MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Enigma - Sadeness?

Ja, daar dacht ik ook aan. Alhoewel dat ook geen Frans is en zeker geen gemompel.

Bingo! Hartelijk bedankt.

herman schreef:
Alhoewel dat ook geen Frans is en zeker geen gemompel.
Frans gefluister was beter geweest. Ik had het namelijk over het refrein, als ik dat zo mag noemen.

Ach, onder het werk heb ik geen tijd om al te geconcentreerd te luisteren. Laat ik het daar maar bij houden.

Wie herkent de pianotrack die in deze FOX-commercial wordt gebruikt?

Ik ben op zoek naar het nummer waar in het refrein(?) steeds 'satan, satan, satan' (zeg maar een keer of tien) wordt gezongen/lijkt te worden gezongen, door een vrouw. Alleen dat stukje herinner ik me. Geen Arch Enemy achtige dingen, het deed me meer aan iets als PJ Harvey denken.

wat is dat nummer dat op dit moment veel airplay krijgt op 3FM (krijg nooit de kans de artiest te horen worden afgekondigd op het werk), "soulvolle"man met plukgitaartje en refrein waar een vrouw "paaaapaaaapaaapaaaaajaa paaajaaaa"zingt, klinkt heel 90's a la Talkin Loud label.
De enige woorden die ik sterk onthouden heb is dat de man voor dat refrein Without you zingt

(waarschijnlijk staat dit gewoon in de charts maar ik heb geen zin om alle onbekende namen op youtube na te zoeken )

In Muziek > Algemeen > Frans chanson:

Zo'n 40 jaar geleden heb ik een chanson van de radio opgenomen. De zanger is mij onbekend en de band is verloren gegaan. Ik kan ook op internet het chanson niet vinden. Het begint met de woorden "On est tous prissonier de petite routine.." en het refrein luidt "On oublie trop souvent dans la fureur des jours, rien n'est plus important qu'un rendez-vous d'amour. Un rendez-vous d'amour pour le cœur qui s'étonne. Si tu veux je te donne un rendez-vous d'amour". Kent iemand dit chanson? Ik denk dat de titel rendez-vous d'amour is, maar weet dit niet zeker.

CHIEP (crew)
Nog eens opdiepen:
CHIEP schreef:
Geen nummer, maar de tracklist van een verzamelbox:
Titel: Total No 2s
Aantal discs/nummers: 5/100
Label/distributeur: Spectrum/Universal
Jaar van uitgave: (vermoedelijk) 2010

Ik bezit de Total Reggae-box en binnenin staat een overzicht van de andere boxen die binnen deze "Total"-reeks bestaan. Ik zou dus zeer graag weten wat er op die "No 2s" staat, maar ik vind nergens op het net info over deze release. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Ik zoek dus ook een nummer!

Gisteren in de auto op de radio gehoord en geen idee welke zender.

Een vrouw zingt in het Engels, een soulstem/nummer tegen een vriendin van haar (waarschijnlijk hebben ze ruzie) dat ze hoopt dat zij haar weer gaat toelaten in haar leven. Ze waren eens zulke goede vriendinnen. Het refrein gaat een beetje over dat ze vraagt om over haar te denken als alleen maar liefde.

Op you tube wat teksten intypen bracht geen resultaat.
Wie helpt me?
Dank!
MwJansen

CHIEP schreef:
Geen nummer, maar de tracklist van een verzamelbox:
Titel: Total No 2s
Aantal discs/nummers: 5/100
Label/distributeur: Spectrum/Universal
Jaar van uitgave: (vermoedelijk) 2010

Ik bezit de Total Reggae-box en binnenin staat een overzicht van de andere boxen die binnen deze "Total"-reeks bestaan. Ik zou dus zeer graag weten wat er op die "No 2s" staat, maar ik vind nergens op het net info over deze release. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Deze?

CHIEP (crew)
Super! Beats me waarom ik die link zelf niet heb gevonden...

MwJansen schreef:
Ik zoek dus ook een nummer!

Is dat niet dat nummer van P!nk met Lily Allen?

