MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Anouk - For Bitter or Worse (2009)

mijn stem
3,04 (259)
259 stemmen

Nederland
Rock / Pop
Label: EMI

  1. Three Days in a Row (4:14)
  2. In This World (4:10)
  3. Woman (3:51)
  4. Lay It Down (3:02)
  5. 8 Years (3:52)
  6. My Shoes (4:28)
  7. Walk to the Bay (3:02)
  8. Today (3:27)
  9. Hold On (3:41)
  10. Lovedrunk (4:14)
  11. Faith in My Moon (5:05)
  12. For Bitter Or Worse (4:15)
totale tijdsduur: 47:21
zoeken in:
avatar van Bulldozer
3,0
ricardo schreef:
Mijn vriendin heeft dit album ook net gekocht. Hij klinkt wel goed, maar ook een beetje vlak. Vooral de productie is een beetje matig. De zangstem, en het instrumentale geluid zijn even ver weg. Op andere albums van Anouk zit de zangstem meer voorin. Ik vind dat dit een degelijk album geworden is, maar er zijn natuurlijk betere albums van haar. Na 2 luisterbeurten vind ik een 3* een mooie stem van mijn kant. 8 Years vind ik het mooiste nummer van dit album. Ook klinkt deze wat minder hard, en wat meer bluesy. Een degelijk album waar geen echte uitschieters opstaan, maar ook geen mindere nummers. Gewoon een op safe spelen voor de grote massa album vind ik het. Ze kan ook gewoon beter dan dit, want dat heeft ze allang bewezen.


Ben het eigenlijk helemaal met je eens, Ricardo. En met het commentaar van Rudie ook.

avatar
4,5
Ik weet niet waar al dat geklaag van komt, ik vind het echt een top- album.
De uithaal op het eind van 3 days in a row is echt kippenvel hoor!

avatar van Philipstown
4,0
Gappie33 schreef:
Ik heb nooit zo veel gehad met Anouk. Kon me vreselijk irriteren. Maar dit laatste album blies me echt ff omver. Mooi gezongen, geweldige band en super koortjes.


Helemaal mee eens! Ik was ook niet zo geïnteresseerd in de muziek van Anouk; teveel Radio 538, vond ik.

Maar dit is echt een topplaat. Ben zelf een fan van oude soul en het werk van producer Phil Spector en vind daarin veel terug op dit album. De instrumenten en koortjes krijgen de ruimte waardoor de liedjes 'ademen' -kan zo gauw geen betere omschrijving bedenken.
Veel huidige producties (VanVelzen, Nikki en consorten) zijn erg vlak, maar deze plaat doet mij aan de soul- en popproducties van de jaren zestig denken.

avatar
4,5
Philipstown schreef:
(quote)


Helemaal mee eens! Ik was ook niet zo geïnteresseerd in de muziek van Anouk; teveel Radio 538, vond ik.

Maar dit is echt een topplaat. Ben zelf een fan van oude soul en het werk van producer Phil Spector en vind daarin veel terug op dit album. De instrumenten en koortjes krijgen de ruimte waardoor de liedjes 'ademen' -kan zo gauw geen betere omschrijving bedenken.
Veel huidige producties (VanVelzen, Nikki en consorten) zijn erg vlak, maar deze plaat doet mij aan de soul- en popproducties van de jaren zestig denken.

Ben ik het ook weer 100% mee eens.

avatar van Hans Brouwer
Coldplaying schreef:
Ben ik het ook weer 100% mee eens.
De mening van een Coldplay fan waar ik nou wel eens voor 100 procent mee kan instemmen . Zo zie je maar: het nieuwste album van Anouk als bindende factor tussen een groot Coldplay fan en een wat minder groot Coldplay fan .

avatar van dynamo d
5,0
en weer 2 x 0,5 erbij. Ik begrijp het niet. Zo slecht is dit album toch niet?!

avatar
JolkiPalki
Philipstown schreef:
(quote)


Helemaal mee eens! Ik was ook niet zo geïnteresseerd in de muziek van Anouk; teveel Radio 538, vond ik.

Maar dit is echt een topplaat. Ben zelf een fan van oude soul en het werk van producer Phil Spector en vind daarin veel terug op dit album. De instrumenten en koortjes krijgen de ruimte waardoor de liedjes 'ademen' -kan zo gauw geen betere omschrijving bedenken.
Veel huidige producties (VanVelzen, Nikki en consorten) zijn erg vlak, maar deze plaat doet mij aan de soul- en popproducties van de jaren zestig denken.



Oh, nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig naar dit album!

avatar van Editoor
3,0
dynamo d schreef:
en weer 2 x 0,5 erbij. Ik begrijp het niet. Zo slecht is dit album toch niet?!


