Doe Maar - 4us (1983)

Pop / Ska
Label: Sky (II)

1. Doe Maar Net Alsof (6:10)
  2. Je Loopt Je Lul Achterna (4:52)
  3. Lajéninaja (3:30)
  4. Nooit Meer Slapen (4:05)
  5. Nachtzuster (3:43)
  6. Zoek het Zelf Maar Uit (3:03)
  7. 1 Nacht Alleen (3:59)
  8. Bang (3:49)
  9. Heroïne (2:57)
  10. Pa (3:41)
  11. Alles Gaat Voorbij (4:05)
  12. Walska (1:20)
Boermetkiespijn schreef:

Bedankt. Hier heb ik niets aan toe te voegen. Draakje1968, goed om te lezen dat je de pedante houding waar je mij van beticht ook aan jezelf toedicht. Dit bespaart mij een verhaal over het werpen van de eerste steen, of splinters en balken in ogen (voor de geïnteresseerden: Johannes 8:7 en Lukas 6:41).

Ik wil even benadrukken dat mijn bericht een mening is, en geenszins een pedant of belerend verhaal waarin ik vanuit de hoogte spreek over wat kleinkunst al dan niet inhoudt. Ik ben een luisteraar die het nummer "Heroïne" op deze plaat niet kan uitstaan, omdat het me simpelweg tegen de borst stuit. Ik ben een luisteraar die diep respect en bewondering heeft voor de (lied)schrijvers die hun boosheid en frustratie onder woorden kunnen brengen zonder te vloeken. Een luisteraar die die eigenschap graag had teruggezien in dit nummer.

Daar is in mijn ogen niets pedants aan.

We geven dus beiden een andere betekenis aan het begrip pedant.
En ach, wat zal het…….we zijn nu eenmaal mensen en dus per definitie niet perfect.

avatar van Boermetkiespijn
Draakje1968 schreef:

We geven dus beiden een andere betekenis aan het begrip pedant.

We zijn inderdaad niet perfect, maar iemand (onterecht) de maat nemen is niet nodig en gaat ten koste van de sfeer die op deze site over het algemeen goed is. Misschien kun je de volgende keer een woordenboek raadplegen als je niet zeker bent van de betekenis van woorden die je gebruikt.

Terug naar de orde van de dag: door deze discussie heb ik vandaag het album wel weer beluisterd, en ik ga er tóch een half puntje bij doen ****

Boermetkiespijn schreef:

Dat we beiden het woord anders interpreteren betekent zeker niet dat ik het verkeerd heb gebruikt......Ik sta nog altijd achter mijn woorden, namelijk dat je in mijn optiek wel degelijk in jouw initiële tekst hebt gesteld waar een tekst aan zou moeten voldoen om daarmee kwalitatief goed te zijn. Dat mag, maar kan worden uitgelegd als aanmatigend. Inmiddels begrijp ik echter ook dat je dit niet vanuit een dergelijke opzet hebt gezegd.....
Als jij je beledigd voelt doordat ik dit als zodanig heb benoemd dan vind ik dat vervelend. Het is zeker niet mijn intentie jou te beledigen of de goede sfeer te verpesten. Ik bezoek en neem actief deel aan deze groep om muzikale interesse te delen, als het kan vanuit een amicale houding.
Sluit dus graag af met een muzikale groet Boermetkiespijn.

avatar van Boermetkiespijn
Draakje1968 schreef:
(...) als het kan vanuit een amicale houding.
Sluit dus graag af met een muzikale groet Boermetkiespijn.

Zo sta ik er ook in. Groeten terug!