Mumford & Sons - Sigh No More (2009)

Folk / Rock
Label: Island

1. Sigh No More (3:27)
  2. The Cave (3:38)
  3. Winter Winds (3:39)
  4. Roll Away Your Stone (4:23)
  5. White Blank Page (4:14)
  6. I Gave You All (4:20)
  7. Little Lion Man (4:07)
  8. Timshel (2:53)
  9. Thistle & Weeds (4:49)
  10. Awake My Soul (4:15)
  11. Dust Bowl Dance (4:43)
  12. After the Storm (4:07)
  13. Sigh No More [Live at Club 69] * (3:38)
  14. Awake My Soul [Live at Club 69] * (4:17)
  15. White Blank Page [Live at Club 69] * (4:01)
  16. Timshel [Live at Club 69] * (3:09)
  17. The Cave [Live at Club 69] * (3:41)
  18. Hold Onto What You Believe * (4:04)
  19. Sigh No More [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  26. Timshel [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  27. The Cave [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  28. Dust Bowl Dance [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  29. Feel the Tide [Live at Shepherd's Bush Empire] *
Vond het helemaal geweldig toen ik dit album voor het eerst hoorde maar na een paar keer gehoord te hebben geen groeier en begint de plaat toch een beetje te vervelen.
Ben wel benieuwd naar hun nieuwe album!

avatar van jerome988
Ik hoor net in een interview met Mumford & Sons op Pinkpop dat hun nieuwe plaat 24 september dit jaar uitkomt!!

avatar van Lexcoaster
Op Pinkpop zeiden ze dat de dag ervoor (de zondag) net klaar waren met het opnemen van hun tweede album. Gejuich uit het publiek alom.

Jocharo-T
lauradance schreef:
Jammer van de teksten.
Wat is er dan mis met de teksten?

avatar van Ducoz
Ze gaan vrijwel nergens over, lijken ergens naar toe te bouwen en gaan dan(Van hak op de tak) compleet ergens anders over.

Maar dat is mijn invulling.

avatar van Chronos85
Je moet een beetje van die emotionele pseudo-religieuze pathos houden van Mumford. Bij mij gaat het op een gegeven moment een beetje de keel uithangen. After the Storm blijft mijn favoriete nummer. Als de band de ingetogenheid van dat nummer wat meer gaat toepassen en die banjo vaker achterwege laat als 'hosinstrument', dan zal mijn interesse weer groeien denk ik.

avatar van Ducoz
Banjo's zijn awesome

avatar van Sven Vermant
Ben benieuwd wat hun nieuwe album brengt. Het nummer 'where are you now' klinkt in ieder geval veelbelovend. Mumford

Sven Vermant schreef:

Vind ik toch ook best weer een geslaagd nummer Maakt me benieuwd naar de rest, kijk ik toch wel echt naar uit.

avatar van pdonidvie
Ducoz schreef:

Maar dat is mijn invulling.

Heb je ze effectief al eens opgezocht? Ik niet, maar ik heb wel al vrienden van mij leuke theoriën over hun teksten horen uitleggen.

avatar van SOAD
Vind het als ik heel eerlijk ben maar teleurstellend. Het kabbelt maar wat voort, zit geen refrein in. Al het nieuwe materiaal wat ik gehoord heb is allemaal iets TE akoestisch, ik hou hoop.

avatar van soer1988
weet iemand nog andere albums vergelijkbaar qua muziek als mumford & sons? bvd!!

soer1988 schreef:

Ik vind persoonlijk dat Beirut ook zo wel wat dat sfeertje heeft, maar dat kan aan mij liggen
En misschien een paar van deze: http://www.last.fm/music/Mumford+&+Sons/+similar

avatar van tsjong
Of Ray LaMontagne

soer1988 schreef:

Dan Mangan, The Avett brothers en als u meer banjo wilt dan moet u even de bluegrass bibliotheek langslopen.

Een paar wel, maar belachelijke lijst qua similarity.

avatar van Fathead

Fanfarlo en Of Monsters and Men

(willie) schreef:

Een paar wel, maar belachelijke lijst qua similarity.

Best wel, vind het zelf ook maar wat een vreemde lijst nu ik het eens wat deftig bekijk. Niettemin staan er toch wel een paar in die kloppen.

