MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Interpol - Turn On the Bright Lights (2002)

mijn stem
4,18 (1843)
1843 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Matador

  1. Untitled (3:56)
  2. Obstacle 1 (4:11)
  3. NYC (4:19)
  4. PDA (4:59)
  5. Say Hello to the Angels (4:28)
  6. Hands Away (3:05)
  7. Obstacle 2 (3:47)
  8. Stella Was a Diver and She Was Always Down (6:27)
  9. Roland (3:35)
  10. The New (6:07)
  11. Leif Erikson (4:00)
  12. Interlude * (1:01)
  13. Specialist * (6:40)
  14. PDA [First Demo] * (4:44)
  15. Roland [First Demo] * (3:44)
  16. Get the Girls / Song 5 [First Demo] * (3:47)
  17. Precipitate [Second Demo] * (5:33)
  18. Song Seven [Second Demo] * (4:43)
  19. A Time to Be So Small [Second Demo] * (5:47)
  20. Untitled [Third Demo] * (4:13)
  21. Stella Was a Diver and She Was Always Down [Third Demo] * (6:40)
  22. NYC [Third Demo] * (4:27)
  23. Leif Erikson [Third Demo] * (4:27)
  24. Gavilan / Cubed [Third Demo] * (6:49)
  25. Obstacle 2 [Peel Session] * (3:54)
  26. Hands Away [Peel Session] * (3:10)
  27. The New [Peel Session] * (5:59)
  28. NYC [Peel Session] * (4:17)
toon 17 bonustracks
totale tijdsduur: 48:54 (2:08:49)
zoeken in:
avatar
5,0
M'n moeder vindt 'Leif Erikson' een geweldig nummer. Is dat nu toevallig ook mijn favoriet van Interpol. Na jaren ruzie terug herenigd. ^^

En ik zou Interpol op geen enkele plaat 'Mainstream' durven noemen. (Al hangt het er natuurlijk van af hoe je de term juist interpreteert..) Interpol heeft altijd wel een donkere, aparte, alternatieve sound gehad, lijkt me. Al komt het er bij dit album natuurlijk het beste uit. En je hebt gelijk, Kiku, The New is een wereldnummer.

avatar van Statiegeld
5,0
Lost Highway schreef:


Als ik die echt vreemde uitspraak ook wat mag staven.
Wanneer ik de top van de MM top 250 bekijk dan zie ik daar bands die bij de muziekliefhebber niets verkeerds kunnen doen (Radiohead, Pink Floyd ), Bands die automatisch populair zijn omdat ze op een vrij mainstream publiek mikken (U2, Coldplay, Muse, Peppers), typische MM-hypes (NAS, Wu-Tang), en nog enkele andere.


Hoezo zijn Illmatic en Enter the Wu-Tang typische MuMe-hypes?

avatar
EVANSHEWSON
Interpol. Voor ik op deze site kampeerde had ik er nog nooit van gehoord.
Is dat erg ?
Na het beluisteren van dit plaatje, ken ik het antwoord.
Neen dus.

Wàt is dit verschrikkelijk slechte wegwerpconfectiepseudorock die al even ziek is als alle would-be Radioheads. Originaliteit ? Daar hebben deze jongetjes niet in het minst last van!
Inwisselbaar is dit met de wegwerppop vanzovele hedendaagse bandjes...

Ik dacht echt, na zoveel berichten hier, ik dacht dus echt dat ik zo stilaan iets gemist had de laatste jaren.

Niets is minder waar.

Als de huidige generatie blij is met deze evolutie, dan hebben ze niet het flauwste idee welk een zalig tijdloze dingen in de sixties gemaakt werden;
Beatles, Kinks, Who, Stones, Byrds, Doors en zovelen anderen hadden tenminste allen een geheel eigen stijl, iedere band had zijn eigenheid, alles klonk ontzettend verschillend van elkaar.

Tegenwoordig is alles één grote brei vol ongeïnspireerde troep, met absolute muzakbands als Maroon 5, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en kijk : dus ook deze Interpol tot gevolg.

