Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2009, 10:32 uur
Halloo, Wilbert houdt een klantenbestand bij. En verder die mini-avatar was een geintje. Alhoewel ik ben wel eens op een concert mume-genoten tegengekomen, bleek pas achteraf toen we heb over hetzelfde concert hadden en we beide handel bleken te hebben gekocht. Wie weet herkennen we elkaar.
Da Capo: tja beetje "ik is cool en in-crowd" gehalte, puur vernis. Om te beginnen helpt het om te groeten bij binnenkomst. Michel de eigenaar is een aimabel mens (en helemaal los van 60's en early 70's), maak gewoon en muzikaal praatje - en hij heeft de kelder nu helemaal ingericht als koopjeskelder: single'tjes een euro, albums 2,50 en daar staat veel leuks tussen.
Ook Plaatboef (bijna aan het andere eind van de Oude Gracht, tegenover muziekcafé het Oude Pothuys, vaak live muziek) moet ik vermelden - daar vind je wel eens iets. Bij die zaak staat me weer tegen dat er bijna iedere dag een andere pipo achter de balie staat.
Da Capo: tja beetje "ik is cool en in-crowd" gehalte, puur vernis. Om te beginnen helpt het om te groeten bij binnenkomst. Michel de eigenaar is een aimabel mens (en helemaal los van 60's en early 70's), maak gewoon en muzikaal praatje - en hij heeft de kelder nu helemaal ingericht als koopjeskelder: single'tjes een euro, albums 2,50 en daar staat veel leuks tussen.
Ook Plaatboef (bijna aan het andere eind van de Oude Gracht, tegenover muziekcafé het Oude Pothuys, vaak live muziek) moet ik vermelden - daar vind je wel eens iets. Bij die zaak staat me weer tegen dat er bijna iedere dag een andere pipo achter de balie staat.
0
geplaatst: 16 januari 2009, 13:59 uur
Mjuman schreef:
Ik kom daar eigelijk altijd dezelfde 2 verkopers tegen. Maar ja, misschien kom ik toevallig iedere keer op dezelfde dagen van de week daar, dat zou best kunnen. Om vinyl te bestellen kan ik daar in ieder geval altijd terecht.
0
geplaatst: 16 januari 2009, 22:14 uur
Afgelopen donderdag in de nieuwe Plato op de voorstraat in Utrecht geweest. Beetje een kale boel nog. Ze moeten wat mij betreft ook weer CD's tegen de muur zetten en daar ook weer de longboxen op alfabet. De tafeltjes met aanbiedingen zijn aanzienlijk geslonken.
Achterin de zaal moeten ze verder voor betere verlichting zorgen. Het zal mij benieuwen of ze het gaan redden. Het is een aardig pand maar het is wel erg kil allemaal.
Achterin de zaal moeten ze verder voor betere verlichting zorgen. Het zal mij benieuwen of ze het gaan redden. Het is een aardig pand maar het is wel erg kil allemaal.
0
geplaatst: 17 januari 2009, 00:29 uur
Klopt, d'r moet nog wel wat meer leven in komen. Verder vind ik het podiumpje - helemaal rechts achter in de hoek - nogal ongelukkig geplaatst. Ik was er vorige week tijdens de officiële opening en er waren eigenlijk nauwelijks plekken vanwaar je het podium kon zien. Gemiste kans, zou ik zeggen.
0
geplaatst: 29 januari 2009, 19:41 uur
Vandaag in Utrecht even geweest bij de Grammofoonwinkel en ook weer bij Plato. Ik vraag mij af hoe lang Plato het op de Voorstraat gaat volhouden. Ik vind het nog steeds een sfeerloze winkel met een matig aanbod. Op de oude locatie op de Steenweg straalde de winkel veel meer sfeer uit. Jammer.
Grammofoonwinkel is leuk voor sommige 2 hands dingetjes maar voor de rest een zeer matig eigenlijk droevig aanbod.
Het begint er steeds meer op te lijken dat ik al mijn aankopen beter via Internet kan doen. Ik vond het weer super tegenvallen.
Grammofoonwinkel is leuk voor sommige 2 hands dingetjes maar voor de rest een zeer matig eigenlijk droevig aanbod.
Het begint er steeds meer op te lijken dat ik al mijn aankopen beter via Internet kan doen. Ik vond het weer super tegenvallen.
