Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da (2009)

Duitsland
Rock / Metal
Label: Vagrant

1. Rammlied (5:19)
  2. Ich Tu Dir Weh (5:02)
  3. Waidmanns Heil (3:33)
  4. Haifisch (3:45)
  5. B******** (4:14)
  6. Frühling in Paris (4:45)
  7. Wiener Blut (3:52)
  8. Pussy (3:59)
  9. Liebe Ist Für Alle Da (3:28)
  10. Mehr (4:11)
  11. Roter Sand (3:59)
  12. Führe Mich * (4:33)
  13. Donaukinder * (5:18)
  14. Halt * (4:21)
  15. Roter Sand [Orchestral Version] * (4:07)
  16. Liese * (3:56)
  17. Rammlied [Trash-ter Piece Remix] * (6:19)
0,5
Verschrikkelijk foute kutmuziek maar wat een waanzinnig goeie produktie wat een sound!!! Net als de vorige paar rampstein platen trouwens.

avatar van Sir Spamalot
En dat na hoeveel luisterbeurten?

avatar van aerogp1
dutchmusic schreef:

Helemaal mee eens, de productie staat als een dijk!! Duitse degelijkheid zullen we maar zeggen
Inhoudelijk stelt het misschien allemaal weinig voor, maar het is op zijn tijd toch best wel leuk om mee te brallen met 'Waidmanns Heil'??

Off topic berichten verwijderd.

dutchmusic schreef:

Klinkt toch niet alsof je er maar '0,5' sterretjes voor over zou hebben... Verklaar dit nader...

avatar van Sir Spamalot
Duitsland verbiedt verkoop Rammstein cd aan minderjarigen

In Duitsland mag vanaf morgen het laatste album van de Duitse rockband Rammstein niet meer aan minderjarigen worden verkocht. Reden is een te openlijk sadomasochistisch lied, zo is dinsdag bij de persattaché van de band vernomen.

Van de cd 'Liebe ist für alle da' zijn al sinds de release midden oktober meer dan 300.000 exemplaren verkocht. Maar het album mag niet meer in de winkelrekken liggen.

Wie de cd toch wil kopen, zal dit expliciet aan de verkoper moeten vragen en die moet kijken of de kandidaat-koper ouder is dan 18 jaar, zegt Andrea Hendorfer. Een en ander is het gevolg van een beslissing van bevoegde Duitse autoriteiten.

De verkoop aan minderjarigen is verboden vanwege een sadomasochistische foto op de hoes en het lied 'Ich tue dir weh' (Ik doe je kwaad) waarvan de zeer expliciete tekst gewelddadige seks vergoeilijkt.
Rammstein zegt in de pers verbijsterd te zijn door de beslissing die volgens hen getuigt van een 'kleinburgerlijke visie op kunst'.

Sir Spamalot schreef:

Maar ondertussen wel weer even free publicity

avatar van vin13
Hoe heet nummer 5 echt, waar staat het voor?

avatar van Bardt1980
Naar mijn weten staat het voor Bückstabü.
Wat het betekend.... volgens google staat het voor 'Whatever you want'

avatar van Shinobi
Zo net mijn eerste luisterbeurt erop zitten en ik moet zeggen dat ik van de eerste vijf nummers niet warm of koud werd.
Pas bij Frühling in Paris vond ik het wat worden, bij Pussy helaas weer een kleine dieptepunt. Maar voor rest toch wel een vermakelijk album en de bonus tracks zijn zeker ook de moeite waard.

Nipt 2, 5 sterren van mij.

avatar van Cabeza Borradora
[...]

(bron: www.nieuwsblad.be)

Ik weet niet wat ik nu het belachelijkste vind, de maatregel van de Duitse overheid, of de reactie van de heren van Rammstein. Is een nummer als "Pussy" kunst, of een trieste marketings poging om 6 tot 9 jarigen tot je fans te bekeren.
Ik ben veel gewoon, en kan veel hebben wat betreft debiliteiten in songteksten, maar dit is er toch wel erg over. Zo erg dat het de rest van het album, dat in zijn geheel toch al niet zo denderend is, mee naar beneden haalt.

Tegenvallend album, en wat een verschrikkelijke teksten... Waidmanns Heil is het beste nummer vind ik.

avatar van vin13
Op het eerste gehoor tegenvallend, teveel nummers lijken op bestaande oudere nummers. De rol van de keyboards en andere subtiele elementen mis ik. nummer 3, 4 en 7 zijn goed.

