MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
fastpulseboy
nja, net even gekeken, maar assortiment is vele malen minder....

Stijn_Slayer
Ja, een veel kleiner aanbod. Qua prijzen zie ik ook geen directe reden over te stappen.

Vorige week heb ik hier voor het eerst een bestelling gedaan. Maandag 21 september kreeg ik bericht dat de bestelling verzonden is. Het is nu 25 september en ik heb het spul nog niet binnen. Is dat normaal bij Cd-wow of ligt dat gewoon aan de postbode?

Stijn_Slayer
Dat is normaal. 7-10 werkdagen rekenen ze, dat komt dus neer op ongeveer 12 à 14 dagen. Maak je niet ongerust, het komt altijd aan, kan alleen even duren.

Ah, goed om te weten. Bedankt voor de info.

Het valt mij op dat sommige cd's vanaf het moment dat de bestelling volgens CDWOW is verzonden sneller aankomen dan anderen. Soms heb ik ze al binnen een week binnen en soms duurt het bijna drie weken. Ook is de verpakking anders. De "snelle"cd's hebben een bruine kartonnen verpakking, de "langzame" een witte bubbeltjesenvelop. Ik denk dat CDWOW gebruik maakt van verschillende verzendadressen.

Stijn_Slayer schreef:
Ja, een veel kleiner aanbod. Qua prijzen zie ik ook geen directe reden over te stappen.

Toch zit er wel verschil in prijzen. bv nieuwe Muse. Bij cdWow voor 9,90 euro. Bij Bangcd voor 8,30. Dit verschil zie je overigens bij veel nieuwe cd's. Het assortiment is idd wel wat kleiner bij Bangcd

rollingbeatle schreef:
Het valt mij op dat sommige cd's vanaf het moment dat de bestelling volgens CDWOW is verzonden sneller aankomen dan anderen. Soms heb ik ze al binnen een week binnen en soms duurt het bijna drie weken. Ook is de verpakking anders. De "snelle"cd's hebben een bruine kartonnen verpakking, de "langzame" een witte bubbeltjesenvelop. Ik denk dat CDWOW gebruik maakt van verschillende verzendadressen.

De bruine kartonnen komen via Duitsland uit de VS, de witte bubbeltjesenveloppen uit Hong Kong via Zwitserland

De-noir schreef:
De bruine kartonnen komen via Duitsland uit de VS, de witte bubbeltjesenveloppen uit Hong Kong via Zwitserland

Klopt helemaal. Als je nagaat wat voor wereldreis die CD'tjes maken, is het niet zo gek dat het gemiddeld twee weken duurt.

Op de site van cdwow staat dat ze vandaag weer vouchers gaan mailen. Ik hou me mail in de gaten, maar ik heb nog niets gezien.

Ik heb ze wel ontvangen, 2,50 op geselecteerde cd's en dvd's, 4 euro op games.

jeko
Ik ook!

Stijn_Slayer
Hier ook.

Hebben meerdere mensen dat de prijzen van artikelen op je verlanglijst niet up to date zijn. Als ik erop klik zijn ze ineens duurder.

Ja klopt, bij mij zijn de cd's in mijn verlanglijst ook ineens duurder (tenminste, sommige wel en sommige niet).

Gallow
Nog nooit een voucher van cd wow gehad, (deze keer dus ook niet) en ben al minstens 3 maanden lid met 9 orders totaal.

Bij je tiende krijg je pas die voucher. En die actie is pas ergens in juli begonnen, dus orders van voor die tijd tellen niet mee. Voor de rest moet je bij je profiel instellen dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen, anders krijg je inderdaad niks mee van alle reguliere acties..

Eerste 2 bestellingen zijn binnen. Een na een week, een na anderhalve week. Alleszins acceptabel, gezien de prijzen. Een van de cd's zelfs nog in maagdelijk shrinkwrap! En geen barsten in de doosjes... ook fijn!

Was getekend,

Een tevreden klant

De-noir schreef:
Bij je tiende krijg je pas die voucher. En die actie is pas ergens in juli begonnen, dus orders van voor die tijd tellen niet mee. ...
Dit klopt niet. Ben onlangs lid geworden, 3 albums in bestelling en ik heb de aanbieding ook binnen, evenals de meeste bovengenoemde akties.

Ik denk dat jij het over een andere aanbieding hebt. Na 10 albums krijg je een voucher ter waarde van het gemiddelde aankoopbedrag (bij mij was dat iets meer dan 10 euro). Dit doen ze pas sinds begin juni.
De laatste actie waar jij denk ik op doelt geeft heel wat minder korting en die kun je niet op cd-wow.nl uitgeven vanwege de britse pond.

Ah, ok. Ik dacht dat we het nog over de actie hadden waar Shangri-La het over had.