0
geplaatst: 29 januari 2009, 20:20 uur
Running On Empty schreef:
Vandaag in Utrecht even geweest bij de Grammofoonwinkel en ook weer bij Plato. Ik vraag mij af hoe lang Plato het op de Voorstraat gaat volhouden. Ik vind het nog steeds een sfeerloze winkel met een matig aanbod. Op de oude locatie op de Steenweg straalde de winkel veel meer sfeer uit. Jammer.
Waarom ben je dan niet ff de 100 meter doorgelopen van De Grammofoonwinkel naar Da Capo - Michel; heeft de kelder nu als koopjeskelder ingericht en alle singles en lp's daar doen resp. 1,- en 2,50. Boven: nieuw vinyl (gitaarpop, garage en punk); geen nwe cd's inderdaad - dat laat ie aan Plato.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 10:33 uur
Ik ben gister ook even in de Plato in Utrecht geweest. Moet zeggen dat ik positief verrast ben. Veel meer ruimte, en ik vind het zeker niet sfeerloos. Juist een mooi contrast van knusse warme tinten en een industriële look. De vinyl afdeling is nog niet heel groot, maar je moet ergens beginnen. In het oude pand hadden ze meestal maar 10 platen staan. En gister was de zaak stampvol. Denk dat het wel goed gaat lopen daar.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 11:17 uur
Nee sfeerloos zou ik het ook niet willen noemen, maar leeg en kaal wel - vinyl had ik me meer van voorgesteld. Weet dat men elders (bijv. Velvet in A'foort) ook zijn twijfels uitspreekt over de locatie. Wat ze nu wel zullen missen is denk ik 'de loop' - toeristen (Denen, Italianen, Duitsers) die de zaak binnenliepen om vervolgens wat aankopen te doen.
Ik moet m'n draai nog vinden in deze winkel, vind de verwachte assortimentsuitbreiding tegenvallen en vind het elders prettiger qua vinyl; bovendien nu ook minder aanbiedingen in deze winkel. Daarnaast neig ik net als ROE er steeds meer toe om cd's via internet te kopen; het verschil is gewoon te groot, 4 - 6 euro voor een nwe cd. Vond prijzen en aanbod van aanbiedingen bij een platenzaak als Bilbo (bijv. Antwerpen en Gent) beduidend beter.
Ik moet m'n draai nog vinden in deze winkel, vind de verwachte assortimentsuitbreiding tegenvallen en vind het elders prettiger qua vinyl; bovendien nu ook minder aanbiedingen in deze winkel. Daarnaast neig ik net als ROE er steeds meer toe om cd's via internet te kopen; het verschil is gewoon te groot, 4 - 6 euro voor een nwe cd. Vond prijzen en aanbod van aanbiedingen bij een platenzaak als Bilbo (bijv. Antwerpen en Gent) beduidend beter.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 11:22 uur
Free record shop en Van Leest gaan veel van hun "platenzaken" ombouwen tot game winkels. Die gaan Game Mania heten.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 11:43 uur
Mjuman schreef:
Nee sfeerloos zou ik het ook niet willen noemen, maar leeg en kaal wel - vinyl had ik me meer van voorgesteld. Weet dat men elders (bijv. Velvet in A'foort) ook zijn twijfels uitspreekt over de locatie. Wat ze nu wel zullen missen is denk ik 'de loop' - toeristen (Denen, Italianen, Duitsers) die de zaak binnenliepen om vervolgens wat aankopen te doen.
Jij werkt er? Ik ben er laatst even binnengelopen, volgende keer zal ik even gedag zeggen... ik vond het een Plato zoals alle andere eigenlijk.... zou me niet kunnen bedenken wat de meerwaarde van deze vestiging is. Vinyl had ik me ook veel meer van voorgesteld... gemiste kans.
vigil schreef:
Free record shop en Van Leest gaan veel van hun "platenzaken" ombouwen tot game winkels. Die gaan Game Mania heten.
Dat verbaast me drie keer niks, volgens mij haalden die hun grootste omzet ook al uit games en DVD's. Kan me in elk geval niet voorstellen dat ze nog cd's verkochten met zo'n smal aanbod en hoge prijzen.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 12:37 uur
Mjuman schreef:
Waarom ben je dan niet ff de 100 meter doorgelopen van De Grammofoonwinkel naar Da Capo - Michel; heeft de kelder nu als koopjeskelder ingericht en alle singles en lp's daar doen resp. 1,- en 2,50. Boven: nieuw vinyl (gitaarpop, garage en punk); geen nwe cd's inderdaad - dat laat ie aan Plato.
