MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Guns N' Roses - Chinese Democracy (2008)

mijn stem
2,84 (384)
384 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Geffen

  1. Chinese Democracy (4:43)
  2. Shackler's Revenge (3:37)
  3. Better (4:59)
  4. Street of Dreams (5:01)
  5. If the World (5:10)
  6. There Was a Time (6:41)
  7. Catcher in the Rye (6:07)
  8. Scraped (3:41)
  9. Riad N' the Bedouins (4:10)
  10. Sorry (6:26)
  11. I.R.S. (4:22)
  12. Madagascar (6:07)
  13. This I Love (6:39)
  14. Prostitute (6:30)
totale tijdsduur: 1:14:13
zoeken in:
avatar van Kos
2,5
Kos
Ik heb pas een paar tracks gehoord maar.... ik hoor 'beats' ipv drumpartijen.



.

avatar
haveman
Dit is één van de weinige cds die ik meteen ga kopen voor zo'n 20 euro denk ik?

Zaterdagavond gaat die er onder het genot van een biertje in. Ik verheug me nu al.

Waar ik wel van sta te kijken is het gemak waarmee mensen(niet alleen bij dit album) de maximale score geven aan een album dat net uit is. Bij mij moet een album zich heel wat jaren 'bewijzen' voordat ik 5 sterren geef. Maar goed, ieder zn eigen ding.

avatar van Germ
3,0
Germ (crew)
AGE-411 schreef:
(quote)


Ik zeg niet dat Slash zo goed is, integendeel.

Maar met wat ik van dit album gehoord heb (en dat moeten de beste nummers voor stellen) is het er nog op achteruit gegaan. Een mens zou voor minder de oude GNR-albums beginnen mogen.

En ik heb ze allemaal niet gemogen. Mss moet ik dit album gewoon eens helemaal downloaden zonder te kopen vrijdag? Het wordt toch niets...


Ik vind Judas Priest ook een zwaar overschatte band, nummers als Living After Midnight vind ik zelfs ronduit slecht, ieder z'n eigen mening, maar waarom ga je toch op zo'n manier posten?

avatar van Agony
4,0
ligt het aan mij of is Axl beter en afwisselender gaan zingen op deze plaat. Moet soms erg wennen aan het industriele tintje op de CD, maar tot nu toe wel een erg lekkere rockplaat.

Waar Metallica geforceerd terug naar het verleden wilde en wederom een miskleun van een plaat uitbracht, blijkt Axl lef te hebben en hier en daar lekker verrassend om de hoek te komen.

Toppers tot nu toe; Better, This I love.
Misser: If the World.

Ik wacht nog even met een stem.... nog een paar keer luisteren.

avatar
ik was net ook voor het eerst de cd aan het beluisteren, maar toen ik Madagascar hoorde kwam me dat zo bekend voor. Alsof dit ooit eerder is uitgebracht door GNR. Ik heb dit lied in ieder geval zeker vaker gehoord, de andere nummers waren compleet nieuw voor mij... Is dit nummer al eens eerder uitgelekt of heb ik het helemaal mis??

avatar
3,5
dat heb je niet mis, meerdere nummers zijn al eerder gelekt waaronder dit ook. dit is zelfs een van de nummers die ze al enkele jaren live spelen, ik meen toch zeker een jaar of 2 , maar het kan zelfs langer zijn

avatar
5,0
Madagascar wordt al sinds 2001 gespeeld.

Vandaag is het dan (na al die jaren) eindelijk zover!

avatar van Joy4ever
3,5
Het was het wachten meer dan waard. Wat een heerlijk album! Voorlopige favoriet is Catcher N' the Rye. Maar er zit eigenlijk geen zwakke broeder tussen. Erg, erg goed dit.

avatar
3,0
ben het wel meeste reactie eens. Beter album als verwacht. Ik had het meerendeel al gehoort in de leks. Vind de nummers wel aardig allemaal met een paar positieve (there was a time onder andere) en negatieve (If the world, wtf?!) uitschieters. Over het algemeen vrij standaard rocknummers... en jawel ik zou graag slash terug zien...het moest gezegt worden.

avatar van Bartjeking
3,5
Goed album van Axl en de zijne. Persoonlijk vind ik dat dit album zich zeer zeker kan meten met het oude materiaal. Enige verschil is dat ik bij deze release niet het gevoel heb dat dit echt een bandcreatie is, maar meer een Axl Rose project en dat is het dus ook. Maar wel een verdomd goed Axl-project.

