Moby - Play (1999)

Label: V2

1. Honey (3:27)
  2. Find My Baby (3:58)
  3. Porcelain (4:01)
  4. Why Does My Heart Feel So Bad? (4:23)
  5. South Side (3:48)
  6. Rushing (2:58)
  7. Bodyrock (3:34)
  8. Natural Blues (4:12)
  9. Machete (3:36)
  10. 7 (1:00)
  11. Run On (3:43)
  12. Down Slow (1:34)
  13. If Things Were Perfect (4:17)
  14. Everloving (3:24)
  15. Inside (4:47)
  16. Guitar Flute and String (2:07)
  17. The Sky Is Broken (4:17)
  18. My Weakness (3:37)
  19. South Side * (3:49)

met Gwen Stefani

totale tijdsduur: 1:02:43 (1:06:32)
avatar van bas1966
zeer leuk album om een louche-mix van te maken !
absolute klassieker en zijn tijd vooruit...aan de andere kant ook wel veilig....3,5 ster.
als je uitgedund hebt: 4,5 ster

Een avondje zo maar niets te doen en te vervelen, dus maar eens de recensies van albums aan het langslopen die mij ooit gegrepen hebben en dan zelf maar eens mijn gedachten aan het rijtje toevoegen.

Soms begint een man en ik dus ook spontaan te snotteren en ontstaan er troebele ogen bij het voor het eerst horen van een nummer. Everloving hoort voor mij in dat rijtje

buizen
Zo ontzettend goed vond ik dit toen en zo ontzettend (te) vaak gedraaid dat het slechts nog in m'n herinnering bestaat. Als ik de eerste tonen van een nummer van dit album nu hoor is het "Oh ja" en zet het af. Overkill.

avatar van JVT
JVT
Wat een geweldig album is dit toch. Er staan echt wereldnummers op, enkel jammer dat er ook enkele opvullers op staan. Dat had overigens niet gehoeven met een speelduur als deze.
De bekende hits van dit album zijn nog steeds heel erg goed, maar verders staan er nog enkele pareltjes op, oa. south side, Run on, Everloving, My weakness.
En BodyRock ken ik nog van Fifa blijft geweldig!

avatar van Ernie
Heerlijk album!

Nooit gedacht dat ik Moby zo goed zou vinden want enkel de hits waren gekend bij Ernie maar Richard Melville Hall dropt hier een fantastische geluidscollage neer die alle kanten uitgaat van up temp naar pop en op sommige tracks pure ambient. Vooral van de 2de helft van deze "Play" heb ik echt genoten. Huisfavorieten kan ik nog niet direct aanduiden maar een nummer als Inside wordt hier enorm geapprecieerd.

4* voor nu

avatar van Metgezel
Gewoon een weergaloos album met een zeer vooruitstrevende sound en een weinig vervelend materiaal. Werkelijk de moeite waard voor eenieder die een beetje affiniteit heeft voor elektronische heeft. Samen met '18' het hoogtepunt uit het uitgebreide arsenaal aan Moby werken.

'Why does my heart feel so bad' en 'My weakness' zijn voor mij de twee van de beste ambient/lounge platen ooit gemaakt. Mooi staaltje vakwerk dit!

avatar van Johnny Marr
Eindelijk nog iemand die My Weakness noemt, blijft een erg onderschat nummer in z'n oeuvre.

avatar van SemdeJong
Sinds December draai ik mijn muziek af via Roon Labs en zo kom je weer eens bij muziek terecht waar je al een tijd niet meer naar geluisterd hebt. Blijft een prima album waarna ik met plezier geluisterd heb.

avatar van Sparks
Inderdaad 'My Weakness'! Schitterend nummer. Prachtig stukje muziek!

avatar van Johnny Marr
Sparks schreef:
Prachtig stukje muziek!

Bijna even prachtig als de facebookposts van Moby

avatar van harencoor
Moby’s klassieker. Veel pareltjes van nummers, maar ook paar vullers.