(quote)
Da Capo heb ik nog nooit iets van mijn gading gevonden dus gisteren overgeslagen. Volgende keer zal ik ook daar nog even kijken.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 12:43 uur
Mjuman schreef:
Precies. Kaal en achterin echt veel te donker, geen sfeer wat mij betreft op een waardeloze locatie.
De sfeer met de longboxen en recente uitgaven tegen de volgepakte wanden op de Steenweg straalde veel meer uit. Plato is te duur (nieuwe Bruce 20 Euro!!) en op de locatie Steenweg liep je veel gemakkelijker binnen, bijvoorbeeld vanaf Parkeergarage Springhaver als je eens in de stad was/bent. Ik moet het nog zien of het wil lukken daar. Op het moment kan overigens bijna geen enkele andere winkel op tegen de prijzen bij CDWow en Amazon UK.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 12:46 uur
vigil schreef:
Ja ik merk het. Een ergerlijke ontwikkeling vind ik het maar niet geheel onlogisch.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 14:43 uur
vigil schreef:
Verbaast ook mij niets. In de FRS kom ik al jaren niet meer, maar bij Van Leest heb ik het afgelopen jaar nog veelvuldig mijn slag geslagen in de bakken met CD's van 5 euro. Maar voor het overige is het muziekaanbod ook daar zeer verschraald.
Het blijft trouwens niet alleen bij omvormen. Een fors aantal van Leest-winkels (ongeveer 30 van de 50) gaat gewoon dicht en een kleiner aantal FRS-winkels wordt omgebouwd tot Game Mania-winkels.
Ik lees: "Dat gebeurt vooral in winkelstraten waar Free Record Shop Holding meerdere winkels heeft. "In de huidige markt is het vrijwel onmogelijk twee landelijke ketens, vaak actief in dezelfde winkelstraat, rendabel te houden", zegt Breukhoven. Het bedrijf sluit ook zijn distributiecentrum in Eindhoven. Daar gaan dertig banen verloren."
Betekent dus weer een verschraling van het aanbod in een stad waar zowel een (of meerdere) FRS en Van Leest-vestigingen zitten. In mijn stad (Zwolle) blijft dan alleen Plato over als serieuze CD-zaak. Daar kan ik doorgaans nog redelijk slagen, maar mijn online-bestedingen zullen dit jaar ongetwijfeld opnieuw toenemen.
Muziek wordt een bijzaak, zoals Het Parool al kopte. Trieste ontwikkeling, maar waarschijnlijk onvermijdelijk.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 15:36 uur
Ik denk dat Plato op zich wel goed zit op de nieuwe locatie. De Voorstraat wordt steeds meer een interessante winkelstraat. Natuurlijk missen ze de stroom, maar ik denk dat dat nog wel in orde komt. Bij vertoon van een print van een zojuist ontvangen e-mail krijgt men in februari nog 20% korting op een artikel naar keuze. Aardig.
Overigens bezoek ik ook met regelmaat "De Jazzwinkel" aan de Oude Gracht. Jammer dat daar een gozert zit die helemaal niks met zijn klanten heeft ofzo. Ik vind het een stuk chagerijn. Aanbod is wel interessant, maar bestellingen moet je daar niet doen. Ik wacht al minstens 7 maanden op een bepaalde cd. Natuurlijk hoeft dat niet aan die zaak te liggen, maargoed. Het is er een beetje duur verder. Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken in Utrecht, maar ik heb geen idee waar ik nu dan heen moet. Amersfoort en Hilversum heb ik ook wel gezien. Dan maar nog verder reizen? Ach, online bestellen natuurlijk. Kan ik iemands creditcard een weekje lenen
Overigens bezoek ik ook met regelmaat "De Jazzwinkel" aan de Oude Gracht. Jammer dat daar een gozert zit die helemaal niks met zijn klanten heeft ofzo. Ik vind het een stuk chagerijn. Aanbod is wel interessant, maar bestellingen moet je daar niet doen. Ik wacht al minstens 7 maanden op een bepaalde cd. Natuurlijk hoeft dat niet aan die zaak te liggen, maargoed. Het is er een beetje duur verder. Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken in Utrecht, maar ik heb geen idee waar ik nu dan heen moet. Amersfoort en Hilversum heb ik ook wel gezien. Dan maar nog verder reizen? Ach, online bestellen natuurlijk. Kan ik iemands creditcard een weekje lenen

0
geplaatst: 30 januari 2009, 17:56 uur
Paap_Floyd schreef:
Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken in Utrecht, maar ik heb geen idee waar ik nu dan heen moet. Amersfoort en Hilversum heb ik ook wel gezien. Dan maar nog verder reizen? Ach, online bestellen natuurlijk. Kan ik iemands creditcard een weekje lenen
Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken in Utrecht, maar ik heb geen idee waar ik nu dan heen moet. Amersfoort en Hilversum heb ik ook wel gezien. Dan maar nog verder reizen? Ach, online bestellen natuurlijk. Kan ik iemands creditcard een weekje lenen

Uitgekeken is denk ik het juiste woord. Geldt ook voor mij. Er zijn zoveel voorbeelden hoe het beter kan.
