Bruce Springsteen - The Rising (2002)

Label: Columbia

1. Lonesome Day (4:08)
  2. Into the Fire (5:04)
  3. Waitin' on a Sunny Day (4:18)
  4. Nothing Man (4:23)
  5. Countin' on a Miracle (4:44)
  6. Empty Sky (3:34)
  7. Worlds Apart (6:07)
  8. Let's Be Friends (Skin to Skin) (4:21)
  9. Further On (Up the Road) (3:52)
  10. The Fuse (5:37)
  11. Mary's Place (6:03)
  12. You're Missing (5:10)
  13. The Rising (4:50)
  14. Paradise (5:39)
  15. My City of Ruins (5:00)
avatar van spinout
Ik heb net het nummer Paradise zo'n 10 maal beluisterd (het staat nog steeds aan); dit is wellicht het mooiste Springsteen nummer dat ik ken. Daar steun ik iggy voor de volle 100 % in.

avatar van spinout
Ik zit weer met tranen in mijn ogen Paradise te beluisteren; meer dan 1 maal natuurlijk. Damn, wat is dit mooi.

Gekkenhuis schreef:
Wat is Nothing Man toch een prachtig nummer...
Dit album geeft je kracht, terwijl ik me er minder mee kan identificeren dan de gemiddelde Amerikaan. Moet je nagaan wat voor impact het op hen moet hebben gehad/heeft.

Helemaal mee eens, het nummer Nothing Man hoor je nooit iemand over.
Juweeltje!

avatar van Pietro
Inderdaad een heel mooi nummer, Nothing Man.

Mooie, veelal ingetogen plaat van The Boss en wat mij betreft zijn sterkste werk sinds Nebraska. Vooral de rustige nummers als My City of Ruins, Empty Sky en het al genoemde Nothing Man behoren voor mij tot de beste songs uit zijn omvangrijke en indrukwekkende oeuvre. Een plaat met alleen maar hoogtepunten: 4,5*.

avatar van Arbeidsdeskundige
Ik vind dit het beste album van The Boss. Nothing Man is van ongekende schoonheid. De melancholie spat er vanaf. Dat geldt ook voor You're Missing en Paradise.