MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Ik heb in het verleden regelmatig gemopperd over cd-wow (de periode dat het leek of ze over de kop waren gegaan), maar de klantenservice is altijd erg goed geweest.
Ze doen nooit moeilijk is mijn ervaring.

Da's inderdaad heel netjes opgelost. Wel raar dat ze het hebben over 'booklet printing issues', terwijl het bij DreamHead juist om de CD zélf gaat.

Maar hoe dan ook, het gaat in orde komen.

DreamHead schreef:
Vanmorgen een mail terug gekregen van CDwow. Dit kreeg ik als antwoord:

It has been brought to our attention that a number of initial copies of Porcupine Tree’s new album ‘The Incident’ are faulty........ We will update you when we ship these CDs.

Dat mailtje heb ik ook gekregen overgins is er met mijn exemplaar niets mis........

Misterfool
Vraagje. wat zijn de betaalmogelijkheden bij cd wow. kun je betalen met ideal of acceptgiro of heb je een credit card nodig

Ik betaal bij cdwow altijd met ideal. Werkt super eenvoudig.

jeko
Zo wie zo met Ideal , persoonlijk gebruik ik altijd paypal. En onder a/d website staan de betaalmogelijkheden.

Misterfool
ok ik weet genoeg.; bedankt. als het met ideal kan dan ga ik wat vaker bij cdwow iets kopen. spotgoedkope prijzen.

Als je op cdwow com koopt en in ponden afrekent, via bijvoorbeeld PayPal (en dus je bankrekening), dan scheelt dat zo 2-3 euro per cd. De pond staat nu bijna 1 op 1 met de euro.

Dat scheelt geen 2-3 euro hoor. Bijvoorbeeld nieuwe Editors is op cdwow.com 7.99 pond en op cdwow.nl € 8.99. 1 Pond is nu € 1,093.
7.99 x 1.093 = € 8.73. Een voordeel van maar € 0.256.

Ik volg dit draadje met grote aandacht. Heb wel t idee dat cdwow een betrouwbare site is. Klopt t dat je er n creditcard voor nodig hebt? Want die heb ik dan weer niet Wel verrassend hoe voordelig ze zijn t.o.v. bol.com bv.

Amber79 schreef:
Klopt t dat je er n creditcard voor nodig hebt? Want die heb ik dan weer niet

Bij cdwow.nl kan je via ideal betalen.......

Ideal en ook Paypal, dus inderdaad geen creditcard nodig.

Joepie, nu even kijken hoe hoog mn loon is nu ik n paar weken ziek thuis heb gezeten.... En dan snel wat bijbestellen. Zie ik t goed dat verzending gratis is?

Amber79 schreef:
Joepie, nu even kijken hoe hoog mn loon is nu ik n paar weken ziek thuis heb gezeten

Zit daar verschil in dan?

Amber79 schreef:
Zie ik t goed dat verzending gratis is?

Dat zie je goed.

Als ik werk, werk ik ongeveer 55-60 uur per week. Met een beetje mazzel word ik 100% voor 40 uur per week uitbetaald.

CDwow....kben nu al enthousiast. Duur is wat anders in ieder geval...

Ik heb van de 4 keer dat ik bij cd-wow bestelde:

1 keer mijn bestelling netjes ontvangen, op korte termijn
2 keer de melding gehad dat eht toch niet leverbaar was
1 keer helemaal niks meer gehoord

Ik zou hem zelf niet zo snel aanraden dus... (na die laatste heb ik het ook zelf maar voor gezien gehouden)

The Scientist schreef:
Ik heb van de 4 keer dat ik bij cd-wow bestelde:

1 keer mijn bestelling netjes ontvangen, op korte termijn
2 keer de melding gehad dat eht toch niet leverbaar was
1 keer helemaal niks meer gehoord

Vreemd......

Heb geen idee hoeveel ik er al bij cdwow heb besteld maar het zijn er honderden en het is maar 1x voor gekomen dat ze een album niet konden leveren het geld heb ik zeer snel weer op mijn bankrekening terug gestort gekregen....