0
geplaatst: 30 januari 2009, 19:04 uur
Afgelopen Maandag een dagje Den Haag gedaan.
Was alweer wat jaartjes geleden dat ik daar was om platen te kopen.
De Platenboef is nog steeds een goede zaak, waar je aardig wat tweedehands kan vinden (zowel op LP als CD). Empire Records (schuin tegenover de Platenboef) was helaas gesloten.
Verder nog even bij Robert's Records langs geweest en daar ook nog wat leuk spul gevonden.
Als er iemand is die meer zaken weet te vinden (waar je vooral LP's kan vinden)... Ik hoor het graag!
Was alweer wat jaartjes geleden dat ik daar was om platen te kopen.
De Platenboef is nog steeds een goede zaak, waar je aardig wat tweedehands kan vinden (zowel op LP als CD). Empire Records (schuin tegenover de Platenboef) was helaas gesloten.
Verder nog even bij Robert's Records langs geweest en daar ook nog wat leuk spul gevonden.
Als er iemand is die meer zaken weet te vinden (waar je vooral LP's kan vinden)... Ik hoor het graag!
0
geplaatst: 31 januari 2009, 13:52 uur
Paap_Floyd schreef:
Het is er een beetje duur verder. Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken in Utrecht, maar ik heb geen idee waar ik nu dan heen moet. Amersfoort en Hilversum heb ik ook wel gezien. Dan maar nog verder reizen? Ach, online bestellen natuurlijk. Kan ik iemands creditcard een weekje lenen
Het is er een beetje duur verder. Ik ben inmiddels wel een beetje uitgekeken in Utrecht, maar ik heb geen idee waar ik nu dan heen moet. Amersfoort en Hilversum heb ik ook wel gezien. Dan maar nog verder reizen? Ach, online bestellen natuurlijk. Kan ik iemands creditcard een weekje lenen

Bij Xangó blijf ik met plezier zo nu en dan binnenlopen. Sympathiek zaakje voor de wereldmuziekliefhebber. En mocht je echt naar avontuur op zoek zijn... Aan de Kanaalstraat zit sinds een half jaar een Arabische muziekzaak

0
geplaatst: 31 januari 2009, 15:35 uur
stephan73 schreef:
[knipje]
[knipje]
Van Discogs's International Record Store Index:
Rhythm Import
Torenstraat 96
2513 BV Den Haag
Phone: +31(0)70-3642378
E-mail: [email protected]
Website: www.rhythmimport.nl
--
La La Land
Nieuwstraat 25
2511 AT Den Haag
Phone: +31(0)70-3631018
Website: www.lalalandmusic.nl
Second hand and new CD's and vinyl. Also some DVD's. Specialized in alternative music, varying from gothic to metal, punk, reggae etc. They also have some electronic music.
--
Heb de platenzaken waar je volgens mij niet veel aan hebt of al kent niet meegenomen, maar het is verder ook niet zo'n enorm compleet overzicht dat op Discogs staat, denk ik.
Wellicht is het een idee om hier of op Discogs per stad een overzicht te maken van platenzaken?
0
Sheplays
geplaatst: 31 januari 2009, 17:51 uur
stephan73 schreef:
Als het Amsterdam mag zijn:
Record Friend
of
Concerto
0
geplaatst: 31 januari 2009, 18:02 uur
@S73 en @SP
Twee kilometer terug (op 13/10) had ik deze link al eens gegegeven. Jan Joosten is ook mume-user (ff teruglezen - vind je zijn alias) en hij ontvangt graag updates over adressen/wijzigingen van zaken.