Nou, er staat geen 1 sterk nummer op de cd. Een behoorlijke tegenvaller ten aanzien van de vorige cd's. Anouk moet het toch meer hebben van de rock en uptempo nummers dan ballads. Het eerste nummer bv vind ik echt vreselijk om aan te horen. Ik ben nog mild denk ik met me 3 sterren maar ik kan me voorstellen dat mensen lager dan mij stemmen.

avatar
haveman
Ik heb dit album ook uit pure nieuwsgierigheid een kans gegeven. Ik ben geen echte liefhebber. Maar dit album spreekt mij wel aan.

Heb sowieso het idee dat mensen dit zonder te luisteren al afzeiken. Ze zeuren zelfs over de titel van het album.

Ik ga m nog een keertje luisteren voor ik met een stem kom.

avatar van Poeha
4,0
dynamo d schreef:
en weer 2 x 0,5 erbij. Ik begrijp het niet. Zo slecht is dit album toch niet?!


Dat begrijp ik ook niet.
Als je een 0,5 geeft betekent het gewoon dat je alle nummers gewoon ronduit slecht vind, want lager kun je niet waarderen.

Gewoon anti-stemmers dus.
Niemand van de 0,5 stemmers hier maakt mij wijs dat er niet een paar nummers bij zitten die op zijn minst een 1* verdienen.

avatar van Poeha
4,0
Editoor schreef:
(quote)


Nou, er staat geen 1 sterk nummer op de cd. Een behoorlijke tegenvaller ten aanzien van de vorige cd's. Anouk moet het toch meer hebben van de rock en uptempo nummers dan ballads.


Geen 1 sterk nummer, dat is ieders smaak natuurlijk, maar om dan een 0,5 te geven?

En wat die ballads betreft, dan moet je toch nog eens een keer naar de titeltrack luisteren (is naar het eind wel meer een power ballad).

Of naar "Lost"" van een paar albums terug bijvoorbeeld.
Als dat geen klasse ballads zijn...

avatar van kaztor
Poeha schreef:
Of naar "Lost"" van een paar albums terug bijvoorbeeld.
Als dat geen klasse ballads zijn...


Ik vind Lost bepaald geen klasse-ballad.
Sterker nog: Ik vind dat haar zwakste single.

avatar van kaztor
xillix schreef:

Niet in die taal in ieder geval.


Domme opmerking.

Anouk kan het niet verweten worden dat ze met 'n accent zingt. Maar ik ben allang al blij dat de bekende 'aardappel' uit de keel lijkt te zijn zoals eerst.

En dan zie ik ook Björk in je Top 10 staan...

avatar
paulet
Zeg, wat een lage score! Lijkt mij niet terecht. Misschien omdat Anouk Motown- achtig klinkt in plaats van rockerig? Dat kan ze dus ook aan! Als men hetzelfde blijft doen is het niet goed en als men iets anders doet ook niet! Lovedrunk is absoluut geweldig!

avatar van hydex
3,5
Ik volg Anouk al sinds haar eerste album.
Bitter or Worse vind ik een goed album, maar zeker niet haar beste album.

3.5 ster dus. Moet wel zeggen dat het album groeit naarmate je het vaker luistert.

avatar
SSS
Three Days in a Row vind ik al heel anders klinken dan Girl op het vorige album klonk. Als deze hele cd het 'Three Days in a Row sfeertje' heeft, hoef ik de rest niet eens te horen.

Heb trouwens bij de stemmen van Anouk's vorige drie albums gekeken en daar waren nauwelijks 0,5 stemmen. Dus van haat tegen Anouk noch haar muziek kan geen sprake zijn lijkt mij.

avatar van TerryA
1,0
kaztor schreef:
(quote)


Domme opmerking.

Anouk kan het niet verweten worden dat ze met 'n accent zingt. Maar ik ben allang al blij dat de bekende 'aardappel' uit de keel lijkt te zijn zoals eerst.

En dan zie ik ook Björk in je Top 10 staan...


Bjork heeft talent en Anouk niet - zo simpel ligt dat eigenlijk

avatar van LucM
3,0
Ik heb er enkele nummers via YouTube beluisterd en ik vind het zeker niet slecht, ik vind Anouk bezielder klinken dan op haar vorige albums. Een meesterwerk zal dit album niet zijn maar een 0,5*-plaat is het evenmin.
Anouk vergelijken met Bjork (die ook niet accentloos zingt) vind ik bovendien nergens op slaan.

avatar van Cherubini
3,0
Wat is dat toch met Anouk dat het haar maar niet lukt een classic rock album te maken ? Op al haar albums staan wel een aantal nummers die laten horen dat ze dat in potentie wel kan. Misschien wel daarom dat Lost Tracks door mij het meest gekoesterd wordt. Ook dit is het weer (net) niet. Tussen de fantastische opener en de goede afsluiter staat te veel middelmaat. Three Days..., in Dusty Springfieldstijl, laat nog weer eens horen wat een geweldige zangeres ze is. Daar zou ik veel meer van willen horen. Maar na nummer 2 dwalen mij gedachten af. Het is mij ook allemaal net iets te veel stadionrock. Goed om op mee te stampen en de handjes op te laten klappen. Maar bij in de huiskamer komt het niet tot z''n recht.