Ik ken het probleem dat The Scientist ook had.
Wordt je blij gemaakt met een album, en bestel je er maar wat bij.
Kunnen ze het album waar het om gaat niet meer leveren; zet het dan niet op de site.
Als ze in een cafe op de menu lijst Coca Cola zetten, dan wil je toch ook geen Pepsi?

deric raven schreef:
Kunnen ze het album waar het om gaat niet meer leveren; zet het dan niet op de site.
Als ze in een cafe op de menu lijst Coca Cola zetten, dan wil je toch ook geen Pepsi?

Klinkt logisch, maar helaas werkt dat niet zo. Als je het wereldwijd bekijkt, is de leverbaarheid van CD's en andere geluidsdragers een jungle, waarbij de beschikbaarheid van het ene op het andere moment kan veranderen. Het is - weet ik uit ervaring - ondoenlijk om in de gaten te houden wat er 'out of print' dreigt te raken.

Vaak zijn titels ook tijdelijk niet beschikbaar; zo was onlangs doodleuk The queen is dead van The Smiths een tijdje niet leverbaar op CD, waarschijnlijk als gevolg van een marketingactie van de platenmaatschappij om de LP(!)-verkoop van het album te stimuleren.

Zelf ben ik redelijk gespitst op het in de gaten houden van titels die dreigen te vervallen. Aankondigingen van remasters zijn altijd aanwijzingen dat de oorspronkelijke CD's (die soms beter klinken) eruit gaan.

Daarnaast zijn nieuwsberichten over de muziekindustrie soms een indicatie. Met het faillissement van metal-platenfirma SPV weet je dat oudere titels straks (nu al?) moeilijk of niet meer leverbaar zijn. Het 'massa-ontslag' bij Rhino en de aankondiging dat moedermaatschappij Warner Music een 'strategische koerswijziging' in haar beleid inzake muziekverkoop gaat doorvoeren (lees: we gaan ons richten op downloads), is natuurlijk ook een teken aan de wand.

Ik deel overigens de ervaringen van Thelion met CD-wow. Ook ik heb er meer dan honderd besteld, vaak weinig voor de hand liggende titels. Welgeteld drie bleken er niet leverbaar. Als ik dat moet vergelijken met bijvoorbeeld Bol.com of NLstore is dat een heel laag aantal.

Vandaag 15% korting op het cd-assortiment. Voor cd's vanaf 14 euro een aantrekkelijke korting (voor goedkopere cd's kun je beter de 2 euro actie weer afwachten), dus misschien een mooi moment om de Beatles boxen eens te kopen.

herman schreef:
dus misschien een mooi moment om de Beatles boxen eens te kopen.

Die ben ik bij CDwow helaas nog niet tegengekomen.

Ik ook niet, toen ik net ging kijken.

DreamHead
Ik had me voorgenomen het deze maand wat rustiger aan te doen met me loon, maar die 15 % korting is wel weer heel aantrekkelijk
Even mijn verlanglijstje doorspitten en bestellen maar

Bij Porcupine Tree - The Incident (2009):

ricardo schreef:
Als er 2 komen dan denk ik The Sky Moves Sideways en In Absentie, maar dat laatste album is alleen maar als dubbelaar te verkrijgen, en kost overal 20 euro. Beetje duur wel eigenlijk.

Kijk hier eens speciaal voor jou:
PORCUPINE TREE - IN ABSENTIA | CD WOW! Nederland - cdwow.nl

En alle cd 's van PT zijn gewoon goed behalve de 1e die is wat apart

Das niet veel 8.99 euro, binnenkort maar even bestellen gaan. Bedankt voor de link glenn53.

You're welcome

woow, 10 euro voor een PT cd? Ook namens mij bedankt glenn!

Stijn_Slayer
Hoe gaat retourneren eigenlijk? Je krijgt via de mail een retourformulier, maar verder? Naar welk land versturen, verzendkosten etc.

Heb namelijk een CD ontvangen die lichtelijk cd rot is.

Ik heb vandaag ook een beschadigde cd gekregen, er zit een kras op de afspeellaag waardoor hij niet goed afspeelt. Ik krijg het niet eens voor elkaar om het meldingsformulier in te vullen, wat ik invul bij de vraag "wat is het probleem met het defecte product?" krijg ik steeds de melding dat het geen geldige beschrijving is.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.