MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Platenzaken

zoeken in:
Johny Favourite
deric raven schreef:
Je bedoelt De Waaghals.

Die bedoel ik. Daar heb ik mijn Wipers box-set en een aantal zeer goedkope, vroege Hawkwind cd'tjes gekocht.

Mjuman schreef:
Even een overzichtje voor de liefhebber(s).

Ik mis Delft in de lijst (Plexus, maar tegenwoordig ook Sounds)

HammerHead schreef:
(quote)

Ik mis Delft in de lijst (Plexus, maar tegenwoordig ook Sounds)

Playland en Velvet (in Delft) staan er ook niet op en dat maffe zaakje in Den Bosch ook niet. En in Utrecht zit op het Vreeburg een zaak - (in een modezaak) met veel industrial, EBM (electronic). 't is een soort begin; dus als je ergens een lijst aanmaakt, kunnen users die verder op- en uitbouwen.

Het spel is aan u!

Playland is binnenkort toch weg, weet niet eens zeker of ie er momenteel nog zit (2 maanden terug iig nog wel).

Velvet zou ik niet echt een zaak met vinyl willen noemen. Daar staan misschien 20 verschillende dingen.

jan.vinyl
Mjuman schreef:
(quote)

Playland en Velvet (in Delft) staan er ook niet op en dat maffe zaakje in Den Bosch ook niet. En in Utrecht zit op het Vreeburg een zaak - (in een modezaak) met veel industrial, EBM (electronic). 't is een soort begin; dus als je ergens een lijst aanmaakt, kunnen users die verder op- en uitbouwen.

Het spel is aan u!

Ik heb alle platenzaken een mailtje gestuurd met de vraag wat ze verkopen. Niet alle platenzaken hebben gereageerd. Van die platenzaken heb ik geprobeerd op het internet wat meer informatie te vinden.
Als er wijzigingen zijn of er zijn platenzaken die niet op de lijst staan, dan hoor ik dat graag. Let wel dat deze lijst alleen platenzaken bevat die vinyl (nieuw of tweedehands) verkopen.

Dan mag Plexus alias 't Platenmanneke in Delft toch echt niet ontbreken.
http://gemm.com/s.cgi/PLEXUS

luijsterburg
Komt er binnenkort nog ergens een metalbeurs?

22 & 23 november: Platenbeurs Utrecht - heel groot hier meer details

Komend weekend zit ik in Berlijn. Heeft er iemand nog tips qua platenzaken?

lambf
Ik weet dat er wel een leuke zit. Zit aan een vrij drukke en lange straat, en was erg herkenbaar. Maar ik ben de naam en het adres daarvan kwijt helaas.

Dense Records- Petersburgerstr 81a : http://www.dense-shop.de/
Electronic m.n.

Freak Out Records, Prenzlauer Allee 49, 10437 Berlin
Alg/rock

Ik zal eens kijken of ik ze kan vinden.

Ik weet niet zeker of deze vraag helemaal past in dit topic,
maar ik ben verhuisd naar eindhoven en ben op zoek naar
een goeie platenzaak, 2e hands en/of nieuw

jer-oens schreef:
Ik weet niet zeker of deze vraag helemaal past in dit topic,
maar ik ben verhuisd naar eindhoven en ben op zoek naar
een goeie platenzaak, 2e hands en/of nieuw

Kijk eens naar mijn post van 13/10

Ik ga aankomende week naar Gent (Belgie) en wil graag weten of daar ook nog leuke platenzaken te vinden zijn...?

FunkStar schreef:
Ik ga aankomende week naar Gent (Belgie) en wil graag weten of daar ook nog leuke platenzaken te vinden zijn...?

Zo moeilijk kan het niet zijn

Ik zou zeker naar de Music Mania (vooral vinyl) en Bilbo gaan (goedkoop en 3 voor 20-acties), die liggen vlak bijeen en zijn zowat de beste Gentse zaken.

Maar er zijn nog veel andere...

Beste zaak waar ik ooit geweest ben, Amoeba in Los Angeles op Sunset Boulevard. Als je ooit in LA komt kun je hier rustig een middag voor uittrekken. Ze hebben een aparte afdeling voor veel muziekstromingen. Zowel de nieuwe als tweedehands CD's zijn aantrekkelijk geprijsd en ze hebben uiteraard ook vinyl. Het is de enige fatsoenlijke zaak die LA nog heeft, vrijwel alle andere winkels zijn ermee gestopt of failliet gegaan.

