Golden Earring - Live (1977)

Label: Polydor

1. Candy's Going Bad (5:06)
  2. She Flies on Strange Wings (8:10)
  3. Mad Love's Comin' (9:53)
  4. Eight Miles High (10:01)
  5. Vanilla Queen (11:45)
  6. To the Hilt (6:55)
  7. Fightin' Windmills (8:26)
  8. Con Man (9:09)
  9. Radar Love (11:17)
  10. Just Like Vince Taylor (6:25)
deric raven
Er staat wel ongeveer 45 seconden meer Radar Love op, maar dadelijk is alleen het gejuich langer, kan dus ook.

avatar van B.Robertson
Zal het aan iemand vragen die het album wel heeft of misschien geeft iemand anders uitsluitsel.

avatar van haythijs
De drumsolo zat rond deze tijd niet in Radar Love maar werd in Bombay geperst. Dat nummer hoor je Cesar dan weer instarten bij het outro van Vanilla Queen. Dat nummer werd dus niet op de plaat gezet, evenals Sueleen. Op bootlegs is de gehele show dan wel terug te vinden, zij het een wat mindere kwaliteit.
Eigenlijk wel opvallend, of juist typerend voor de band en hun live status, dat Radar Love en drumsolo in 1 adem genoemd worden. Logisch ook uiteraard, want los van deze korte periode, en zeer kort in 2001 kwam en komt Cesar zijn solo idd altijd tijdens Radar Love. Zoals Rinus zijn bassolo vrijwel altijd de opmaat maar dat nummer is.
Wat betreft Live tracks, volgens mij kloppen die tijden niet. Als klein jochie hield ik dat wel eens met een stopwatch bij ? ( destijds ook het eerste live album wat ik van ze kocht).

avatar van paulmccuytney
Zonder meer een voortreffelijk live-album. Jaren geleden ooit deze cd gekocht en was meteen diep onder de indruk. De vier vaste bandleden + extra gitarist Eelco Gelling zijn echt alleskunners. Vooral de klassiekers Radar love, She flies on strange wings en Vanilla Queen spetteren eraf, maar ook de Byrds-cover Eight miles high teken ik tot de absolute hoogtepunten. Ik heb de heren in totaal 3 keer live gezien (in 1984, 2001 en 2008), volop genoten toen maar het kon toch niet tippen aan dit optreden.