Roxy Music - Flesh + Blood (1980)

Label: EG

1. In the Midnight Hour (3:12)
  2. Oh Yeah (4:52)
  3. Same Old Scene (3:58)
  4. Flesh and Blood (3:13)
  5. My Only Love (5:20)
  6. Over You (3:28)
  7. Eight Miles High (4:54)
  8. Rain, Rain, Rain (3:21)
  9. No Strange Delight (4:46)
  10. Running Wild (5:01)
Weer heel anders dan hun oude werk uit de beginjaren '70, maar het is er zeker niet minder om.
Geweldig pop-album.

SoundWave schreef:
Geweldig pop-album.

Helemaal eens!

Marcel²
Vind dat deze groep lekkere popmuziek hebben gemaakt, commercieel of niet, ik vind het best goed.

Marcel²
Goed album hoor, maar ik heb het vermoeden, dat dit album hun zwakste is.

Marcel Jongeneel schreef:
Goed album hoor, maar ik heb het vermoeden, dat dit album hun zwakste is.

Marcel, Roxy Music heeft geen zwakke album gemaakt!

O jee Hans vriend niet boos worden.

Marcel Jongeneel schreef:

O jee Hans vriend niet boos worden.

Marcel, op jou wordt ik nooit boos, dat weet je toch?

same old scene vindt ik een prachtnummer de rest van dit album ken ik niet

avatar van the viking
Over You en Oh Yeah zijn naast Same Old Scene ook bekende nummers hoor !

avatar van andré
Dan heb je meteen alle leuke nummers van het album te pakken. Ik begrijp nooit zo goed waarom ze er covers op zetten (In The Midnight Our, Eight Miles High), terwijl ze zulke mooie songs kunnen maken. Gemakzucht?

andré schreef:

Een goeie cover is kan beter zijn dan het origineel

avatar van andré

Een goeie cover is kan beter zijn dan het origineel

Dat kan heel soms, maar in dit geval zeer zeker niet!

avatar van Hans Brouwer
Ik vind "In the Midnight Our" anders wel hééél erg goed in de Roxy uitvoering!

Pim
Hoe goed de oude Roxy Music ook was (geweldig gewoon!): dit is ook gewoon een mooi album.

EVANSHEWSON
Mijn favoriete Roxy Music plaat.
Bevat de geweldige singles Oh Yeah (There's a band playing on the radio...), The Same Old Scene en Over You en verder geweldige covers van Byrds (Eight Miles High) en Wilson Pickett (In The Midnight Hour).
My Only Love is misschien beste song op de plaat.
Een plaat daterende uit een tijd dat er tenminste nog tijd aan hoezen gespendeerd werd. Wàt een prachtige mooie vrouwen staan hierop. Niet dat die iets tot het geluid bijbrengen, maar toch...
Zet dergelijke elpees (nu wel op cd) graag nog eens terug op; Vind deze plaat minstens 4 waard !

avatar van AdamClayton
Geweldige plaat. Sowieso Oh Yeah en Over You zijn meesterlijke nummers, de rest mag er ook zijn.
Liefde voor Roxy Music!
4**

avatar van Kaaasgaaf
Zo'n plaat die ik niet afzet als ik hem opzet, maar wel vaak opzet als ik hem afzet. Alleen zet ik hem nooit op. Kan iemand mij nog volgen?

Niet echt nee.

avatar van Kaaasgaaf
Ik zet hem dus bijna nooit op, het trekt me niet zo. Maar als ik hem dan toch een keer opzet, vind ik het ongelovelijk aangenaam. Ik zet hem op met het idee: ''dit zet ik misschien zo wel weer af'', maar in plaats daarvan speel ik de hele plaat. En sterker nog, meestal zet ik hem daarna nog een keer op. Helaas komt dit dus bijna nooit voor, omdat ik hem nooit opzet. Wat dat betreft is dit maar een vreemde plaat voor mij.

De plaat zelf is daar is helemaal niets vreemds mee, maar meer op de manier hoe je er mee omgaat.
Ik geef gelijk toe, ook ik draai deze eigenlijk te weinig.
P.s. nog bedankt voor je uitleg Kaaasgaaf.