Hier staat een hele lijst:

avatar van Arrie
Daar staat Matthew and the Atlas tussen, en die heb ik live gezien. Vond ik heel erg op Mumford & Sons lijken (was een voorprogramma, had geen idee wat ik moest verwachten, en ik dacht de hele tijd aan Mumford & Sons). Vond het overigens niet echt minder dan Mumford & Sons, misschien zelfs iets leuker (hoe dat op het album is weet ik niet), dus probeer dat eens.

herman schreef:

Hier staat een hele lijst:

Blijft frappant dat Laura Marling op blijft duiken, dat ze met Marcus samen fluit heeft gespeeld betekent niet dat je meteen de zelfde muziek maakt.

Andere orde wat mij betreft.

avatar van Flemming
1,0
Werkelijk zwaar zwaar overschat........1 ster voor hun energie......zonde van mijn 17 euro

avatar van Masimo
(willie) schreef:

Andere orde wat mij betreft.
Ik vind de muziek van Laura Marling 'n stuk mooier dan die van Mumford en zijn zonen, maar beweren dat 't totaal andere muziek is zou vreemd zijn - 't heeft nogal veel raakvlakken. Daarbij speelt Mumford & Sons op albums mee bij Laura, waar ook wel wat doorsijpelt. Absoluut vergelijkbaar met elkaar, dus een logische plaats in het rijtje namen van vergelijkbare artiesten.

avatar van alpeko
Flemming schreef:

Misschien had je die conclusie ook kunnen trekken voordat je het kocht?

Masimo schreef:

Nee, niet totaal andere muziek (en dat zeg ik ook niet), maar wat vinden de meeste mensen leuk aan Mumford & sons? Het tempo en de banjo, maar ook toen M&S nog de begeleidingsband was van Laura zat dat tempo er ook niet in.

Ik vind Laura ook mooier (en vooral een stuk beter) en in mijn omgeving vinden veel M&S leuk, maar Laura vooral heel erg saai (zelfs Ghosts) dat is voor mij een bevestiging, maar als ik leef in een vreemd universum dan verneem ik dat graag .

Robske
Verschrikkelijk goed album. De teksten zijn briljant, de muziek heeft de juiste sound (ondanks dat de sound lijkt op die van andere artiesten vind ik dat hun het op een zeer verfrissende manier gebruikt hebben) en hele album klopt gewoon.

In een tijd waarin Justin Bieber, Katy Perry en nog heel veel meer gemaakte artiesten de hitlijsten domineren vind ik het zeer aangenaam dat mumford and sons daar de gezonde concurrentie mee aangaat. Ik heb het idee dat de muziek van mumford and sons veel mensen weer even wakker schut over waar muziek nou werkelijk over gaat. Niet over 'if i was your boyfriend' of 'baby you're a firework' of 'BANGARANG'. Maar over het overbrengen van een gevoel met bij passende teksten.

YouTube - Mumford & Sons - Where are you now (Live in the 3FM-studio at Pinkpop 2012)

Heb van het optreden in de studio van 3fm op pinkpop het liedje geknipt en tot een youtube filmpje verwerkt. Om een indruk te geven van het nieuwe album.

Net gekocht. Klinkt waanzinnig ! Recentie binnenkort.

Mumford & Sons.... Het trok al een tijdje mijn belangstelling. Muzikaal niets nieuws, geen band die echt nieuwe muzikale wegen verkend, maar wel met het juiste gevoel en sfeer iets fraais neerzet.
Sigh No More, een fraai kunststukje. Sterke punt de rauwige zangpartijen, die met coirtjes erbij absoluut sterk voor de dag komt.
De opbouw van de liedjes, goed gekozen nuanches, sterke spanningsboog en met verve uitgevoerd.
Het is duidelijk een soort Alt-Country/Folk richting die de groep bewandeld. Mooie teksten, overpeinzingen, schuldgevoelens en zelfbeklag,her en der met wat religieuze verwijzingen.
De ingetogen stukken zijn wat mij betreft het meest geslaagd. De opener en tevens titelnummer, is al een hoogtepunt en op het einde van de plaat zijn Awake My Soul , het uiteindelijk vrij heftige Dust Bowl Dance en de magistrale sluiter After The Storm van een hoog niveau.
Het kwartje valt bij mij. Mumford & Sons doet nogmaals geen poging om de meest originele band ooit te worden, maar dit album is in continuiteit krachtig en overtuigend. De band pakt lekker uit waar nodig (leve de banjo) en neemt regelmatig gas terug, en laat dat nu de mooiste momenten opleveren.
Prachtig album.

avatar van koen17jaar
Screenager schreef:

niet het zelfde maar ook fantastisch is scott mathews uiteraard en dan raad ik het nummer sweet scented figure aan om mee te beginnen

avatar van koen17jaar
elke keer is het weer geniaal om deze cd op te zetten met de uitblinker i gave you al persoonlijk