Ik zoek een nummer dat ik zaterdag in een winkel in Brugge hoorde.

Het was een 'chill' song, beetje in de trant van so good to me van Chris Malinchak, maar dan met een accordeon die een ritme speelde zoals de accordeon in 'la valse d'Amelie' van Yann Tiersen. Er werd ook in gezongen. De stem klonk een beetje als Blaudzun, beetje jengelig met lang aanhoudende noten. Ik hoorde het ook iemand meezingen/neuriën, dus kan best wel eens een hit in België geweest zijn. Vond het mooi klinken, weet iemand welk nummer dit zou kunnen zijn?

LeB
Hallo, ik kan een nummer niet vinden en zit continu in mijn hoofd!

Het lijkt een beetje op Mr. Oizo - flat beat & Klangkarussell - Sonnentanz.. nummer komt regelmatig op de radio, alleen ben ik steeds te laat met Shazam!

wie kan mij helpen?!

'Bakermat - Vandaag' misschien (vanwege de saxo).

LeB
NewYorkCityLight schreef:
'Bakermat - Vandaag' misschien (vanwege de saxo).

Nee dat is hem ook niet. Er zit geen gezang of stemmen in,,

@LeB, misschien Ninetoes-Finder?

LeB
pureshores schreef:
@LeB, misschien Ninetoes-Finder?

Ja dat is hem! super, thnxx!

De eerste 3 seconden van Make Her Mine van Mayer Hawthorne is een kort gitaarrifje. Dit komt me erg bekend voor, maar ik kan het nergens vinden. (Verrassing!)

Ik vermoed dat een Nederlands hiphop dit heeft gesampled, maar ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben. Iemand enig idee waar dat gitaartje verder nog in gebruikt is?

Nu ik hier toch ben! Laatst kwam er in een filmpje van Ajax TV een liedje langs die ik ook herken. Geprobeerd te vinden met soundhound, maar er is te veel ruis om iets te vinden.

YouTube - Van Rhijn: 'Willen deze prijs pakken'

Na de intro komt het direct.

Jozzyham schreef:
De eerste 3 seconden van Make Her Mine van Mayer Hawthorne is een kort gitaarrifje. Dit komt me erg bekend voor, maar ik kan het nergens vinden. (Verrassing!)

Ik vermoed dat een Nederlands hiphop dit heeft gesampled, maar ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben. Iemand enig idee waar dat gitaartje verder nog in gebruikt is?

Doet me denken aan het pianodeuntje van Same Love van Macklemore & Ryan Lewis.

Maar als je echt een gitaartje zoekt, dan moet ik nog wat dieper nadenken, want ergens komt het me wel bekend voor.

Jozzyham schreef:
Nu ik hier toch ben! Laatst kwam er in een filmpje van Ajax TV een liedje langs die ik ook herken. Geprobeerd te vinden met soundhound, maar er is te veel ruis om iets te vinden.

YouTube - Van Rhijn: 'Willen deze prijs pakken'

Na de intro komt het direct.

Jerry Goldsmith ft. Pat Metheny - Nicaragua

Arrie schreef:
(quote)

Maar als je echt een gitaartje zoekt, dan moet ik nog wat dieper nadenken, want ergens komt het me wel bekend voor.

Sjongejonge, ja geen wonder dat ik het dan niet vind. Ik zat helemaal vast op een Nederlands nummer. Dankje! Dat is inderdaad degene die ik bedoelde.

Wauw! Dat gaat snel hier zeg! Mooi initiatief dit topic en een mooie manier om nog eens wat pareltjes op te duiken. Bedankt!

Arrie schreef:
(quote)

En ook nog even terug gezocht naar het origineel: Curtis Mayfield - People get ready

Da's van The Impressions, het groepje waar Curtis in zat voor ie solo ging. Erg mooi nummer.

Mooi dat het allemaal is opgelost.

Iemand die dit lied (vanaf 23:35) kent?
YouTube - Astrid In Wonderland S04E08

CHIEP (crew)

Bedaaankt!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.