Maar dan dient wel gezegd te worden dat ik geen idee heb van de inbreng van de andere muzikanten in de studio, maar mijn gevoel is dat Axl alles heeft bepaald in het 15-jarige proces van Chinese Democracy. En als je dan zelfs een demo van Brian May eruit flikkert dan eis je veel van jezelf.

Kortom: niet een plaat die het 15 jaar wachten waard is, maar toch ook weer een plaat die boven verwachting goed is.

avatar van Kronos
Ik heb het nog eens opnieuw beluisterd. Daar waar een en ander me bij de eerste luisterbeurt nog wat wist te verrassen (niet altijd in positieve zin) klinkt het nu alleen nog maar beroerd. Ik ga mijn lage stemmetje dan toch maar laten mee wegen.

avatar van AGE-411
pff. Ik stond vandaag in de winkel voor een keuze:

- Chinese Democracy voor 14,99
- Use your illusion 1 en 2 voor 6,90 t'stuk

Heb dan toch maar March Ör Die van Motörhead mee gedaan, die had ik nog niet, kwestie van de verzameling compleet te houden.


Deze download ik wel eens in zijnen geheel.

avatar van polrokenrol
2,0
Tja, de nieuwe Guns n Roses. Al Jaren een onderwerp van spot, (Pepsi beloofde zelfs een aantal jaar geleden om elke amerikaan een blikje fris te geven als GnR dat jaar met de plaat uitkwam en ook in de muziekwereld waren er bands die hun nieuwe album Chinese Democracy wilden noemen lees: The Offspring)maar ik was toch een beetje benieuwd naar wat Axl er van gebakken heeft.

Mijn Conclusie: Veelal achterhaalde muziek die in 1995 erg vooruitstrevend zou zijn geweest , maar nu al gedateerd klinkt terwijl de officiele release nog moet komen (is ook een prestatie op zich).

Klonken de andere albums organisch, deze is een clinische bevalling zonder ziel. Zelfs de acoustische vleugel heeft plaatsgemaakt voor een synthysizer uit 1995. Ik vermoed dat alles al in deze periode was opgenomen en de bliepjes en beats er in de resterende 12 jaar bij zijn gezet.

Is de plaat dan slecht? Nee, dat is ie niet maar hij stelt wel erg teleur. ik blijf toch een zwak houden voor GnR, maar dit is op de stem na geen GnR.

Vandaar twee sterren, die ik geef voor de nog steeds goede stem van mr. Rose.

zo, en dan nu weer gewoon use your ilusion I uit de kast trekken en right next door to hell heel hard meezingen om mijn teleurstelling te verwerken.
(het blijft toch GnR hè)

(Tip : koop de cd over een half jaar dan staat ie voor een appel en een ei in de bakken, wegens de grote oplage waarin ie zal verschijnen om al die miljoenen terug te verdienen)

avatar van Kronos
polrokenrol schreef:
Klonken de andere albums organisch, deze is een clinische bevalling zonder ziel.


Precies mijn mening. Al vond ik Guns 'N' Roses al jaren niks meer, de reden waarom ik het in de tijd wel gewoon leuk vond was omdat er een aangename warmte in zat. Ook al bevielen alle nummers me niet, de muziek gaf wel een soort van gezellig thuisgevoel waarin je je behaaglijk kon nestelen. Een kwaliteit die op Chinese Democracy totaal ontbreekt.

avatar van Bertus
2,5
Ik hoor best een aantal aardige gitaarsolo's maar die stem van Rose... Was al niet best, maar is er bepaald ook niet beter op geworden de afgelopen jaren.

avatar van AGE-411
polrokenrol schreef:

