Supertramp - Even in the Quietest Moments... (1977)

Rock / Pop
Label: A&M

1. Give a Little Bit (4:08)
  2. Lover Boy (6:49)
  3. Even in the Quietest Moments (6:28)
  4. Downstream (4:01)
  5. Babaji (4:51)
  6. From Now On (6:21)
  7. Fool's Overture (10:52)
avatar van henk01
En dat allemaal overmorgen live in Heerlen.

avatar van adri1982
Vandaag dit album gekocht op cd (met 'Cyclone' van Tangerine dream) in een platenwinkel. Blijft voor mij een heel mooi album, de beste op 'Crime of the Century' na. De mooiste nummers vind ik: 'Even in the quietest moments' en 'Fool's overture'. Daarnaast is o.a. 'Give a little bit' een goeie mooizinger.

avatar van Karma_To_Burn
Ik ken Supertramp vooral van hun hits en ik vind nummers zoals School & Bloody Well Right erg goede nummers! Maar dit album deed mij niet altijd even veel.
Het begin nummer is en blijft natuurlijk een lekker nummertje, en ook Loverboy ging nog wel maar Even in the Quietest Moments & Downstream deden mij helaas weer vrij weinig.
Op naar kant B(want ik heb de LP) Babaji klinkt wel weer erg lekker en From Now On kan ik ook wel waarderen.
De plaat sluit af met het voor mij onbekende Fool's Overture, wat ik een emotioneel en mooi nummer vind en tevens past het toevallig ook nog eens goed bij de tijd van het jaar(over een paar minuten is het 4 mei) Voorlopig laat ik het even op een 3 staan, er staan goede nummers op maar voor mij persoonlijk ook mindere.

een cijfer 3.0 is m.i. aan de lage kant beste Karma

avatar van IntoMusic
Voor mij hun beste album! Downstream is misschien wel één van de mooiste ballads op piano en met Fool's Overture maakt Supertramp zich gewoon onsterfelijk. Wat een pracht op 1 schijfje als je daarbij From now on en Even in te quietest moments optelt. Tikkie minder passen vind ik Babaji, maar daarmee nog steeds dik 5 sterren waard.

avatar van Karma_To_Burn
Neal Peart schreef:
een cijfer 3.0 is m.i. aan de lage kant beste Karma

Binnenkort nog maar eens een kansje gunnen, op mijn nieuwe platenspeler.

avatar van henk01
Zou ik zeker doen.

avatar van Wandelaar
Monumentaal album met zeven vrij lange nummers waarbij het zwaartepunt ligt bij het verpletterende Fool’s Overture aan het eind. Het nuchtere From Now On van Rick Davies voorkomt dat de plaat aan emotie ten onder gaat. Dit jaar ook al weer 40 jaar oud.

avatar van JohnnyVergerFan
Hoe treffend om met de sneeuw buiten dit album met die o zo fraaie hoes weer eens op de platenspeler te leggen.
Het openingsnummer is een heerlijke binnenkomer, a moodsetter. Het vervolg is een bijzonder aangename. Af en toe wat minder hoogstand (Babaji), maar als je weet dat het formidabele Fool's Overture nog z'n magie over je uit gaat sprenkelen.... Betoverend einde van een uitstekende plaat.

avatar van cddrive
Blijft inderdaad een plaat die alsmaar boeit

Is idd wel een winterplaat. Volgens mij ook eind 1977 verschenen.
Ik kocht toen alleen Give A Little Bit op een singeltje.
Ik kan mij wel herinneren dat ik de hoes toen wel indrukwekkend vond, maar van mijn zakgeld (4 gulden 50 in de week geloof ik) kocht ik toen liever een 45er.
Lp's kreeg ik op verzoek tijdens Sinterklaas of met kerst. Maar dat was meestal iets van Queen.

Stemmig album deze. Laatst weer eens gedraaid en het tempo ligt bepaald niet hoog, dit is meer het zwijmelalbum van Supertramp.
Goed dat ze eindigen met het waanzinnige epic, wat nodig is om de spanningsboog te verhogen.
Niet het niveau van Crime of Breakfast, maar gewoon een degelijke mooie winterplaat.

avatar van Misterfool
Mag ik contrair gaan? Dit vind ik namelijk wel degelijk het beste album van Supertramp. Juist door het zwijmelende, levensbeschouwelijke sfeertje. Winterse, neerslachtige en een tikkeltje beklemmende muziek. Naast de geweldige epic(een van de redenen waarom mij mr. fool noem online) die het album eindigt, is er nog voldoende geniaals te vinden op deze plaat. Zo is daar de mondayblues van From Now On, het welhaast religieuze Babaji, maar ook nog het grandioze titelnummer waar naar geluk wordt gezocht in de slechtste momenten des levens.

Babaji trek ik erg slecht. Is voor mij een skipper geworden.
Er is iets wat mij mateloos irriteert aan Hodgson's voordracht in dit nummer.
Maar, mee eens hoor, de rest is goed te pruimen.
Hodgson overtuigd verder behoorlijk in zijn overige songs.
De relaxheid is perfect vastgelegd, maar ik heb meer, zoals eerder gememoreerd, met Crime Of The Century - hoor ik meer gretigheid en is alles van hoog niveau - en Breakfast In America, waar ik het muzikaal interessanter vind.
Maar ook wat users gaan dan weer voor Crisis...What Crisis? Dat is dan meer een leftover van Crime, met een waanzinnige 1e helft, maar wat mij betreft een wat matte 2e helft.
Zo schijnt hier ieder een favo te hebben.
Mooi toch!