Ik heb dit plaatje niet veel betaald en doe het graag cadeau aan wie het wil hebben.
Dit gaat nergens naartoe, dit stelt niets voor, dit is troep zoals ik ze helaas hele dagen op allerlei klote-commerciële radiozenders hoor en waar ik gewoon niet goed van word.

En nu ga ik badmintonnen, ik neem in de auto White Album mee denk ik, om af te kicken van deze verschikkelijke troep. Of Outlandos d'amour, daar kom ik ook terug van op mijn positieven!

*

avatar van Joy4ever
5,0
Beste Evanshewson: Wilt u Interpol niet meer in één adem noemen met Maroon 5, Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs? Bedankt

avatar van herman
4,0
Ehm, het zijn toch vergelijkbare bands? Al vind ik Maroon 5 zelf ook vrij vreselijk.

avatar van HammerHead
4,5
Ik vind ze eerlijk gezegd allemaal vreselijk behalve Interpol, dus ik begrijp de vergelijking ook niet zo. Hoewel ik Antics al een stuk minder vond dan deze. De nieuwe heb ik nog altijd niet beluisterd.

avatar
Jornaquin
EVANSHEWSON schreef:
Interpol. Voor ik op deze site kampeerde had ik er nog nooit van gehoord.
Is dat erg ?
Na het beluisteren van dit plaatje, ken ik het antwoord.
Neen dus.

Wàt is dit verschrikkelijk slechte wegwerpconfectiepseudorock die al even ziek is als alle would-be Radioheads. Originaliteit ? Daar hebben deze jongetjes niet in het minst last van!
Inwisselbaar is dit met de wegwerppop vanzovele hedendaagse bandjes...

Ik dacht echt, na zoveel berichten hier, ik dacht dus echt dat ik zo stilaan iets gemist had de laatste jaren.

Niets is minder waar.

Als de huidige generatie blij is met deze evolutie, dan hebben ze niet het flauwste idee welk een zalig tijdloze dingen in de sixties gemaakt werden;
Beatles, Kinks, Who, Stones, Byrds, Doors en zovelen anderen hadden tenminste allen een geheel eigen stijl, iedere band had zijn eigenheid, alles klonk ontzettend verschillend van elkaar.

Tegenwoordig is alles één grote brei vol ongeïnspireerde troep, met absolute muzakbands als Maroon 5, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en kijk : dus ook deze Interpol tot gevolg.

Ik heb dit plaatje niet veel betaald en doe het graag cadeau aan wie het wil hebben.
Dit gaat nergens naartoe, dit stelt niets voor, dit is troep zoals ik ze helaas hele dagen op allerlei klote-commerciële radiozenders hoor en waar ik gewoon niet goed van word.

En nu ga ik badmintonnen, ik neem in de auto White Album mee denk ik, om af te kicken van deze verschikkelijke troep. Of Outlandos d'amour, daar kom ik ook terug van op mijn positieven!

*


Interpol is toch een stukje beter dan Maroon 5 of vergelijkbare crap. Verder heb ik van TOTBL nog nooit een nummer op de radio gehoord ook. En nu ga ik naar de kapper. Ik neem TOTBL en ga lekker genieten.

avatar van the viking
4,5
EVANSHEWSON schreef:
Interpol. Voor ik op deze site kampeerde had ik er nog nooit van gehoord.
Is dat erg ?
Na het beluisteren van dit plaatje, ken ik het antwoord.
Neen dus.

Wàt is dit verschrikkelijk slechte wegwerpconfectiepseudorock die al even ziek is als alle would-be Radioheads. Originaliteit ? Daar hebben deze jongetjes niet in het minst last van!
Inwisselbaar is dit met de wegwerppop vanzovele hedendaagse bandjes...

Ik dacht echt, na zoveel berichten hier, ik dacht dus echt dat ik zo stilaan iets gemist had de laatste jaren.

Niets is minder waar.

Als de huidige generatie blij is met deze evolutie, dan hebben ze niet het flauwste idee welk een zalig tijdloze dingen in de sixties gemaakt werden;
Beatles, Kinks, Who, Stones, Byrds, Doors en zovelen anderen hadden tenminste allen een geheel eigen stijl, iedere band had zijn eigenheid, alles klonk ontzettend verschillend van elkaar.

