MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

U2 - No Line on the Horizon (2009)

mijn stem
3,37 (892)
892 stemmen

Ierland
Rock / Pop
Label: Interscope

  1. No Line on the Horizon (4:08)
  2. Magnificent (5:20)
  3. Moment of Surrender (7:20)
  4. Unknown Caller (5:59)
  5. I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight (4:10)
  6. Get on Your Boots (3:23)
  7. Stand Up Comedy (3:46)
  8. Fez - Being Born (5:12)
  9. White as Snow (4:37)
  10. Breathe (4:56)
  11. Cedars of Lebanon (4:09)
  12. No Line on the Horizon 2 * (4:07)
  13. Get on Your Boots [Crookers Remix] * (4:27)
toon 2 bonustracks
totale tijdsduur: 53:00 (1:01:34)
zoeken in:
avatar van vogelaar
3,5
mefyfrancky schreef:
Vandaag CD aandachtig beluisterd! Eindconclussie is vernietigend !!! U2 spint en spint er maar op los. Geef mij de betere muziek van U2 zoals op Rattle and Hum.


Helemaal mee eens!!!

avatar
stuart
Iedere heeft zijn eigen wijze van stemmen (vergelijk bijv. met Vogelaar hierboven qua mening en waardering in sterren met mij bijv.) , maar wat betreft mijn beleving sluit ik me aan bij Musician; 't is leuk.... (ik heb 'm gisteravond maar weer eens beluisterd).

avatar
5,0
Het gekke bij dit album is dat ik telkens weer een ander nummer het beste vind. Ik draai hem wel heel zuinig, maar mijn eerste indruk staat nog als een huis. Dit album is van uitzonderlijke klasse. Ik ben ook erg benieuwd naar het "restmatriaal" van dit album, want er schijnen 50 tot 60 nummers opgenomen te zijn en Bono, himself, zegt dat dat een meer meditatieve cd gaat worden. Daar kan ik dus bijna niet op wachten. Met producers als Eno en Lanois gaat dat heel geweldig klinken!!!

avatar
lowriderluuk
Magnificent vind ik ook veruit het beste nummer, voor een juiste waardering van de overige nummers zal ik het album vaker en over een langere periode moeten beluisteren.
Op dit moment zijn enigszins favoriet voor de 2e plek FEZ - Being Born en Unknown Caller, alhoewel No Line on the Horizon me ook kan bekoren.
Get on your boots is ook fraai, maar wordt zo vaak gedraaid door m'n favo Radio-station 3FM dat er nu nog geen objectieve top 3 is aan te wijzen.

avatar van rudiger
Ad Brouwers schreef:
Het gekke bij dit album is dat ik telkens weer een ander nummer het beste vind. Ik draai hem wel heel zuinig, maar mijn eerste indruk staat nog als een huis. Dit album is van uitzonderlijke klasse. Ik ben ook erg benieuwd naar het "restmatriaal" van dit album, want er schijnen 50 tot 60 nummers opgenomen te zijn en Bono, himself, zegt dat dat een meer meditatieve cd gaat worden. Daar kan ik dus bijna niet op wachten. Met producers als Eno en Lanois gaat dat heel geweldig klinken!!!


Ik ben ook razend nieuwsgierig naar dat restmatriaal Ad , ben nog vol op bezig met de bonus cd van Joshua Tree , geweldige songs staan erop.
Dus met het vervolg album op NLOTH gaat het zeker goed komen , maar eerst zien dan geloven .

avatar
5,0
Zie je nou, stuart, dat krijg je er nou van. Te geforceerd! Da's nie goed he. Op mooie muziek moet je zuinig zijn. Je hoeft en moet niks. Je wilde te graag. Ach, volgende cd beter. En vergeet niet je moét niks vinden, je mag ook in stilte genieten.

avatar van Thuurke
Het intro van Magnificent is keiharde plagiaat van een Simple Minds nummer en na het weekend ga ik vertellen van welke.

avatar
stuart
Ad Brouwers schreef:
Zie je nou, stuart, dat krijg je er nou van.


Haha..... ......voor de duidelijkheid, Ad het ging niet specifiek om No Line On The Horizon, maar om albums in het algemeen te beluisteren en er hier dan inhoudelijk op in te gaan; effe niet meer.......on topic maar weer....

avatar van musician
4,5
Ad Brouwers schreef:
Zie je nou, stuart, dat krijg je er nou van. Te geforceerd! Da's nie goed he. Op mooie muziek moet je zuinig zijn. Je hoeft en moet niks. Je wilde te graag. Ach, volgende cd beter. En vergeet niet je moét niks vinden, je mag ook in stilte genieten.

