David Gilmour - Live in Gdańsk (2008)

Label: EMI

1. Speak to Me (1:22)
  2. Breathe (2:48)
  3. Time (5:37)
  4. Breathe [Reprise] (1:31)
  5. Castellorizon (3:46)
  6. On an Island (7:26)
  7. The Blue (6:38)
  8. Red Sky at Night (3:02)
  9. This Heaven (4:32)
  10. Then I Close My Eyes (7:41)
  11. Smile (4:25)
  12. Take a Breath (6:47)
  13. A Pocketful of Stones (5:40)
  14. Where We Start (8:01)
  15. Shine on You Crazy Diamond (12:06)
  16. Astronomy Domine (5:02)
  17. Fat Old Sun (6:39)
  18. High Hopes (9:57)
  19. Echoes (25:25)
  20. Wish You Were Here (5:15)
  21. A Great Day for Freedom (5:56)
  22. Comfortably Numb (9:22)
  23. On the Turning Away (Venice 2006) * (6:03)
  24. The Blue [Live from Abbey Road, 2006] * (6:22)
  25. Echoes [Acoustic][live from Abbey Road, 2006] * (6:51)
  26. Barn Jam 121 * (7:34)
  27. Barn Jam 166 * (4:51)
totale tijdsduur: 2:28:58 (3:00:39)
avatar van superessy
Tienen, Belgie

avatar van Stalin
Onlangs is bekend geworden dat Gilmour deze zomer, voor het eerst sinds zijn bezoek met Pink Floyd in 1971, weer zal gaan optreden in het oude theater van Pompeii.

Tickets are limited to a maximum of two per person for one show only (not both) and are priced at €300 each plus 15% booking fee.
€345 voor 1 kaartje...volstrekte waanzin en mijn inziens op geen enkele manier meer te rechtvaardigen.

Ik ben blij dat ik kaartjes heb voor Royal Albert Hall eind september.
Waren ook meer dan €100 per stuk, maar daar in Pompeii zijn ze echt van de pot gerukt.

avatar van musician
Het bijzondere zit er in, dat het een soort van Pink Floyd revisited is. Zij zijn er begin jaren '70 ook een keer geweest, een beroemd geworden concert.
Dus het is pure nostalgie en gezien de locatie op zich natuurlijk wel bijzonder.

Wat ik er zo bizar aan vind is dat zoiets wordt georganiseerd terwijl ik juist had begrepen dat de staat van Pompeii zo slecht is door het vele toerisme.

Maar er zullen ongetwijfeld nog een dvd en cd verschijnen voor iedereen die dit concert niet kan of wil betalen.... En hij is ook weer van de straat

avatar van Stalin
musician schreef:

Een vulkaanuitbarsting is overigens ook niet al te best voor je stad
Ik ben jaren geleden eens in Pompeii en in dat theater geweest, maar vond het allemaal nog best netjes voor iets wat 2000 jaar oud is.
Het is natuurlijk een mes met 2 kanten, enerzijds is massa-toerisme een gevaar voor dit soort historische plekken, anderzijds verdienen ze er juist geld aan om het te onderhouden.

Sta-link
Conservation issues of Pompeii and Herculaneum