Tegenwoordig is alles één grote brei vol ongeïnspireerde troep, met absolute muzakbands als Maroon 5, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en kijk : dus ook deze Interpol tot gevolg.

Ik heb dit plaatje niet veel betaald en doe het graag cadeau aan wie het wil hebben.
Dit gaat nergens naartoe, dit stelt niets voor, dit is troep zoals ik ze helaas hele dagen op allerlei klote-commerciële radiozenders hoor en waar ik gewoon niet goed van word.

En nu ga ik badmintonnen, ik neem in de auto White Album mee denk ik, om af te kicken van deze verschikkelijke troep. Of Outlandos d'amour, daar kom ik ook terug van op mijn positieven!

*


Probeer het gelijknamige album van The Search eens EVANSHEWSON .Ook niet erg origineel maar wel verdraaid lekkere muziek

avatar
_2M
EVANSHEWSON schreef:
Ik heb dit plaatje niet veel betaald en doe het graag cadeau aan wie het wil hebben.


Meen je dit? Zo ja, ik houd me aanbevolen.

avatar
5,0
EVANSHEWSON schreef:
Interpol. Voor ik op deze site kampeerde had ik er nog nooit van gehoord.
Is dat erg ?
Na het beluisteren van dit plaatje, ken ik het antwoord.
Neen dus.

Wàt is dit verschrikkelijk slechte wegwerpconfectiepseudorock die al even ziek is als alle would-be Radioheads. Originaliteit ? Daar hebben deze jongetjes niet in het minst last van!
Inwisselbaar is dit met de wegwerppop vanzovele hedendaagse bandjes...

Ik dacht echt, na zoveel berichten hier, ik dacht dus echt dat ik zo stilaan iets gemist had de laatste jaren.

Niets is minder waar.

Als de huidige generatie blij is met deze evolutie, dan hebben ze niet het flauwste idee welk een zalig tijdloze dingen in de sixties gemaakt werden;
Beatles, Kinks, Who, Stones, Byrds, Doors en zovelen anderen hadden tenminste allen een geheel eigen stijl, iedere band had zijn eigenheid, alles klonk ontzettend verschillend van elkaar.

Tegenwoordig is alles één grote brei vol ongeïnspireerde troep, met absolute muzakbands als Maroon 5, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs en kijk : dus ook deze Interpol tot gevolg.

Ik heb dit plaatje niet veel betaald en doe het graag cadeau aan wie het wil hebben.
Dit gaat nergens naartoe, dit stelt niets voor, dit is troep zoals ik ze helaas hele dagen op allerlei klote-commerciële radiozenders hoor en waar ik gewoon niet goed van word.

En nu ga ik badmintonnen, ik neem in de auto White Album mee denk ik, om af te kicken van deze verschikkelijke troep. Of Outlandos d'amour, daar kom ik ook terug van op mijn positieven!

*


Interpol kan er ook niets aan doen dat ze niet in de jaren '60 platen maakten. Het is steeds moeilijker voor bands om nog origineel te kunnen zijn en dan vind ik dat Interpol het nog niet zo slecht doet. Ze maken teminste sterke, sfeervolle nummers en zijn ONVERGELIJKBAAR met Maroon 5, als je het mij vraagt. Als jij dat zelfs al niet hoort. Of wil horen, tenminste..

Misschien moet je hem nog een paar keer draaien. Een groeiplaat voor velen, en wie weet zie je ook wel 'the bright light', dan.

avatar van orbit
3,0
Ben geen groot fan van deze band, maar EVANSHEWSON bakt hem wel erg bruin.. zo slecht is dit nu ook weer niet. Het is inderdaad nogal leentjebuur bij de groten van de jaren 80 (die band van Closer voornamelijk.. ). Maar dat doen ze dan tenminste wel redelijk fris en sommige nummers staan wel op zichzelf. De hele plaat achter elkaar vind ik ook nog steeds teveel een vervelende herhaling van enkele akkoorden, waardoor ik dit al snel in de stofkast heb gelegd. Het grijpt me maar niet aan, zal wel een persoonlijk gemis aan mijn kant zijn

avatar
5,0
EVANSHEWSON schreef:
En nu ga ik badmintonnen [..] om af te kicken van deze verschikkelijke troep.
*


Succes ermee, Interpol is inderdaad erg verslavende shit.

avatar van KampF
5,0
Als ik de reactie van EVANSHEWSON lees krijg ik weer de neiging om heel harde "BOE" en "BAA" te roepen. Altijd die oudjes die op een pretenieuze wijze 'hun' muziekje op ons hartje willen drukken.