avatar
Joy
wie zegt dat anouk uberhaupt een rock album wil maken?

blijkbaar niet gezien haar muzikale keuzes

dus de conclusie dat het anouk niet lukt een rock album te maken , heeft geen enkel draagvlak

avatar van Cherubini
3,0
]
Joy schreef:
wie zegt dat anouk uberhaupt een rock album wil maken?

blijkbaar niet gezien haar muzikale keuzes


Klopt, Ja, daar is de wens de vader van mij gedachte. Maar wat mij betreft mag het woordje "rock" ook weg gelaten worden.

avatar van Doc
2,5
Doc
Dan hebben we in ieder geval het album nog.

avatar
4,5
TerryA schreef:
Bjork heeft talent en Anouk niet - zo simpel ligt dat eigenlijk


Waarin dan precies weet ik niet, maar in elk geval niet op zanggebied, want daarin is Anouk vele malen getalenteerder dan Björk.


Cherubini schreef:
Wat is dat toch met Anouk dat het haar maar niet lukt een classic rock album te maken ? Op al haar albums staan wel een aantal nummers die laten horen dat ze dat in potentie wel kan


Ik vind haar debuutalbum toch wel een classic rock album eigenlijk en ook de tweede en Hotel New York komen in de buurt.
Ja, en toch blijft de vraag wanneer je een album als een classic rock album kunt beschouwen en wanneer niet. In elk geval niet op de basis dat alle songs goed moeten zijn, want dat is op vele classic rock albums ook niet het geval. Verkoopcijfers dan misschien? Ook van de singles? Dan zouden sommige Anouk albums wel classic zijn. Misschien blijft het een beetje een persoonlijke smaak welke albums je als classic beschouwt en welke niet.
O ja, en wat het 'rock' gehalte betreft vind ik dat Anouk, op dit album na, daar wel thuishoort. In ieder geval vind ik haar toch een hoger rock gehalte hebben dan een aantal groepen die wel standaard tot de classic rock gerekend worden, zoals Dire Straits, Roxy Music en the Police/Sting.

avatar
Misterfool
anouk heeft best wat mooie singeltjes gemaakt maar three days in a row stuit me om een of andere reden tegen de borst. te geforceert soulvol wellicht.

avatar van Janhero
3,0
Heb eigenlijk nu al weer genoeg van het album.

avatar van VanDeGriend
2,0
Mijn vrouw is fan van Anouk en draait ter voorbereiding op het concert in Ahoy onophoudelijk deze cd. Ze is nog niet helemaal enthousiast. De single vindt ze geweldig maar de rest is kennelijk wennen en dit heeft de volgende uitspraak tot gevolg gehad:

"Die cd klinkt verder alsof ik de nummers heb gemaakt en het Engels is hetzelfde als van Famke als ze meezingt met een liedje van Mika". Famke is 9

Persoonlijk kom ik uit op dezelfde kritiek als die ik heb bij voorgaande cd's. Anouk kan erg prima zingen maar heeft naar mijn smaak iets teveel moeite met het schrijven van memorabele songs. Ook de productie is mij wederom te glad, te veel op de radio gericht, te behaagziek. Ik ben echt benieuwd wat ze er van zou bakken als ze een een succesvolle samenwerking met een goede songschrijver zou opstarten en een goede producer inhuurt. Vrees alleen dat de gebrekkige coachbaarheid van deze talentvolle zangeres echt artistiek aansprekende resultaten voor eeuwig in de weg zal staan. Zingen kan ze, voor de andere van belang zijnde zaken heeft ze imho hulp nodig

avatar van Sinnerman
Ben geen Anouk-fan, zet haar ook niet af, maar ben ik nou de enige die bij die single '3 Days In A Row' denkt aan 'Zeg Maar niets Meer' van Hazes?

Als zij zingt '... I'm sorry to sa-a-a-y...[ta-ta-ta-ta-ta-ta...even stilte,en dan]...zeg maar niets meer...'

Ik ben toch niet écht de enige ?

avatar van barrett
2,0
Ik ben ook geen Anouk fan maar deze plaat is voor mij dan te weinig volgens haar kunnen.

avatar van Youri
Weer een brilliant album van Anouk. Alles klinkt mooi en past precies in elkaar.

avatar van music4life
een mooi album! ik vind het niet super maar het is toch zeker een van de beter albums van een van de betere nederlandse artiesten op dit moment over het algemeen mooie en goede nummers, alleen worden sommige nummers (bijv. three days in a row)
een beetje irritant als je ze te vaak hoort.

had voor dit album nooit een heel album van haar gehoord, alleen de bekende nummers.
ik zou best wel een ander album willen luisteren van haar om het een beetje te kunnen vergelijken. wie kan mij een eerder album van deze artiest aanraden?? de bekende who's your momma of is een ander album van haar beter?

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.