Foto's van deze geweldige tent op http://www.kamerado.nl/amoeba.html

bro
Tsooj schreef:
Ik zou zeker naar de Music Mania (vooral vinyl) en Bilbo gaan (goedkoop en 3 voor 20-acties), die liggen vlak bijeen en zijn zowat de beste Gentse zaken.

Maar er zijn nog veel andere...

Bilbo, waar is die gelegen?

Gregson
Ik ga altijd naar Kroese in Arnhem in de Rijnstraat. De jongens weten waar ze over praten en dat is erg prettig. Ik werk er schuin tegenover dus kom er nog al vaak . Voor alle releases die te maken hebben met elctronische muziek ga ik eveneens naar Arnhem en wel naar Dance Drugstore, de winkel van DJ's Henny V. en Elke K. Henny weet werkelijk ALLES van electronische muziek. Leverd altijd mooie verhalen op en een rits geweldige tips. Dance Drugstore zit in de Walstraat (vlakbij De Waaghals, die mede werd opgericht door dezelfde Henny V.).

bro schreef:
Bilbo, waar is die gelegen?

Ga naar: http://maps.google.be/maps?hl=nl&tab=wl
En tik Bilbo Gent in ... de rest is kinderspel.

Voor de mensen uit Utrecht: Plato is verhuisd, dus schrik niet wanneer hij plotseling niet meer op de oude vertrouwde plek zit. Ze zijn nu te vinden op de Voorstraat, in een 2 keer zo groot pand, compleet met vinyl afdeling, muziek literatuur en een podium voor bandjes. Een goede zet als je het mij vraagt.

Aangezien ik daar binnenkort vlakbij werk, zal ik er waarschijnlijk te vaak komen... slecht voor de portemonnee.

Ja ik ga het ook voelen in de portemonnee aangezien ik daar praktisch om de hoek woon. Een positieve injectie in de economie en de muziek industrie zullen we maar zeggen.

Ik voel hetzelfde probleem nu al; veel te dicht bij de Drift.

Draag bij Platobezoek je miniatuur-avatar en ben herkenbaar - of niet. Vinyl 4: rijtjes, begin - maar nog niets om echt over naar huis te schrijven. Of all places: Deventer beter voorzien qua nieuw vinyl.

Je goede geld kun je voor vinyl beter brengen naar Da Capo (60
's, 70's, garage, punk etc) aan het eind van de Oude Gracht vlak bij de Weerdsluis (voor kenners zo'n beetje tegenover de oude Bunkerbar).

Revenge op Vreeburg moet ook vermeld worden voor vinyl: d&b, electronic, dance.

Da Capo is inderdaad een intituut, alleen als je het daar waagt een plaat te kopen waar geen gitaar op wordt gebruikt dan heb je de verkoper beledigd ofzo, in elk geval gaan ze dan raar doen.

(ps dit is iets overtrokken).

itchy schreef:
Da Capo is inderdaad een intituut, alleen als je het daar waagt een plaat te kopen waar geen gitaar op wordt gebruikt dan heb je de verkoper beledigd ofzo, in elk geval gaan ze dan raar doen.

(ps dit is iets overtrokken).

Daar kan ik me wel een beetje in vinden. Niet altijd even klantvriendelijk daar en ze staan je soms inderdaad raar aan te kijken.

Dan toch liever voor vinyl naar de plato of de plaatboef om wat te bestellen.

Mjuman schreef:

Revenge op Vreeburg moet ook vermeld worden voor vinyl: d&b, electronic, dance.

Absoluut het vermelden waard. Zeer aardige mensen ook altijd en nemen ook echt de moeite voor je als je naar een plaat op zoek bent.

Mjuman schreef:
Draag bij Platobezoek je miniatuur-avatar en ben herkenbaar - of niet.

Ik blijf liever incognito

Voor de liefhebber: Wilbert, die veel te dure audiozaak in de Korte Jansstraat, verkoopt sinds een tijdje ook vinyl.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.