(Tip : koop de cd over een half jaar dan staat ie voor een appel en een ei in de bakken, wegens de grote oplage waarin ie zal verschijnen om al die miljoenen terug te verdienen)


idd, dan ben ik ook van plan, Wie voor dit album 16€ geeft is niet goed wijs.
Kan me natuurlijk wel voorstellen dat er deze ochtend een hoop GNR-fans in de koude november regen stonden te wachten tot de plaatselijke muziekwinkel open ging.

avatar van snarf349
een halve ster voor dit album? of je houd niet van deze muzieksoort of je ben vreselijk om aandacht aan het vragen (vermoed het laatste).

avatar van Kronos
Een halve ster ja. En waarom heb ik hier ook al geschreven. Beter onderbouwd overigens dan vele van de vijfsterrengevers. En ik hou van rockmuziek ja. Vreselijk om aandacht vragen? Nee, je vermoeden klopt niet.

Ik vind dit een even groot misbaksel als St. Anger van Metallica. Een van de andere weinige albums in het muziekgenre waar ik het meest van hou dat ik niet meer dan een halfje waard vind.

avatar van Eddie
3,5
AGE-411 schreef:

idd, dan ben ik ook van plan, Wie voor dit album 16€ geeft is niet goed wijs.
Kan me natuurlijk wel voorstellen dat er deze ochtend een hoop GNR-fans in de koude november regen stonden te wachten tot de plaatselijke muziekwinkel open ging.


Nee een half jaar wachten tot de plaat misschien wel 6 hele euro's goedkoper is! jij wordt nog eens slapend rijk . Wanneer je reikhalzend uitkeek naar deze plaat (zoals Eddie dat deed) ga je echt niet een half jaar wachten tot je de plaat voor een tientje kunt kopen.

Over de plaat zelf kan ik kort zijn. Het is een dijk van een plaat geworden.Niet alle songs zijn even goed en soms had er best wat meer ingezeten op productioneel gebied (zoals bv. in Madagascar.

Ik wil niet met vingers wijzen maar ik denk dat veel personen veels te hoge verwachtingen hadden of bij voorbaat al wisten dat ze dit een slechte plaat gingen vinden. Ik heb bewust nooit naar de bootlegs of leaks geluisterd van deze plaat om zo objectief mogelijk een oordeel te kunne geven over de plaat. Nu ik de plaat dan heb ben ik er ziels gelukkig mee en valt het me niet eens tegen. Ik heb gewoon nooit iets verwacht van deze plaat. en alleen maar geduldig gewacht tot hij ging komen.

Ik hoop nu dat deze plaat wel een rede zal zijn om misschien is aan een reünie te gaan denken. Zeg nu eerlijk de laatste Velvet revolver was toch geen hoogvlieger.

avatar van AGE-411
Ik keek helemaal niet uit naar deze plaat.
Ik was wel was curieus, niet alle artiesten laten 17 jaar op zich wachten

avatar
Raekwon the chef
Kronos schreef:
Een halve ster ja. En waarom heb ik hier ook al geschreven. Beter onderbouwd overigens dan vele van de vijfsterrengevers. En ik hou van rockmuziek ja. Vreselijk om aandacht vragen? Nee, je vermoeden klopt niet.

Ik vind dit een even groot misbaksel als St. Anger van Metallica. Een van de andere weinige albums in het muziekgenre waar ik het meest van hou dat ik niet meer dan een halfje waard vind.


Haha, als je bij voorbaat al een hekel hebt aan guns n roses, kijk ik er echt niet van op dat je nu een 0,5 geeft, ook al was het een goed album, ook al realiseerde je je dat zelf ook, zou je hem nog gegeven hebben.

avatar
haveman
Kronos en AGE-411, het interesseert me zelfs niet als jullie dit album -5 sterren geven (ik ben zelf na 1 luisterbeurt zeker niet echt positief), maar jullie zijn met zn 2en al goed voor zo'n 40 zeikberichten. Ga gewoon wat anders luisteren!!!

avatar van Kronos
Raekwon the chef schreef:
Haha, als je bij voorbaat al een hekel hebt aan guns n roses, kijk ik er echt niet van op dat je nu een 0,5 geeft, ook al was het een goed album, ook al realiseerde je je dat zelf ook, zou je hem nog gegeven hebben.