Een over de gehele linie zeer sterk album, met nummers die je zo meezingt. Waidmanns Heil is geniaal, Mehr is een geslaagd experiment en de synths van Haifisch liggen ook lekker in het gehoor. Toch zijn er 2 punten van kritiek: de tekst van Pussy is nogal plat en valt in het niet bij de rest van de songteksten (maar dat hebben er al meer opgemerkt) en Roter Sand kan mij maar niet boeien, vooral dat gefluit is vreselijk. Maar voor de rest geslaagd!

avatar van dix
dix
Sir Spamalot schreef:

Die reactie getuigt dan vooral van een ruimhartige visie op wat nou eigenlijk kunst is. En de verbijstering lijkt me gespeeld ...

avatar van Casino Boogie
De minste van Rammstein tot nu toe. Ik kan hier echt niet meer dan 2 sterren voor geven. Misschien zit ik teveel met de eerste 3 lp's van de heren in mijn hoofd. dat waren knalplaten van jewelste.

vin13 schreef:
Hoe heet nummer 5 echt, waar staat het voor?

Ik dacht aan buchstabieren, maar dat zal wel niet. .

avatar van Killeraapje
Buchstabu staat voor Whatever you want.

avatar van friday the 13 th
"Pussy" is heel platvoers, maar echt geweldig! Heeft zelfs iets dance-achtig. De clip is best wel over the top. Ik hoop niet dat het de mannen van Rammstein zelf zijn op het laatste van de clip, want dan hebben ze toch maar zeer kleine marchandise hoor..

avatar van VictorJan
Deze Duitsers hebben een zieke geest. Veel meer heb ik niet te melden.

PriestMaiden
Ich Tu Dir Weh vind ik het beste nummer. Album is dik in orde. Pussy is wel lache

VictorJan schreef:
Deze Duitsers hebben een zieke geest. Veel meer heb ik niet te melden.

Ow, je kent ze?

avatar van Eddie
Heb de plaat een aantal keer mogen beluisteren. \hij kwam echter niet echt bij me binnen. Alleen het eerste nummer maakt echt iets los in me, voor de rest laat het me vrij koud. Wel een steen goede productie bij the way.

avatar van VforVictor
Vind dit een heerlijke plaat, na Mutter de eerste plaat die ik van ze hoor. Elk nummer heeft wel wat en ze beuken er lekker op los. Het word nergens eentonig. 4 sterren voor Liebe..

avatar van hank2
Gewoon een redelijk album, maar er staan gelukkig wel weer een paar goede nummers op.

Heb vanavond echt een topavond gehad. Was één grote show. Wel veel nummers van dit album die ik dus wat minder vind. En hoewel Pussy natuurlijk te ordinair voor woorden is, en nergens op slaat, heb ik met een big smile mee staan brullen.
Een stadion vol 'You've got a pussy, I have a dick" horen roepen is gewoon humor

avatar van kaztor

(bron: www.nieuwsblad.be)

Wat een betuttelend, hypocriet zooitje. Deze band is al 15 jaar bezig met dit soort muziek en dito teksten.

avatar van Dexter
Live komen de nummers trouwens wel erg goed uit de verf, al waren Bückstabü en Pussy er teveel aan. Daarvoor in de plaats had ik liever nog een keer Bück Dich en een willekeurig nummer van Herzeleid gehoord.
Maar Haifisch, Frühling in Paris, Wiener Blut, Ich Tuh Dir Weh en Waidmanns Heil klonken bijzonder goed.

avatar van deathmetalhead
ze waren wel goed live. de nieuwe nummers zijn live ok veel beter. er waren alleen niet veel mensen die echt uit hun dak gingen.

avatar van citizen
0,5
Ik weet het nou zo langzamerhand wel met Rammstein. Als provocatiegimmick heeft het nu lang genoeg geduurd. Misschien ooit nog 's de soundtrack maken van de 1 of andere verfilming van Dantes Hel, en dan graag af via de zijdeur.
Wie helpt deze jongetjes aan een behoorlijke baan?

citizen schreef:
Wie helpt deze jongetjes aan een behoorlijke baan?

Heb je dit album wel geluisterd? Krijg die indruk namelijk niet...