MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
novocaine schreef:
Nee zo makkelijk is het niet; Het is zeker uit 1984, maar de stijl is van de sixtiesseventies. One Hit Wonder. Nooit meer iets van gehoord.

Voldoet ook aan alle beschrijvingen

@novocaine

Wellicht iets van Tracey Ullman, al was haar momentum 1983.

Of toch Love Is a Battlefield van Pat Benatar?

Of Laura Branigan met Self Control.

Blijkbaar hadden al die dames in 1984 een dikke eyeliner.
Ben je zeker dat het een zwart-wit clipje was?

Tenzij het I Love Rock 'n Roll van Joan Jett & The Blackheart was, maar da's uit 1982.

DjFrankie schreef:

Voldoet ook aan alle beschrijvingen

Ik mis toch een beetje de eyeliner

iets van Alison Moyet wellicht?

Carmel voldoet toch wel aan de meeste beschrijvingen, de muziekstijl, grotendeels zwart-wit, een oudere vrouw (moeder?) zingt later mee en one-hit-wonder (als 't al een hit was)... wie kent Carmel nu, want daar hoor je echt niks meer van

Kun je van alle andere namen niet zeggen, behalve Tracey Ullman, maar die kan 't eigenlijk niet zijn

Dat klopt maar niet voor iedereen is alles en iedereen even bekend dus het blijft ook wel een beetje gissen.

vigil schreef:
Dat klopt maar niet voor iedereen is alles en iedereen even bekend dus het blijft ook wel een beetje gissen.

Heb je trouwens wel eens gezien hoe Alison er nu uitziet? Klein verschilletje met 30 jaar terug

Salvadore schreef:
(quote)

Heb je trouwens wel eens gezien hoe Alison er nu uitziet? Klein verschilletje met 30 jaar terug

Klopt, ik denk 30 kilo minder

vigil schreef:
(quote)
Klopt, ik denk 30 kilo minder

Nou, wel iets meer denk ik.

Ongeveer nu

en

Ongeveer 30 jaar geleden

Bij de meesten gaat het andersom Quite Shocking hè

Ja daar zijn wel wat bleekselderijstengels naar binnen gegaan

novocaine schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer uit 1984; het was een van de eerste mtv europe clips;
Het is een clip in zwartwit van een jonge vrouw met hele dikke eyeliner; haar moeder kwam ook in die clip voor. Uit de tijd van Eyes without a face van Billy Idol. Iemand een idee?

Komt ook aardig in de buurt van de omschrijving. Haar moeder reed weg in die zwarte auto aan het begin.

Hallo iedereen, ik ben op zoek naar 3 liedjes.
Het eerste liedje heb ik afgelopen weekend gehoord. Het was een versie van Christophe-Aline, maar dan in het Nederlands gezongen. Het was een remix ervan. Het begin van het refrein klonk - ongeveer - als volgt: ik wil met haar mee, naar zee. De rest van kon ik niet zo goed verstaan. Ik heb het ook al op Youtube gezocht, maar ik vind het niet. Weet iemand welke versie ik voor heb?
De 2 andere liedjes die ik zoek zijn clips op Youtube. Kent iemand deze? Alvast bedankt!
YouTube - Nederland Joegoslavie 6-1 ; YouTube - JAIME RUIZ

novocaine schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer uit 1984; het was een van de eerste mtv europe clips;
Het is een clip in zwartwit van een jonge vrouw met hele dikke eyeliner; haar moeder kwam ook in die clip voor. Uit de tijd van Eyes without a face van Billy Idol. Iemand een idee?

Je komt erg zeker over qua periode en muziekstijl, dus het zal wel niet kloppen, maar ik kreeg er toch ook een heel erg EG Daily - 'Say it, Say it'-gevoel bij.

Klinkt als iets van Chemical Brothers.

StopMakingSenseo schreef:
Je komt erg zeker over qua periode en muziekstijl, dus het zal wel niet kloppen, maar ik kreeg er toch ook een heel erg EG Daily - 'Say it, Say it'-gevoel bij.

Hopelijk is dat gevoel niet lang blijven hangen. Wat is dat goed te horen dat het een Jellybean productie is trouwens, klinkt net als Lucky Star / Holiday van Madonna: erg 80's dus.

