Daft Punk - Discovery (2001)

Frankrijk
Dance
Label: Virgin

1. One More Time (5:21)

met Romanthony

2. Aerodynamic (3:27)
  3. Digital Love (4:58)
  4. Harder, Better, Faster, Stronger (3:44)
  5. Crescendolls (3:31)
  6. Nightvision (1:44)
  7. Superheroes (3:57)
  8. High Life (3:22)
  9. Something About Us (3:51)
  10. Voyager (3:47)

14. Too Long (10:00)

met Romanthony

avatar van BeatHoven
1,0

Bedankt voor de verduidelijking. Nog even dit: ik ben met de beste bedoelingen beginnen luisteren naar dit album. Er is de discussie "moet je wel naar iets luisteren waarvan je op voorhand weet dat je het niks vindt?". Nu had ik nooit gedacht dat Discovery een 5* zou krijgen van mij, maar dat ik het zo slecht zou vinden, had ik ook weer niet verwacht. In ieder geval vind ik dat iedereen het volste recht heeft om eender wat te beluisteren en vervolgens (extreem) hoog of laag te beoordelen. Ik ben blij dat jij daarover niet zeurt. Waarvoor hulde. Nog veel Daft Punk-plezier!

O ja, wat is "One More Time", ondanks een hoog irritatiegehalte, toch een oorwurm...

avatar van Bruno_6
Eén van de volgende dagen wordt 'Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem' nog eens uitgezonden op tv. Japanse animatiefilm met de muziek van dit album.

Die film Interstella 5555 geeft wel echt meerwaarde aan dit album, knap gemaakt die meer is dan een verzameling clips. Ik heb een klein beetje gemengde gevoelens bij Discovery, toch een paar mindere nummers, met name de eindtrack Too long kan ik weinig mee. Daar tegenover staan erg fijne tracks als Aerodynamic, Crescendolls, Superheroes en Veridis quo tegenover.

avatar van leatherhead123
Deze altijd al een stuk minder gevonden dan het heerlijke Homework. Rauwe techno wordt ingeruild voor lauwe, melige discomuziek. Aerodynamic blijft daarentegen erg lekker, is ook vooral omdat het één van de weinige nummers is waar geen tergende voice samples/zang in voorkomt. Exceptionele dieptepunten zijn Something About us, Digital Love, en het kotsopwekkende One More Time.

leatherhead123 schreef:
Aerodynamic blijft daarentegen erg lekker

aERodynamIC mag er inderdaad best zijn.

avatar van royals
Dit is nog steeds een top 5 elektronische plaat voor mij. Je moet in de elektronische muziek de juiste samples vinden en die op een manier combineren dat het nummer fascinerend wordt en eruit springt. En op dit album doen ze dit goed met elk nummer. Superheroes, Face To Face en Crescendolls zijn mijn favoriete nummers. Het klinkt allemaal zo guniverseel, alsof je letterlijk met je handen staat te swingen op een feestje op een verre planeet ergens in het universum. Dansmuziek met het juiste gevoel en intentie.