The Stone Roses - The Stone Roses (1989)

4,11

Label: Silvertone

1. I Wanna Be Adored (4:52)
  2. She Bangs the Drums (3:42)
  3. Waterfall (4:37)
  4. Don't Stop (5:17)
  5. Bye Bye Badman (4:00)
  6. Elizabeth My Dear (0:59)
  7. (Song for My) Sugar Spun Sister (3:25)
  8. Made of Stone (4:10)
  9. Shoot You Down (4:10)
  10. This Is the One (4:58)
  11. I Am the Resurrection (8:12)
  12. Fools Gold * (9:55)
  13. What the World Is Waiting For * (3:55)
  14. Elephant Stone * (4:48)
  15. Where Angels Play * (4:15)
407 BERICHTEN 8 MENINGEN
avatar van Snakeskin
is in Nederland nimmer de klassieker geworden zoals dat in Engeland wel het geval is. Goede plaat maar net niet goed genoeg.

avatar van Chameleon Day
Don't Stop is hier imo de grote showstopper..Oftewel hoe je een album kunt ver***ten.

avatar van Mathough
Ooit dit album eens vluchtig beluisterd en vond het op 'I Wanna Be Adored' na niet heel bijzonder. Ik zat er behoorlijk ver naast, want dit is wel degelijk bijzonder. Afgelopen week weer een keer geprobeerd en het was gelijk raak! Het rebelse 'Bye Bye Bad Man' en het grootse 'I Am The Resurrection' zijn momenteel favoriet.

avatar van Johnny Marr
Is dat de vlag van Nederland op de hoes? Valt me nu pas op

avatar van Kos
I Wanna be adored is echt heel goed, maar dat niveau wordt, ondanks dat het zeker een aardig album is, niet meer gehaald.

avatar van Cannabooze

Aan deze klassieker ben ik deze week pas begonnen.
Waarom zo laat? Geen idee.
Vermoedelijk kwam ik er niet goed bij, want deze is duidelijk van de bovenste plank.
Dit is wel een uiterst genietbaar album. Vanwege mijn euforie van de eerste luisterbeurten stem ik nog maar even niet.

Epische plaat waarop gitarist John Squire de show steelt. Ondanks dat de Madchester scene maar voor korte duur was is dit toch een tijdloos album.
Grappig dat Don't stop zo vaak wordt verfoeid. Vind ik een van de interessantste nummers.

avatar van johan de witt
Is Waterfall backwards, dus een beetje een herhaling misschien voor sommigen.
Maar ik vind het ook geweldig! Sowieso een geweldige luistertrip van begin tot eind.

avatar van Chameleon Day
Geweldig? Imo een ontzettend flauw grapje waar ik mijn luistertijd niet aan wil verdoen.

avatar van pdonidvie
Nicolaib88 schreef:
Weet iemand op welke vinyluitgave de volledige versie van fools gold staat?

Die staat op het verzamelalbum 'Turns Into Stone', een verzameling van b-kantjes en rariteiten en dus ook de lange versie van Fools Gold.

avatar van coldwarkids
Nicolaib88 schreef:
Weet iemand op welke vinyluitgave de volledige versie van fools gold staat?

Op de 20 jarige verjaardag van deze plaat als vinyl box. Ik heb hem aangeschaft een maand geleden. Alles in een.

avatar van brt
Deze weer eens afgestoft, man man man wat een plaat. Wat een songmateriaal.
En wat klinkt die gitaar heerlijk zeg

avatar van Chameleon Day
En wat is Don't Stop toch een k#%* nummer dat het album fors omlaag haalt. Hoe krijg je het voor elkaar...?

Edit: ik val in herhaling, zie ik.

avatar van Johnny Marr
Erg jammer van Don't Stop inderdaad, had daar gewoon Fools Gold of What The World Is Waiting For op gegooid in de plaats en je had een dik 5* album. En ja, ik weet dat die later zijn opgenomen, pak dan Elephant Stone.

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Het is natuurlijk te zien aan mijn top 10, maar ik vind Don't Stop ook echt een fantastisch nummer, heerlijk trippy. Ik snap wel waarom het hier de zwakke broeder is voor veel mensen, maar voor mij werkt het.

avatar van Premonition
Chameleon Day schreef:
Edit: ik val in herhaling, zie ik.

Het lot van een OW'er