Fresku - Fresku (2010)

3. Nos Baranka (5:21)
  4. Doen (3:24)
  5. Ik Ben Hier (3:17)

met Neenah

6. Mama Ik Snap Je (3:28)
  7. Het Beloofde Land (4:06)
  8. Kutkop (Sukkols) (5:16)
  9. Twijfel (4:23)
  10. Lamballen (3:18)

met Teemong

11. Paranoia (4:22)
  12. Maken van Muziek (3:30)

met Kareemineel en R. Kay

13. We Hebben Je Nodig (2:46)
  14. Is Dit Alles (4:42)

met Michael Bryan

15. Alleen (3:51)
  16. Mijn Dochter / Kees (6:34)
avatar van TheLegacy
Ik denk dat dit een Nederlandse classic gaat worden; Ik Ben Hier, Twijfel (live), Mama Ik Snap Je zijn sowieso al classics...

avatar van J.M.
Twijfel (live) hoe lame is dat, doe gewoon de studio versie erop, die live versie ga je toch niet op je album zetten. Mja verwacht wel een vet album.

avatar van MJ_DA_MAN
Dat is best lame ja, maar ik verwacht stiekem gewoon een van de beste NL-hiphopplaten ooit.

P-DawG
Lamballen
met Teemong
Teemong rappende?!

P-DawG schreef:
Teemong rappende?!
*kuch Kamal kuch*

Maar idd, hij is nog nooit als Teemong verschenen op een album.

P-DawG
Ja daarom. Geen Kamal praktijken deze keer, lijkt mij.

Relax
Aan die titels te zien gaat het allemaal over hetzelfde..
Ik heb trouwens hele slechte voorgevoelens over Kutkop en Twijfels (live)...

avatar van deagleking
dit is toch zeker wel iets waar ik op zit te wachten. ben benieuwd hoe hij het een heel album gaat doen. een paar van zijn eerdere nummertjes zijn voor mij instant classics

MJ_DA_MAN schreef:

Ik heb er ook goede hoop op dat dit een NLhiphop klassieker gaat worden. Een soort Tussen Licht en Lucht maar dan rauwer en minder abstract.

avatar van deagleking
Ben in ieder geval allang blij dat kempi niet op de plaat komt te staan. Nadat ze hun 'beef' hadden bijgelegd en af en toe samen op het podium hadden gestaan (ik denk door kees en topnotch) was ik daar toch wel een beetje bang voor

MAS
Haha dat zou wel het toppunt van hypocrisie zijn geweest. Al heb ik ook mijn twijfels bij R. Kay. Maar misschien pakt dat ook wel goed uit.

avatar van MJ_DA_MAN
Kempi kon opzich wel, maar dan alleen met een gevoelig refrein plus de juiste beat (zoals R. Kay - Mama Zei).

avatar van thomzi50
Paar sterke tracks, maar toch niet wat ik ervan verwacht had: daarvoor is Fresku soms iets te belerend, rappend niet afwisselend genoeg en vind ik de refreinen te matig. Verder wel een van de boeiendste MC's van het moment.

Legendarische gastverse van Teemong trouwens. "Klaag me aan (homo)."

MAS
Ik voelde een sterke vlaag van jaloezie opkomen toen ik jou stem zag.

Staat er een nummer op die het niveau van twijfel evenaart Thomzi?

avatar van Stapler
Ja. Twijfel (live). flauw ;p

MAS schreef:

Staat er een nummer op die het niveau van twijfel evenaart Thomzi?

Lijkt me niet, die track is mission impossible om te evenaren!

avatar van Game
Héél jammer dat alleen de live versie van Twijfel erop staat. Zonde.

avatar van TheLegacy
Waarom vind iedereen dat jammer? Als ik het zo bekijk op youtube toont ie live nog meer emotie. Als dat een beetje goed gemixt is kan het nog wel wat moois worden.

MAS
Heb het nummer een paar keer live gehoord en daar kwam het wel goed tot zijn recht dus mij maakt het (denk ik) ook niet zo veel uit.

avatar van thomzi50
Laat ik dit zeggen: veel maakt het inderdaad niet uit.

avatar van Seedorf
Kutkop is behoorlijk matig. Echt een nummer dat (al) na drie keer luisteren gaat vervelen.

Kutkop is inderdaad matig

avatar van Game
Ik heb het nog niet geluisterd, maar de naam van het nummer vind ik al matig...

avatar van thomzi50
Clip maakt wel het een en ander goed

avatar van I.C.E.
thomzi50 waar heb je hem al kunnen luisteren dan ?

MAS
Pers en mensen met connecties krijgen hem soms eerder.

avatar van Stapler
I.C.E. schreef:
thomzi50 waar heb je hem al kunnen luisteren dan ?

teh interw3bz: http://www.youtube.com/watch?v=A-5PTSC5i3U

avatar van J.M.
Die klip van kutkop is best geniaal !

Donderdag heb ik het album gehoort en de drie nummers : Fresku, Nieuwe Dag & Lambannen vond ik echt gruwelijk. De rest klonk ook heel goed, maar deze drie sprongen er echt uit voor mij. Vooral Teemongs verse was nice. Verheug me ook flink op het moment dat die de 23ste op me deurmat valt, want wil het album graag nog een keer luisteren. Zit sowieso in de top 3 albums van 2010, geen twijfel over.

avatar van Capo Regime
Ja het nummer wordt wel iets beter met de clip erbij