Niet alle zaken nemen nl de moeite op zijn info-mail te reageren.
RecordFriend: goed, maar niet goedkoop
Den Haag: Lalaland - zie ook lijst van Jan.
Misschien is dit een aardig item voor een servicepagina op mume?
Twee kilometer terug (op 13/10) had ik deze link al eens gegegeven. Jan Joosten is ook mume-user (ff teruglezen - vind je zijn alias) en hij ontvangt graag updates over adressen/wijzigingen van zaken.
Niet alle zaken nemen nl de moeite op zijn info-mail te reageren.
RecordFriend: goed, maar niet goedkoop
Den Haag: Lalaland - zie ook lijst van Jan.
0
geplaatst: 31 januari 2009, 19:36 uur
Lijkt me wel leuk, maar 's over nadenken hoe zoiets in een overzichtelijk topic te gieten.
0
geplaatst: 1 februari 2009, 00:51 uur
herman schreef:
Wellicht is het een idee om hier per stad een overzicht te maken van platenzaken?
(quote)
Wellicht is het een idee om hier per stad een overzicht te maken van platenzaken?
Goed plan! Zeker nu je steeds beter je best moet doen om nog een platenzaak te vinden. Helaas.....
0
geplaatst: 1 februari 2009, 11:58 uur
herman schreef:
Lijkt me wel leuk, maar 's over nadenken hoe zoiets in een overzichtelijk topic te gieten.
(quote)
Perfect idee. Misschien ook een sectie met leuke muziek zaakjes in Parijs, Londen, Keulen, Brussel, Antwerpen etc waar mensen nogal eens voor een weekend naar toe trekken.
0
geplaatst: 1 februari 2009, 12:19 uur
Goed plan! Als iedereen de leuke zaakjes uit zijn eigen stad op dorp plaatst en we dat in een overzichtelijke lijst, gesorteerd op provincie/plaats zetten, krijg je een leuk overzicht. FrS en Van Leest en dergelijke kunnen achterwege gelaten worden, lijkt me...
Laat ik het spits eens afbijten met mijn woonplaats Heerlen:
Satisfaction
Oranje Nassaustraat 29
Heerlen
www.satisfactionrecords.nl
GonG Records
Uilegats 6
Heerlen
www.gong-records.nl
Smeets Klassiek & Jazz
Akerstraat 5
Heerlen
www.smeetsklassiek.nl
Didi Muziek & Striphal
In De Cramer 24/B
Heerlen
Satisfaction
Oranje Nassaustraat 29
Heerlen
GonG Records
Uilegats 6
Heerlen
www.gong-records.nl
Smeets Klassiek & Jazz
Akerstraat 5
Heerlen
www.smeetsklassiek.nl
Didi Muziek & Striphal
In De Cramer 24/B
Heerlen
0
geplaatst: 1 februari 2009, 13:43 uur
Cygnus schreef:
Goed plan! Als iedereen de leuke zaakjes uit zijn eigen stad op dorp plaatst en we dat in een overzichtelijke lijst, gesorteerd op provincie/plaats zetten, krijg je een leuk overzicht. FrS en Van Leest en dergelijke kunnen achterwege gelaten worden, lijkt me...
Satisfaction
Oranje Nassaustraat 29
Heerlen
GonG Records
Uilegats 6
Heerlen
www.gong-records.nl
Smeets Klassiek & Jazz
Akerstraat 5
Heerlen
www.smeetsklassiek.nl
Didi Muziek & Striphal
In De Cramer 24/B
Heerlen
Satisfaction
Oranje Nassaustraat 29
Heerlen
GonG Records
Uilegats 6
Heerlen
www.gong-records.nl
Smeets Klassiek & Jazz
Akerstraat 5
Heerlen
www.smeetsklassiek.nl
Didi Muziek & Striphal
In De Cramer 24/B
Heerlen
Goed gedacht maar misschien moet the crew eerst even nadenken over een modus om zoiets overzichtelijk te krijgen op een webpagina anders wordt het een ratjetoe.