EVANSHEWSON
Ik heb hem onlangs vaker beluisterd en wil hem van 4 opwaarderen naar 5 sterren, ik vind dit echt een tijdloos mooie plaat.
Komt ook binnen op tien in mijn top tien.
Voilà.

Marcel, Roxy Music heeft geen zwakke album gemaakt!

Soms slaat Hans de nagel op de kop, haha!

Begrijp de lage score van dit uitstekende album niet op Allmusic, terwijl ze Avalon dan weer de hemel inschrijven, terwijl het net andersom is, toch, dit album bulkt toch van de klasse ??

Voor mij in elk geval wel!

Ik blijf bij maximale score voor zoveel schoonheid!
*****

avatar van orbit
EVANSHEWSON schreef:

Soms slaat Hans de nagel op de kop, haha!

Voor mij in elk geval wel!

Ik blijf bij maximale score voor zoveel schoonheid!
*****

Wat betreft The Cure kan ik je goed volgen, maar hier haak ik toch af.. ik vind RM echt minder worden na For Your Pleasure, daarna maakten ze nog wel enkele goede platen, maar bij Manifesto en ook zeker deze is het niveau niet meer dan lauwtjes, glad en onpersoonlijk. Avalon is een kleine heropleving vind ik.

avatar van devel-hunt
Ik als echte Roxy/Ferry fan heb dit altijd een waardeloze plaat gevonden. Veel te glad en te veel gemaakt om te scoren, verreweg hun minste. De covers zijn saai en halen het niet bij het orgineel. Alleen my only love is goed, steengoed, terwijl Oh Yeah en over you te pruimen zijn de rest zijn opvullers en zwaar onder de maat!

avatar van Stokowski
Prachtig hoe heel de plaat gaat over liefde die verloren is maar toch niet kan/mag ophouden. De verlorenheid. Het 'I can't live with or without you' gevoel. De drie speerwerpsters op de hoes voorspellen niet veel goeds voor het mannenhart. Liefde van vlees en bloed.

Empyrium
Erg sterk album van Roxy Music, Same Old Scene is retecommercieel maar een fantastisch nummer. Goede sound trouwens wat de plaat tijdloos maakt.

EVANSHEWSON
Ik blijf dit het allersterkste en meest genietbare Roxy Music album vinden, sterk van begin tot eind, zonder één misser. Kan heel moeilijk begrijpen dat andere RM fans daar anders over denken, ze dwalen, maar het is wel hun recht natuurlijk.

Zélfs de hoes is om op te vreten!

avatar van orbit
Vreemd, ik vind dit een vrij vlakke onopvallende plaat voor RM begrippen.. het is mij ook niet ruig en bombastisch genoeg. En geen enkele uitschieter.

Kid A(cid)
Ik vind deze toch beter dan die andere Roxy Music plaat die ik heb, Avalon, die toch behoorlijk spanningloos is. Voor zover ik Roxy Music ken, is het toch niet echt een band voor ongelofelijke spanningen, maar wel kleine inventiviteiten en het is ook zo (ik haat het meestal om dit woord te gebruiken, maar hier hoort het gewoon) stijlvol. Ik geef deze een *4.

avatar van bikkel
Onderhoudende veilige pop is denk ik wel de juiste benaming voor dit album van Roxy Music.Ondertussen tot een trio gereduceerd overigens.
Een keurige ietwat gladde produktie en jammerlijk met 2 covers erop.The Midnight Hour en Eight Miles High.Dit deed(doet)zanger Bryan Ferry overigens ook al tijdens solo ondernemingen.Hier vallen de nummers nauwelijks op.
De spanning is duidelijk uit de muziek verdwenen.Het eigenzinnige waar Roxy Music zich mee onderscheidde, heeft plaats moeten maken voor prettig in het gehoorliggende sfeerpop.Op zich aardig gecomponeerde nummers en kundig uitgevoerd.
Blijft het toch jammer dat ze nergens echt meer vlammen.