Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)

Label: Excelsior

1. Oostende (6:04)
  2. Kom Terug (3:50)
  3. De Grote Zon (3:15)
  4. Heel Goed Nieuws (3:37)
  5. Club Insomnia (6:29)
  6. Ronnie Knipt Zijn Haar (2:28)
  7. Begin Oktober (3:18)
  8. We Vieren het Toch (5:40)
  9. Jij Wint (4:42)
  10. Koning Alcohol (4:09)
  11. Overvecht (2:44)
  12. Tot Ziens, Justine Keller (4:28)
avatar van Stijnc
Bilnaad schreef:

In het boek op de laatste pagina staat het volgende:
"'kom terug' verscheen eerder onder de titel 'Beautiful' (tekst: Evert-Jan van den Brink/Spinvis, muziek: Spinvis) op J.D. Traven - 'Falling Ever so Softly' (eigen beheer, 1995)"

Ik heb de muziek proberen op te zoeken, maar kon het op geen enkele manier vinden, helaas. Ik weet wel dat J.D. Traven het pseudoniem is waaronder Erik de Jong in de jaren '90 optrad. Schijnbaar heeft hij toen ook al muziek opgenomen en verzameld op Falling Ever so Softly. Nouja, in iedergeval, ik ben erg benieuwd naar deze opnamen en hoeverre dit ook al op Spinvis lijkt want Hi Jinx en Judy Nylon(twee bandjes waarin Erik in de jaren '80 speelde) lijken er helemaal niet op. Als iemand mij aan de muziek kan helpen zou ik er erg blij mee zijn.

Daarnaast ben ik ontzettend blij met dit derde album van Spinvis!

Ben ook enorm benieuwd naar deze "Falling ever so softly" en vooral het nummer beautiful. Hier op last.fm zijn er blijkbaar 2 personen die dit album in bezit hebben: J.D. Traven ? Free listening, videos, concerts, stats and pictures at Last.fm (volgens last.fm noemt het nummer btw "beautiful to me" en dus niet beautiful. ) Nu maar eens proberen een van deze twee te contacteren, ik houd je op de hoogte

avatar van brandos
Hij heeft diverse tekstfragmenten waarvan ik denk: Hoe weet hij dat van mij? Dat vind ik ongeloofelijk knap, om tegelijk zo persoonlijk en zo algemeen invoelbaar te zijn. Daarnaast vind ik deze plaat muzikaal gezien ook rijker en fijner (minder collage-achtig) dan zijn debuut. Topalbum!

Kom Terug ..... om te huilen zo mooi!

De versie bij de clip, opgenomen in een vertrekhal klinkt anders en naar mijn mening nog sterker en mooier!

UnknownPleasure
begin oktober is sinds kort vrijwel ineens mijn favoriete nummer geworden.
valt niet zo op in het geheel en voelde altijd aan als tussen nummer maar laatst klikten we ineens.
een heel vreemd maar prachtig liedje is dat.

avatar van Johnny Marr
Johnny Marr schreef:
Een beetje hetzelfde verhaaltje zoals ik eerder deze dag heb geplaatst bij "10,000 Days" van Tool: het album begint gewoon TE STERK!

De eerste 5 nummers zijn gewoon niets minder dan briljant, met als absolute uitschieters "Oostende" (wat een heerlijke titel...), "Kom Terug" (wat een heerlijk synthgeluidje...), en "Club Insomnia" (wat een spanning).

"Heel Goed Nieuws" en "We Vieren Het Toch" mogen ook zeker vermeld worden. Toch wel weer een mooi album van Spinvis dat net als zijn debuut 4 glitters waard is.

Hier moet ik toch op terugkomen: gewoon over de gehele linie een ijzersterk meesterwerk. Voor mij is dit z'n beste album.