0
geplaatst: 1 februari 2009, 14:14 uur
Kijk ROE denkt in mijn lijn. Ik heb hier al tweemaal een link geplaatst naar een site van Jan Joosten - mume-user Jan Vinyl meen ik, hij heeft ook op dit topic gepost of bij "worden er nog lp's gedraaid. Jan geeft trouwens nog andere zaken in Heerlen.
Belangrijk bij zo'n overzicht is: welke genres (specialisatie), welke soorten (cd's, vinyl, singles), 2e hands/nieuw of beide, mailorder ja/nee, en specialsatie waar zaak zich op voorstaat (bijv. Nederlandse pop beat, 60's, 80's) .
Zo'n pagina zou dan de vorm van een kolommenoverzicht kunnen hebben. Er zou een soort supervisor/beheerder moeten zijn voor die pagina die verwantwoordelijk daarvoor was - modificaties, aanvullingen etc. via pm naar de beheerder.
Dat kan een moderator zijn (Herman??); Jan Joosten heeft ook al een hoop werk gedaan - wellicht is hij hiervoor te porren.
Belangrijk bij zo'n overzicht is: welke genres (specialisatie), welke soorten (cd's, vinyl, singles), 2e hands/nieuw of beide, mailorder ja/nee, en specialsatie waar zaak zich op voorstaat (bijv. Nederlandse pop beat, 60's, 80's) .
Zo'n pagina zou dan de vorm van een kolommenoverzicht kunnen hebben. Er zou een soort supervisor/beheerder moeten zijn voor die pagina die verwantwoordelijk daarvoor was - modificaties, aanvullingen etc. via pm naar de beheerder.
Dat kan een moderator zijn (Herman??); Jan Joosten heeft ook al een hoop werk gedaan - wellicht is hij hiervoor te porren.
0
geplaatst: 1 februari 2009, 17:11 uur
Ik vind de opzet van de site van Jan Joosten wel goed. Inderdaad een overzicht in kolommen. Het lijkt me wel leuk zoiets op te zetten. Ik denk wel dat het makkelijker is een dergelijke site buiten MuMe op te zetten en dan hier te linken. In dat geval lijkt het me het handigst als de site van Jan wordt uitgebreid, mocht hij ervoor te porren zijn.
Of het zou in een sticky topic moeten staan en er dan uit zien als onderstaand. De verschillende steden linken nu nog naar topics op Discogs, maar idealitair zie ik dan na het klikken op zo'n link een kolommenoverzichtje per stad.
Nederland:
* Alkmaar
* Amsterdam
* Dordrecht
* Eindhoven
* Haarlem
* Hoorn
* Leeuwarden
* Maastricht
* Nijmegen
* Rotterdam
* St.Annaparochie
* Tilburg
* Utrecht
* Venlo
* Zaanstad
België:
* Antwerpen
* Brussel
* Brugge
* Gent
* Kortrijk
* Leuven
* Luik
* Mechelen
* Moeskroen
* Oostende
* Paal
Of het zou in een sticky topic moeten staan en er dan uit zien als onderstaand. De verschillende steden linken nu nog naar topics op Discogs, maar idealitair zie ik dan na het klikken op zo'n link een kolommenoverzichtje per stad.
Nederland:
* Alkmaar
* Amsterdam
* Dordrecht
* Eindhoven
* Haarlem
* Hoorn
* Leeuwarden
* Maastricht
* Nijmegen
* Rotterdam
* St.Annaparochie
* Tilburg
* Utrecht
* Venlo
* Zaanstad
België:
* Antwerpen
* Brussel
* Brugge
* Gent
* Kortrijk
* Leuven
* Luik
* Mechelen
* Moeskroen
* Oostende
* Paal
0
geplaatst: 1 februari 2009, 23:07 uur
Ik ga binnenkort met de klas naar Keulen, en mijn vraag is dus:
Zijn er ergens goede platen winkels in Keulen (met voornamelijk Hip-Hop, maar soul & funk is ook goed)
en oja, het liefst vinyl...
Zijn er ergens goede platen winkels in Keulen (met voornamelijk Hip-Hop, maar soul & funk is ook goed)
en oja, het liefst vinyl...
0
geplaatst: 2 februari 2009, 08:55 uur
Neem je zakcentjes maar mee dan. 
In keulen zit de grootste cd-winkel van europa. De Saturn am Hansaring.

In keulen zit de grootste cd-winkel van europa. De Saturn am Hansaring.
* denotes required fields.