Dat kan jij dus echt niet weten. Je verzint zomaar wat over mij.

De goei albums van Guns N' Roses heb ik een 2,5 gegeven.

avatar van Axl_Rose
3,0
Als grote Guns N Roses fan heb ik vandaag het album gekocht. Heel raar om Chinese Democracy na al die jaren in handen te hebben.

Ik heb het album nu al bijna 3 keer beluisterd, dus het is nog vroeg om er een review aan te geven.

Eerst en vooral, het klinkt absoluut niet als oude GNR. Het is meer episch of toch geprobeerd episch te klinken. Er mochten van mij wel wat meer echte rockers op het album staan. De meeste songs zijn nogal soft. De gitaarsolos zijn echter wel heel mooi.

Beste tracks tot hier toe: I.R.S., TWAT, Street of Dreams. Voorlopig geef ik 3,5.

avatar
5,0
polrokenrol schreef:
Tja, de nieuwe Guns n Roses. Al Jaren een onderwerp van spot, (Pepsi beloofde zelfs een aantal jaar geleden om elke amerikaan een blikje fris te geven als GnR dat jaar met de plaat uitkwam en ook in de muziekwereld waren er bands die hun nieuwe album Chinese Democracy wilden noemen lees: The Offspring)maar ik was toch een beetje benieuwd naar wat Axl er van gebakken heeft.


Dat je Pepsi verwart met Dr. Pepper en rept over ''een aantal jaar geleden'' zegt alweer genoeg over je ''kennis'' van de band...

avatar
Haha, ja dat is zeker feitelijke kennis die iedereen zou moeten bezitten om de muziek goed te kunnen beoordelen.

Ik betwijfel of ik me hier aan moet gaan wagen. Kan alleen maar uitlopen op een teleurstelling volgens mij.

avatar van misja82
wreckless schreef:
(quote)

Dat je Pepsi verwart met Dr. Pepper en rept over ''een aantal jaar geleden'' zegt alweer genoeg over je ''kennis'' van de band...


Wat is dat nou weer voor reactie? En daarnaast quote je ook verkeerd; "al jaren" is niet hetzelfde als "een aantal jaar geleden", maar dat terzijde.
Wreckless, je hebt laten merken een groot fan te zijn van GnR, good for you. Echter, je begint alles nu te zien als een aanval op GnR en zelfs op jezelf.

De eerste zin van polrokenrol zegt wat mij betreft genoeg: "tja, de nieuwe Guns n Roses."

avatar
4,0
Wat een lekkere cd na heel wat jaren gewacht te hebben eindelijk!!

De samenstelling is wel veranderd maar Axl blijft Axl, vindt Better een goed nummer klinkt vanaf de eerste keer lekker in de oren. Het klinkt andersdan de oude GNR tja wat wil je na zoveel jaren en andere bandleden.

Deze cd wordt wel beter naarmate je hem vaker luistert, mensen die een beoordeling geven nadat ze hem een keer hebben geluisterd die snap ik niet.

Ik heb hem direct gekocht omdat ik de cd's van GNR allemaal heb en ondanks dat het lang geleden is draai ik de cd's nog steeds(zonder krassen), ook al kostte die 30 eurie dan had ik hem nog gehaald.

avatar
haveman
Het is nog te vroeg om een definitief oordeel te geven, maar ben toch wel een beetje teleurgesteld. Ik vind ze stem vaak erg geforceerd klinken.

Positieve uitschieters zijn voor mij Better, IRS en Madagascar. Vraag me alleen af waarom dit nummer zo heet.

avatar van SemdeJong
Dat valt even tegen. Ok pas één keer afgedraaid maar toch. Gewoon een rock cd zonder de kwaliteit zoals de voorgaande cd's. Je verwacht toch wat als Axel de release al jaren heeft uitgesteld. Niet dat het een slecht album is maar het is zeker geen verrassend meesterwerk. Jammer dat hij gitaarwek van Brian May uiteindelijk niet heeft gebruikt. Duidelijk dat zij echo er niet kleiner op is geworden,

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.