Turn on The Bright Lights mag dan wel muziek van 'onze' generatie zijn, maar het is zeker geen valide argument om daar de muziek op af te wijzen, nog erger; 'Maroon 5, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs' mee te scheren.

Als dat een (deel)conclusie van je is, dan kun je maar beter stoppen met luisteren. Anders zal 'onze' muziek toch wel op de stapel 'Maroon 5, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs' terecht komen.

Je noemt het on-origineel, maar verder kom je niet. Graag een argument waarom.

En ach, om het wegwerp-pop te noemen, gelukkig zijn al die bands die jij noemt niet opgekomen uit een welvarend, individualistisch & kapitalistsch westen -_- Wat dat betreft zijn zeker niet zo mac-donalds & coca cola als interpol?

avatar van VanDeGriend
4,5
KampF schreef:
Altijd die oudjes die ........
Hou mij er ff lekker buiten zeg.

avatar van ACole_20
1,0
Dit is toch wel het gruwelijkste voorbeeld van het pling-pling-pling-pling-gitaaraanslaan-in-1-ritme waar ik zo'n hekel aan heb... en dat echt de HELE CD door!!!

Ik heb het echt geprobeerd en over een periode van een jaar af en toe gedraaid, maar ik blijf hem slecht vinden.
Ik snap die hoge score echt niet...

avatar van Joy4ever
5,0
ACole_20 schreef:
Dit is toch wel het gruwelijkste voorbeeld van het pling-pling-pling-pling-gitaaraanslaan-in-1-ritme

avatar van KampF
5,0
VanDeGriend schreef:
(quote)
Hou mij er ff lekker buiten zeg.

Je had de zin iets langer moeten maken. Geldt niet voor iedereen.
Voor de rest:

avatar
DonDijk
Was al een tijdje bang dat ik één van de weinigen was die hem een tikkeltje overgewaardeerd vond, maar zie nu toch wat reacties dat ik in elk geval niet de enige ben..

avatar van Joy4ever
5,0
DonDijk schreef:
Was al een tijdje bang dat ik één van de weinigen was die hem een tikkeltje overgewaardeerd vond, maar zie nu toch wat reacties dat ik in elk geval niet de enige ben..
Bokito was bang

avatar
DonDijk
Joy4ever schreef:
(quote)
Bokito was bang


Bokito kijkt jou recht in de ogen aan

avatar
djeffibrelich
ik ben ook geen oudje (als 21 niet oud is tenminste) en nog vind ik dit een eentonige plaat en de band een verspilling van tijd.

avatar
EVANSHEWSON
djeffibrelich schreef:
ik ben ook geen oudje (als 21 niet oud is tenminste) en nog vind ik dit een eentonige plaat en de band een verspilling van tijd.

Ik ben een jongeling van 49, met een jong hart, en ik sta open voor de nieuwe lichting muzikanten, maar dan mag het toch nog wat kwaliteit zijn, dacht ik.
Ik scheer heus niet alle muziek van jonge bandjes over één kam, maar met dit eentonig gitaargepiel kan ik echt niets, sorry.
En zelfs het truukje van een zogenaamde "grote band" zoals Radiohead is volgens mij ook al geheel uitgewerkt. The Bends was prachtig, Ok Computer een voltreffer en daarna hebben ze wat zitten experimenteren (Kid A) om tenslotte een mix van dat alles te maken in hun volgende albums. Volgens mij dus ook al lang over hun hoogtepunt heen en niet lang houdbaar meer.
Hun nieuwste worp zal me nog worst wezen.

En dan al die rip-offs van Radiohead, daar word ik ongemakkelijk van en daar krijg ik maagopraspingen van. Moet ik ze nog eens noemen ? Keane en Coldplay om de gekendste te noemen, ze maken zogenaamde stadionrock met galmeffecten, nou nu nog af en toe gedenkwaardige songs schrijven, die naam waardig.