Nee Ad, liever níet genieten in stilte en iedereen móet er vooral wat van vinden. Anders kunnen de pagina's van musicmeter namelijk op zwart......................

avatar
5,0
Dat deed ik in het begin, toen ik MuMe zat en mee begon te reageren ook. Daar ben ik al lang mee gestopt. Ik draai gewoon de muziek waarin zin heb. Dat geanalyseer komt het luistergenot van een album niet ten goede imo. Vandaar dat ik ook zei dat NLOTH zuinig beluister en verder gewoon ook van mijn andere muziek geniet.

avatar
LocoHermano
Ad Brouwers schreef:
Bono, himself, zegt dat dat een meer meditatieve cd gaat worden.


* voelt nú koude rillingen over rug *

avatar van Nicholas123
3,5
Als het meer de richting van White as Snow en Ceders of Lebanon in gaat kan ik dat alleen maar toejuichen. Daar lust ik wel een hele cd van.

avatar
haveman
Nicholas123 schreef:
Als het meer de richting van White as Snow en Ceders of Lebanon in gaat kan ik dat alleen maar toejuichen. Daar lust ik wel een hele cd van.


Ik ook!

avatar van west
3,0
haveman schreef:
(quote)


Ik ook!


Ik niet!

avatar van Bulldozer
4,0
Na een aantal luisterbeurten zit ik nu in een fase waarin ik de nummers 5 tot en met 7 duidelijk minder kan waarderen.
Ik merk aan de reacties hier dat ik niet de enige ben.
Desondanks, het begin van het album is en blijft overweldigend.
De laatste 4 nummers mogen er ook wezen. Dus toch een dikke voldoende.

avatar
stuart
Het middengedeelte vind ik ook niet het sterkste.

avatar van Kos
3,0
Kos
Het eerste wat me opvalt is dat zo'n beetje elke track een betere keuze als single was geweest dan de huidige keuze.

avatar van aerogp1
4,0
lowriderluuk schreef:
Simple minds 5 sterren, the cure 5 sterren, vele bands als Radiohead, Oasis, Joy- division, etc. etc. etc. etc. etc. 4,5 sterren, U2 4 sterren.

Ben je nou sterren aan bands aan het geven .....

avatar van west
3,0
lowriderluuk schreef:
(quote)

Een U2 album is altijd het kopen waard.


Tot nu toe was dat zo, dit album is dus (helaas) een ommekeer. Een negatieve milestone voor U2.

avatar van west
3,0
stuart schreef:
(quote)


Ik dacht altijd (aan het begin te horen) dat dat een nummer van Status Quo was; weer wat geleerd. Thanx, West.


Dat begin ja, dat is echt geweldig!

avatar
lowriderluuk
musician schreef:
(quote)


De Simple minds hebben al 20 jaar geen fatsoenlijke cd meer gemaakt, waren dus eigenlijk maar 9 jaar leuk.

Joy division heeft geloof ik maar 1 cd gemaakt. Waar ik niets van wil zeggen, maar om de band daarop zo te beoordelen........

Bandcijfers staan een objectieve beoordeling van hun cd's in de weg, vergelijkingen tussen bands onderling heeft geen enkele nut.


Ieder heeft zo zijn favoriete band, als jij vindt dat de SM al 20 jaar geen goed album hebben gemaakt is dat jouw mening.
Joy division heeft meerdere uitstekende albums gemaakt, je zult eerst de feiten moeten kennen eer uitspraken te doen, je doen de Joy Division fans daarmee tekort.
No line on the Horizon vind ik een redelijk album, met vooral nrs. 1t/m 4 en nr. 8. fraai. Ik voorspel echter dat dit album voor de toekomst geen blijfertje is zoals wel het geval is met de albums achtung baby, the joshua tree en nog een enkel album. Dit album zal waarschijnlijk gauw naar de grauwe middenmoot wegzakken.
Er staan geen enkele echte top-klasse nummers op zoals die welke op eerder genoemde albums staan.

avatar van musician
4,5
lowriderluuk schreef:
Ieder heeft zo zijn favoriete band, als jij vindt dat de SM al 20 jaar geen goed album hebben gemaakt is dat jouw mening.
Joy division heeft meerdere uitstekende albums gemaakt, je zult eerst de feiten moeten kennen eer uitspraken te doen, je doen de Joy Division fans daarmee tekort.


Natuurlijk heb ik het meeste van de Simple minds gehoord, ook na 1989 en ja, het is natuurlijk ook mijn mening, daar heb je gelijk in.

