Red Hot Chili Peppers - I'm with You (2011)

Label: Warner Bros.

1. Monarchy of Roses (4:12)
  2. Factory of Faith (4:20)
  3. Brendan’s Death Song (5:38)
  4. Ethiopia (3:50)
  5. Annie Wants a Baby (3:40)
  6. Look Around (3:28)
  7. The Adventures of Rain Dance Maggie (4:42)
  8. Did I Let You Know (4:21)
  9. Goodbye Hooray (3:52)
  10. Happiness Loves Company (3:33)
  11. Police Station (5:35)
  12. Even You Brutus? (4:01)
  13. Meet Me at the Corner (4:21)
  14. Dance, Dance, Dance (3:45)
  15. Strange Man * (3:38)
  16. Long Progression * (4:00)
  17. Magpies on Fire * (3:44)
  18. Victorian Machinery * (4:06)
  19. Never Is a Long Time * (2:47)
  20. Love of Your Life * (4:05)
  21. The Sunset Sleeps * (4:00)
  22. Hometown Gypsy * (3:57)
avatar van JVT
JVT
The Adventures of Rain Dance Maggie is toch nog niet zo slecht als eerst gedacht. word stilaan toch benieuwd naar hun nieuwe album!

avatar van kaztor
Van hetzelfde laken, die nieuwe single. Een beetje een combi van Hey Oh en Fortune Faded.

Maar het gitaargeluid is wel weer eens verrassend. Beetje meer Navarro dan Frusciante...

Of had ik dit niet moeten zeggen en gaan de 'fans' het album niet meer kopen..?

One Hot Minute

avatar van RensZ
kaztor schreef:

Of had ik dit niet moeten zeggen en gaan de 'fans' het album niet meer kopen..?

Ik vind het een kutalbum, maar heel veel fans vinden juist One Hot Minute zwaar ondergewaardeerd.

Rizz
On August 22nd, take part in the global listening party for the new Red Hot Chili Peppers album, I’m With You. Join us from 6 spots around the world and on Red Hot Chili Peppers - redhotchilipeppers.com as we stream the new album in full.

avatar van Don Cappuccino
En daarna zal het album wel online te beluisteren blijven.

nicoot
Vanaf maandag op hun website te streamen, lees ik op Twitter

avatar van Maximusic
Van wat ik van een aantal nummers van de live uitvoeringen gehoord heb (Monarchy of Roses, Factory of Faith, Ethiopia en Goodbye Hooray) ben ik nog altijd positief gestemd, hopelijk ben ik dat maandag nog meer

Single blijft wel weer gigantisch in je kop zitten na een paar luisterbeurten, is da goe?

Gitaargeluid is ff wennen maar blijkt goed te passen

avatar van itchy
Nee, want het is weer een enorm irritant ruknummer.

Vinnut wel meevallen, na de frusciante overkill toch best weer ene fris geluid, doet me denken aan het debuut

avatar van JVT
JVT
is ie nog niet gelekt?

indiegator
JVT schreef:
is ie nog niet gelekt?

nee, maar over 4 uur en 40 minuten is hij online te beluisteren.

nicoot
Malle schreef:

Gitaargeluid is ff wennen maar blijkt goed te passen

Da es goe vuur efkes, ma da wil zegn daddet rap beu goa zijn! Tzal gjien lang leven beschorn zijn... Uupelijk es de rest wa ambitieuzer!

avatar van John Frusciante
Maximusic schreef:

Ben ik mee eens over die uitvoeringen. Ik begin nu wel benieuwd te worden. Ik verwacht niet te veel zodat het alleen maar mee kan vallen. Maar geen Frusciante is wel een bevrijding om een nieuwe weg in te slaan. Het album is toch vanaf 21:00 uur online te beluisteren?

avatar van Ducoz
Nou die live versies overtuigen echt niet, tot zover vind ik alleen het refrein van Ethiopia goed te doen... rest klinkt zwaar inspiratieloos

Al is dat refrein meedogenloos cliché, al 100 keer gedaan door de Peppers

Stijn_Slayer
Alleen pas die waardeloze nieuwe single gehoord. Ik houd m'n hart vast.

avatar van Ducoz
Stijn, I'm with You

avatar van MichelDumoulin
Ducoz schreef:
Stijn, I'm with You

Idem Dito

Rizz
Het voelt een beetje onnatuurlijk als een Peppers liedje begint met een piano #Happiness Loves Company

avatar van Don Cappuccino
Er is nu al iemand die de eerste twee nummers op YouTube heeft gezet.

Klinken trouwens beide keislecht.

PriestMaiden
Ben eens benieuwd hoe deze gaat klinken...

avatar van Don Cappuccino
Hij is allang ergens compleet te beluisteren, dan hoef je hem niet te streamen:

I´m With You

avatar van Maximusic
Ik ben hem nu ook aan het beluisteren, ik ben nu bij het tweede nummer. Ik moet zeggen dat ik het best lekker vind klinken, wel heel anders als dat ik van ze gewend ben sinds Californication maar daar ben ik ook wel blij om. Echt een oordeel geven zal me nog niet lukken, daar moet ik het vaker voor gehoord hebben, maar Monarchy of roses en Factory of Faith vind ik nu al een stuk leuker als de eerste singel.

D.B.10
Ik vind hem erg goed klinken tot nu toe, en moet zeggen dat ik Raindance maggie na het horen van de andere nummers een van de mindere nummers vindt op het album (en ook die vind ik niet bijzonder slecht). De muziek is weer iets meer "funky" en dat staat me wel aan!

Ik wilde nu eigenlijk een paar nummers opschrijven die meteen veel indruk maken op mij, maar kom nu tot de conclusie dat ik dan eigenlijk bijna alle nummers meteen kan opschrijven. Sommige nummers vind ik in zijn geheel meteen geweldig (zoals Goodbye Hooray) en van andere nummers maken 'gedeeltes' van het nummer meteen indruk, zoals de brug in het nummer 'Police Station' en het gitaarspel in het nummer 'Meet Me at the Corner'.
Ik ga nu verder niet opschrijven wat ik per nummer zoal mooi vindt, dat is niet interessant, ieder zijn eigen beleving!

avatar van Maximusic
Inderdaad Goobye Hooray is een erg gaaf nummer ze klinken alsof ze helemaal in hun element zijn! Ook ik ben blij dat het inderdaad wat meer funky klinkt, wel totaal anders als op BSSM bijvoorbeeld maar dat vind ik niet erg, het belangrijkste bij de peppers vind ik toch dat ze vrolijk en energiek klinken. Dat is ook waarom ik niet zo van By the Way houd (ondanks dat er wel een aantal mooie nummers op staan), dat vind ik nogal een deprimerdend sfeertje hebben.

avatar van John Frusciante
'Even You Brutus?' klinkt wel erg lekker zeg.

Eerste luisterbeurt: meevaller van het jaar?! Ik had er helemaal niks van verwacht maar het valt me nog wel mee eigenlijk.

Die snor van Anthony daarentegen: beetje passé