetje in de stijl van Thievery Corporation en bestaat uit een loop die me in eerste instantie wat deed denken aan het begin van Smoke City - Underwater Love. Na 30 seconden begint een vrouw? 'aaa aia aaa' te 'zingen' en dit komt gedurende het hele nummer terug en na 1.05 valt de langzame drum in. Na 2.30 gaat een man ook nog van 'di di dum dum diridi' doen. Verder gebeurt er niet zo veel meer buiten rond de 4 minuten nog wat geëxperimenteer met de verschillende klanken.
Het stond op een cd uit 2007 maar ik vermoed dat het nog wel enkele jaren ouder is. In totaal duurt het 6.55. Het is overigens volgens mij wel een vrij bekend nummer binnen het genre.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ik zoek een nummer dat ik net op een door mezelf samengestelde cd heb teruggevonden.
Het nummer is een beetje in de stijl van Thievery Corporation en bestaat uit een loop die me in eerste instantie wat deed denken aan het begin van Smoke City - Underwater Love. Na 30 seconden begint een vrouw? 'aaa aia aaa' te 'zingen' en dit komt gedurende het hele nummer terug en na 1.05 valt de langzame drum in. Na 2.30 gaat een man ook nog van 'di di dum dum diridi' doen. Verder gebeurt er niet zo veel meer buiten rond de 4 minuten nog wat geëxperimenteer met de verschillende klanken.
Het stond op een cd uit 2007 maar ik vermoed dat het nog wel enkele jaren ouder is. In totaal duurt het 6.55. Het is overigens volgens mij wel een vrij bekend nummer binnen het genre.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 09:27 uur
Als je het hele nummer op cd hebt zou je het eens met Shazam kunnen proberen.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 09:32 uur
Ik heb zelf geen Shazam en dacht het ondertussen hier al eens te proberen.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 09:53 uur
Niemand in je vriendenkring met Shazam op de telefoon? Dan kan je het voor hen afspelen 

0
geplaatst: 27 augustus 2013, 10:21 uur
Je kunt deze site proberen, werkt redelijk ... op pc dus i.p.v. op mobiel
P.S. invoegen van de site werkte niet goed, ik hoorde een 2e popup te krijgen om de "site" te benoemen
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 14:35 uur
Ja, maar dacht het in afwachting daarvan hier al eens te proberen.
Nu ik men beschrijving herlees zonder het nummer er bij te horen, was het misschien iets te optimistisch van me om het zo te proberen. Als het met Shazam niet lukt, zal ik het proberen op Youtube te zetten.
Midomi herkende het nummer niet, maar een test met Adele lukte ook niet dus het kan ook aan mij liggen
Nu ik men beschrijving herlees zonder het nummer er bij te horen, was het misschien iets te optimistisch van me om het zo te proberen. Als het met Shazam niet lukt, zal ik het proberen op Youtube te zetten.
Midomi herkende het nummer niet, maar een test met Adele lukte ook niet dus het kan ook aan mij liggen

0
geplaatst: 27 augustus 2013, 14:49 uur
Ik heb Midomi even uitgeprobeerd voor ik postte en Midomi deed het een paar keer verrassend goed, maar Shazam of Soundhound zullen ongetwijfeld beter zijn.
===
edit: 3x Adele op Midomi losgelaten, 3x prijs
===
edit: 3x Adele op Midomi losgelaten, 3x prijs

0
geplaatst: 27 augustus 2013, 22:15 uur
Ik ben op zoek naar een nummer uit 1984; het was een van de eerste mtv europe clips;
Het is een clip in zwart\wit van een jonge vrouw met hele dikke eyeliner; haar moeder kwam ook in die clip voor. Uit de tijd van Eyes without a face van Billy Idol. Iemand een idee?
Het is een clip in zwart\wit van een jonge vrouw met hele dikke eyeliner; haar moeder kwam ook in die clip voor. Uit de tijd van Eyes without a face van Billy Idol. Iemand een idee?
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 22:39 uur
novocaine schreef:
Nee Helaas, maar toch bedankt.
Nee Helaas, maar toch bedankt.
Kun je niet wat over de muziek erbij vertellen?
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 22:47 uur
Een typisch Engels nummer in de stijl van Sandy Shaw en Lulu
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 22:51 uur
Ah, van die typische 1984 MTV artiesten dus 
Iets van Cindy Lauper misschien? Niet Engels wel veel op MTV, uit die tijd en een hoop make-up.

Iets van Cindy Lauper misschien? Niet Engels wel veel op MTV, uit die tijd en een hoop make-up.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 22:57 uur
Nee zo makkelijk is het niet; Het is zeker uit 1984, maar de stijl is van de sixties\seventies. One Hit Wonder. Nooit meer iets van gehoord.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 23:00 uur
0
Ponty Mython
geplaatst: 27 augustus 2013, 23:04 uur
Frejarius schreef:
Hoi
Hoi
Misschien een idee om het nummer ergens te uploaden zodat we er eens naar kunnen luisteren? Dat levert vast wel snel resultaat op.
* denotes required fields.