Coldplay slaagde daar nog in op A Rush Of Blood en is daarna roemloos ten onder gegaan op de vervelende herhalingsoefening X&Y.
Volgens mij ook op sterven na dood.

Nou, ik wacht dus op echt nieuwe muziek, muziek die doordacht is, die gelaagd is en waar de songs je van je sokken blazen. Het zal mij benieuwen wie daar nog in slaagt.

avatar
Lost Highway
Misschien eens Arcade Fire proberen, of The Veils?
Lijken me de betere bands van de afgelopen jaren ( samen met Interpol ).

avatar
Sheplays
VanDeGriend schreef:
(quote)
Hou mij er ff lekker buiten zeg.


En mij! Altijd dat gegeneraliseer.......

avatar van Joy4ever
5,0
EVANSHEWSON schreef:
Nou, ik wacht dus op echt nieuwe muziek, muziek die doordacht is, die gelaagd is en waar de songs je van je sokken blazen. Het zal mij benieuwen wie daar nog in slaagt.
Wellicht Madonna, één van je favorieten.

avatar van VanDeGriend
4,5
EVANSHEWSON schreef:
Nou, ik wacht dus op echt nieuwe muziek, muziek die doordacht is, die gelaagd is en waar de songs je van je sokken blazen. Het zal mij benieuwen wie daar nog in slaagt.
Daar hoef je niet op te wachten. Die wordt regelmatig op plaat gezet. Tis maar hoe je je zoektocht inzet he. Op basis van 3 toevallig op de radio gedraaide bandjes en 1 plaat die je kennelijk niet aanstaat, kun je denk ik niet bepalen dat t vroeger allemaal beter was. Iets waar ik het als sort of generatiegenoot overigens uit de grond van mijn hart mee oneens bent.

avatar
Feeder
djeffibrelich schreef:
ik ben ook geen oudje (als 21 niet oud is tenminste) en nog vind ik dit een eentonige plaat en de band een verspilling van tijd.


Djeff! Wat doe je nu???

Hier scheiden ons wegen beste vriend.

Hier staan een paar fantastische songs op, sterker nog: dit is een heel goed album dat me na 5 jaar nog steeds enorm boeit. Afgelopen weekend heb ik deze nog eens gedraaid en ik dacht heel de tijd: wat is dit toch een ongelofelijk goeie cd. Echt 1 van de betere albums uit m'n rijk gevulde cd-kast.

avatar
djeffibrelich
tja feeder goede vriend, ik vond het ooit nog meevallen maar nu vind ik het een ronduit slaapverwekkende plaat, en niet op de positieve manier.

moeten onze wegen nu echt sheiden?

er zullen vast wel een paar dingen in mijn platenkast staan waar jij ook van in slaap valt.

avatar
Feeder
djeffibrelich schreef:
er zullen vast wel een paar dingen in mijn platenkast staan waar jij ook van in slaap valt.


Try Me

avatar
EVANSHEWSON
VanDeGriend schreef:
(quote)
Daar hoef je niet op te wachten. Die wordt regelmatig op plaat gezet. Tis maar hoe je je zoektocht inzet he. Op basis van 3 toevallig op de radio gedraaide bandjes en 1 plaat die je kennelijk niet aanstaat, kun je denk ik niet bepalen dat t vroeger allemaal beter was. Iets waar ik het als sort of generatiegenoot overigens uit de grond van mijn hart mee oneens bent.


Ik heb nooit beweerd dat het vroeger beter was, wèl misschien dat ik grip verlies op nieuwe muziek; het aanbod is veels te groot, begin daar maar de scharse parels tussen te zoeken.
Er komt gewoon véél te véél rommel uit, en het is flink zoeken naar iets echt overtuigends.

En misschien is mijn smaak teveel naar jazzy stuff en funky stuff geëvolueerd, en in mijn geval zeker naar singer-songwriter achtige dingen, melodie primeert bij mij altijd op "geluidseffectjes najagerij".
En op deze plaat hoor ik méér vorm dan inhoud, mooi verpakte leegheid als het ware.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 14:22 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 14:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.