Toch sta ik daar blijkbaar niet alleen in. De populariteit van de band is, en de verkoopcijfers van na 1989 zijn, bij de Simple minds zo dramatisch in elkaar gekelderd, dat het geen kwestie meer kan zijn van onwil of onkunde van het publiek.

De band was ooit volledig omarmd, maar heeft zijn eigen glazen ingegooid.

Gezien de blijvende populariteit van U2, slagen zij er blijkbaar wél in de belangstelling van een groot publiek te blijven trekken. Gewoon door het gemiddelde goede werk dat ze blijven bieden.

Ik heb de Joy division fans tekort gedaan, door te zeggen dat ze maar 1 cd hebben uitgebracht, over hun fantastische muziek heb ik geen negatief woord gezegd. Dat is ook bijna niet mogelijk. Door het tragische einde van de band, hebben ze te weinig kunnen uitbrengen om als 5 sterren band door het leven te kunnen gaan, zeker in vergelijking met de presaties van U2 (die werd gemaakt).

avatar van devel-hunt
3,0
west schreef:
(quote)


Ik draaide vanmorgen nog Waterfront van de Simple Minds: veel beter dan elk nummer van deze cd.
Maar Waterfront is 100 jaar oud, uit dezelfde periode als War bijvoorbeeld. Het probleem is dat de simpele zielen na Waterfront alleen maar slechter en slechter zijn geworden en U2 één van de grootste namen die de muziekindustrie ooit heeft voortgebracht is geworden. Met platen die van redelijk goed tot gigantisch goed varieren.

avatar
4,0
Even weer terug naar deze cd!! Pfff...wat is Breathe toch een waanzinnig nummer.....

avatar
stuart
Nou, daar is mijn defintieve bericht over dit album dan; ik er heb er rustig een paar keer naar zitten luisteren en na "lang" beraad kwam ik tot de volgende inhoudelijke conclusie: ......Zoals wel vaker ligt de "waarheid" ongeveer in het midden; het is geen slecht album, maar het is ook niet goed (een prima 'recensie' om aan te vinken, maar ik blijf bescheiden ).....

avatar van L_T_B
Berichten verplaatst naar U2

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Recensiefilter

En een hele hoop (!) onzinnige berichten verwijderd. Kent men het gezegde "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"?

De volgende berichten graag over het album zelf en niet over andere bands, andere gebruikers of andere offtopic berichten.

avatar van devel-hunt
3,0
Joy schreef:
(quote)


de vraag is hoe terecht dat is

wat mij betreft niet geheel om muzikale verdiensten want zo goed zijn die niet altijd geweest
Wat mij betreft wel om muzikale verdienste. U2 is in zo'n lange carriere tuurlijk wel eens op de bek gegaan, maar The Simple minds zijn na een reeks hele flauwe platen weggezakt in de vergetelheid, terwijl U2 toch nooit hun muzikale aantrekkingskracht heeft verloren en altijd blijkbaar ook veel tegenstanders heeft gehad, wat normaal is bij de 'grote', het roept ook weerstand op. Simple minds roept niets meer op anno 2009, en dat is toch een verschil.

avatar van aerogp1
4,0
devel-hunt schreef:
Simple minds roept niets meer op anno 2009, en dat is toch een verschil.

Jawel hoor, Simple Minds roept dit soort emoticons op, anno 2009:


En eerlijk is eerlijk, met U2 is dat niet het geval, die passen iets beter in deze tijd.

avatar
5,0
Je mag van U2 alles zeggen, maar niet dat ze in die jaren niet geëxperimenteerd hebben om hun stijl wat aan te passen. Maar zoals altijd vinden fans en muziekliefhebbers de ene stijl beter dan de andere. M.a.w. je doet het nooit goed. Er zullen altijd discussies blijven bestaan. In mijn ogen zijn ze met NLOTH niet terug bij af, maar proberen ze met Eno en Lanois, twee produceres die constant bezig zijn te vernieuwen, toch het perfecte benaderen. Maar discussies over welke lp's de beste was zullen ook altijd blijven bestaan. Vergeet een paar dingen niet. The Beatles hebben nog geen 10 jaar bestaan en de Stones mogen dan al wel meer dan 40 jaar bestaan, maar die hebben nog nooit iets vernieuwends ondernomen. Nee, ere wie ere toekomt, met alle ups en downs, hulde aan U2

avatar van dennisrammstein
3,5
magnificient is veruit het beste lied. De rest is maar een beetje mwoah-categorie

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 21:32 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 21:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.