DreamHead
wouter8 schreef:
Ik heb gisteren een cd binnengekregen en hij leek wel nep. Echt heel vaag, dit heb ik nog nooit gehad.
Het was (What's the story) Morning Glory? van Oasis. De titels op de achterkant waren heel erg vaag en op de rug van de cd idem. Hoort dit bij de cd of moet ik me toch echt zorgen gaan maken?

Over nep gesproken. Ik heb het album The Incident van Porcupine Tree besteld via CDwow. Na anderhalve week lag die op de mat. Blij dat ik was heb ik de cd vanmiddag meteen op gezet. Helaas was die blijdschap van korte duur. Bij de 14 nummers die in elkaar overlopen hoorde je tussen elk nummer een pauze van 2 seconden. De nummers worden dus telkens afgebroken. Dit verschijnsel ken ik alleen bij gebrande cd,s. Het zou toch niet waar zijn dat ik nu een kopie in mijn handen heb? Het bijgeleverde boekje ziet er naar mijn mening origineel uit. Nu vraag ik mij af of meer mensen deze ervaring hebben met cd,s van CDwow?

Dit klinkt wel erg vreemd moet ik zeggen.

Staat er heel groot "CDR-80" op het schijfje?

@DreamHead
Vreemd inderdaad. Het zou een foute persing kunnen zijn die cdwow goedkoop als één partij heeft opgekocht...?
Ik zou deze situatie zeker bij cdwow neerleggen mischien dat ze je een goede toesturen?

Inderdaad. Stuur ze een mail, dan krijg jij vast een refund en kunnen zij de rest van die cd's in de open haard gooien.

Ik sluit me aan bij Vortex en Herman. Als je echt een gegronde klacht hebt, doen ze over het algemeen niet moeilijk, is mijn ervaring. Dus ik zou zeker een klachtenformulier aanvragen en invullen via hun website.

Dit is inderdaad wel bizar, ja. Ik ken wel voorbeelden van CD's waar iets mis is met het intro van een of meerdere nummers, maar dit klinkt inderdaad echt alsof iemand een CD'tje gebrand heeft en de optie van de twee seconden tussenpauze is vergeten uit te vinken.

Als het een CD-R zou zijn, kun je dat meestal zien aan de kleur van de kant van het CD'tje waar de informatie wordt gelezen (niet de labelkant dus). Een gebrand CD'tje heeft meestal een groenige of blauwe tint.

Ik vermoed echter dat dit een verkeerde fabriekspersing is. En in dat geval is een hele lichting van die CD's onverkoopbaar. Neem dus niet zomaar genoegen met een vervangend exemplaar.

DreamHead
Ik heb inmiddels een mail naar de klantenservice gestuurd met het hele verhaal. Ik heb de cd even goed bekeken in het licht maar volgens mij ziet dit er niet uit als een CDR. Het schijfje is toch echt gewoon zilverkleurig en niet groen of blauw. Ik hoop dat het bij dit incident blijft want ik ben een zeer goede klant bij CDwow. Ik bestel er zeer regelmatig en ben altijd tevreden over hun producten. Ik blijf hopen dat dit een misdruk is en dat ik gauw een vervangend exemplaar toegestuurd krijg. Ik wacht de mail af en jullie horen van me.

Mijn ervaring is ook dat ze niet moeilijk doen.
Ik vind de klantenservice van cd-wow altijd top. Play.com is veel moeilijker te bereiken wat dat betreft: daar moet je het veel meer zelf uitzoeken d.m.v. het invullen van die standaard vragen waar je soms niks aan hebt. Maar rechtstreeks een mail sturen is daar niet mogelijk en bellen ook niet want dan krijg je te horen dat ze niet bereikbaar zijn.

Allmusic
Onlangs heb ik ook een cd ontvangen die klonk als een mislukte thuiskopie. Volop krassen en tikken, maar niets te zien op het schijfje zelf. Waarschijnlijk 'professionele' Aziatische namaak. Bang CD heeft er ook een handje van.

DreamHead
Vanmorgen een mail terug gekregen van CDwow. Dit kreeg ik als antwoord:

It has been brought to our attention that a number of initial copies of Porcupine Tree’s new album ‘The Incident’ are faulty. Whilst CD WOW always strives to give Best Value Always we do not compromise on the quality of the product we send to our customers. The initial batch of ‘The Incident’ have booklet print quality issues, and we are now sourcing new copies from our supplier which meet our high standards. These new copies will be sent to you free of charge, and there is no need to return the copies we initially sent. We apologise for any inconvenience caused and will be sending you a new version of ‘The Incident’ as quickly as possible. We will update you when we ship these CDs.

Goede service van CDwow! En nu wachten maar op een nieuw exemplaar

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.