Yes - Going for the One (1977)

Label: Atlantic

1. Going for the One (5:32)
  2. Turn of the Century (7:54)
  3. Parallels (5:54)
  4. Wonderous Stories (3:50)
  5. Awaken (15:26)
  6. Montreux's Theme * (2:38)
  7. Vevey (Revisited) * (4:46)
  8. Amazing Grace * (2:36)
  9. Going for the One (Rehearsal) * (5:10)
  10. Parallels (Rehearsal) * (6:21)
  11. Turn of the Century (Rehearsal) * (6:58)
  12. Eastern Number [Early Version of "Awaken"] * (12:16)
avatar van De buurman
Haha ik begrijp wat je bedoelt. Het is wat lawaaierig. De titelsong en Awaken zijn mijn favorieten, al duurde het even voordat ik dat slotstuk echt op waarde kon schatten.

avatar van FrodoK
Awaken is voor mij ook de beste. Maar ik denk dat ik daarna toch echt Turn of the Century het beste vind.

avatar van "H."
In de tweede helft van de jaren 70 van de vorige eeuw zagen veel albums met een hoge eeuwigheidswaarde het daglicht. Een interessante periode in de populaire muziek wat mij betreft. Ik denk op dit album al te kunnen horen dat Yes wat later opschoof naar de meer stevige Rock. Maar wat een heerlijke nummers zijn going for the one (met zijn pakkende melodietje) en wonderous story (lekker dromerig) toch.
Vooruit 3,5 *

avatar van titan57nl
sqounk schreef:

Erg indrukwekkend. Voor mij een van de mooiste sympo rock songs.
De versie van dvd House of blues is ook zo mooi.
House Of Yes (2000) Part 11- Awaken (Part 1) - YouTube

Awaken is zo geweldig....ben Yes aan het herontdekken....zo spiritueel prachtig