Breetails schreef:
Het eerste liedje heb ik afgelopen weekend gehoord. Het was een versie van Christophe-Aline, maar dan in het Nederlands gezongen. Het was een remix ervan. Het begin van het refrein klonk - ongeveer - als volgt: ik wil met haar mee, naar zee. De rest van kon ik niet zo goed verstaan. Ik heb het ook al op Youtube gezocht, maar ik vind het niet. Weet iemand welke versie ik voor heb?
De 2 andere liedjes die ik zoek zijn clips op Youtube. Kent iemand deze? Alvast bedankt!
YouTube - Nederland Joegoslavie 6-1 ; YouTube - JAIME RUIZ

De 2 clipjes:

1. DJ Jean - Party Time

2. Massive Attack - Simple Rules

In Muziek > Toplijsten en favorieten > help zoek een liedje:

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nummer wat ik de laatste tijd vaak hoor. Draaide gisteren nog ergens in een winkel. Helaas pakt Shazam het nummer niet.

Het is een reggae r&b achtig nummer. Komt een man en vrouw in voor. Buitenlands nr. Volgens mij komt er wine on top of while you on top in voor meerdere malen ( weet het niet zeker);

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Op een of andere manier moet ik aan Zimma Frame van Show n Prove denken.

StopMakingSenseo is een absolute topper!; dacht het nummer van de olympische spelen van 1984 in Los Angeles te kennen; maar moet de spelen van 1996 in Sapporo geweest zijn.
Heel Hartelijk dank! Je hebt helemaal gelijk!

Breetails schreef:

Het is dus (als ik je tekst tip lees) niet Aline van Doran?

Doran : "aline" Lyrics - sweetslyrics.com

DjFrankie (moderator)
Breetails schreef:

Ik dacht aan YouTube - Jo Vally - Ik Roep Je Naam

Frejarius schreef:
Hoi

Ik zoek een nummer dat ik net op een door mezelf samengestelde cd heb teruggevonden.
Het nummer is een beetje in de stijl van Thievery Corporation en bestaat uit een loop die me in eerste instantie wat deed denken aan het begin van Smoke City - Underwater Love. Na 30 seconden begint een vrouw? 'aaa aia aaa' te 'zingen' en dit komt gedurende het hele nummer terug en na 1.05 valt de langzame drum in. Na 2.30 gaat een man ook nog van 'di di dum dum diridi' doen. Verder gebeurt er niet zo veel meer buiten rond de 4 minuten nog wat geëxperimenteer met de verschillende klanken.

Het stond op een cd uit 2007 maar ik vermoed dat het nog wel enkele jaren ouder is. In totaal duurt het 6.55. Het is overigens volgens mij wel een vrij bekend nummer binnen het genre.

Wie kan mij hiermee helpen?

Dankzij Shazam

Ik ben op zoek naar een nummer en hoop dat jullie kunnen helpen.
Het is een house/trance (?) achtig nummer zonder veel tekst. Het reffrein bestaat uit het woord 'feeling' dat door een vrouw steeds opnieuw wordt gezongen. Volgens mij is er verder geen tekst.
Wie kan mij helpen?

DjFrankie (moderator)
Maria23 schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer en hoop dat jullie kunnen helpen.
Het is een house/trance (?) achtig nummer zonder veel tekst. Het reffrein bestaat uit het woord 'feeling' dat door een vrouw steeds opnieuw wordt gezongen. Volgens mij is er verder geen tekst.
Wie kan mij helpen?

Deze misschien

Moest ik ook aan denken.

Jammer, dat is 'm niet... Fijn dat jullie meedenken!

Misschien Cassius - Feeling for You, al komt daar ook (iets) meer tekst in...

Oké, ik zoek de naam van de track die Man Bijt Hond gebruikt in het intro van het item waar ze bij mensen aankloppen. Klinkt een beetje hiphop/triphop achtig.

Alvast bedankt.

Zoek dan even (bijvoorbeeld op YouTube) een filmpje op waar dat muziekfragment te horen is ...

Ponty Mython
P.O.W. schreef:
Oké, ik zoek de naam van de track die Man Bijt Hond gebruikt in het intro van het item waar ze bij mensen aankloppen. Klinkt een beetje hiphop/triphop achtig.

Alvast bedankt.

Bedankt man, ik kende Bonobo al een beetje via een vriend, geen idee dat dit van hun was. Super lekker nummer. Top

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.