Depeche Mode - Delta Machine (2013)

Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Welcome to My World (4:55)
  2. Angel (3:57)
  3. Heaven (4:05)
  4. Secret to the End (5:12)
  5. My Little Universe (4:24)
  6. Slow (3:45)
  7. Broken (3:58)
  8. The Child Inside (4:16)
  9. Soft Touch / Raw Nerve (3:27)
  10. Should Be Higher (5:04)
  11. Alone (4:29)
  12. Soothe My Soul (5:22)
  13. Goodbye (5:04)
  14. Long Time Lie * (4:22)
  15. Happens All the Time * (4:20)
  16. Always * (5:07)
  17. All That's Mine * (3:24)
avatar van Gloeilamp
Ik ben hier erg benieuwd naar. Violator is een album dat ik de laatste tijd veel draai en ik ga Depeche Mode in juli ook zien op Werchter. Kan niet wachten

avatar van Castle
Ook ik ben erg nieuwsgierig naar dit nieuwe werk, de laatste 2 albums kunnen mij nog steeds weinig bekoren, dus ik hoop hierop

Depeche Mode is altijd fijn dus dit gaat automatisch bij de rest van de verzameling

avatar van vigil
Dat zit er bij mij ook wel in.

avatar van Gloeilamp
Vandaag komt de eerste single Heaven uit.

avatar van orbit
Van Playing the Angel was ik niet echt kapot.. zal eerst eens één nummertje aanhoren. Ze live zien is natuurlijk wel weer leuk

avatar van thelion
Kijk aan nieuw werk in aantocht van Depeche Mode....... Interessant

aERodynamIC schreef:

Daar zit die vorige ook, maar zo fijn was die echt niet. Je zal 100 foppen uit je broekzak hebben gehaald voor de Luxe editie, zal je je knap genaaid voelen - maar of dat nou een bonus is?

Ik ga eerst wel een proefluisteren - heer Gahan is iig nog steeds goed bij stem.

Ik vond die vorige cd heel prima hoor

brajoapau (moderator)
Afgaand op het nummer "Angel of Love" (dat nu gewoon "Angel" blijkt te heten), ben ik vrij optimistisch voor het nieuwe album. Dat het nu maar snel 28 maart is...

avatar van sjoerd148
Het schijnt dat het geluid van het nieuwe album richting Violator en SOFD gaat. Ben ook erg benieuwd. De albumhoes is iig al beter dan de laatste twee albums. Toch weer meer de industrial kant ?

avatar van sjoerd148
Gloeilamp schreef:
Vandaag komt de eerste single Heaven uit.

Even geduld nog ... wordt 1 februari.

avatar van FunkStarr
Een nieuwe DM, ben benieuwd... Heaven klinkt in elk geval niet slecht.

avatar van Gloeilamp
Waar heb jij Heaven dan al beluisterd?

FunkStarr schreef:
Een nieuwe DM, ben benieuwd... Heaven klinkt in elk geval niet slecht.

Gloeilamp schreef:
Waar heb jij Heaven dan al beluisterd?

Hoogstwaarschijnlijk het nummer "Angel", aangezien dat dit nummer het enige publiek gemaakt nummer is...

avatar van FunkStarr
Klopt, het is inderdaad Angel.

avatar van M68
M68
Heaven en All That's Mine zijn alvast 2 heerlijke nummers, volume op 10 en genieten

avatar van dacide
Angel vond ik een prima track, maar niet heel bijzonder. Deed me denken aan "Wrong".

Heaven vind ik een mooie track... Idd het warme van Exciter met het gospel sfeertje van SOFAD.

All That's mine vind ik echt super. Ik snap die vergelijking wel met Rush (SOFAD).... Mijn aandacht is in ieder geval getrokken !!!

avatar van stoepkrijt
Voor degenen die Heaven nog niet gehoord hebben: Dat kun je hier doen. Het pakt me nog niet echt, maar omdat het een vrij ingetogen (om niet te zeggen: slap) nummer is zegt dat nog niet zoveel. Dit soort nummers kunnen nog makkelijk groeien.

avatar van sierrra
Ik ben zo op het eerste gehoor niet echt fan van Heaven. Nummer is niet slecht maar ik ken van DM wel wat betere tracks. Werd al vergeleken met het laatse werk van Muse. Laat ik daar ook al niet zo een fan van zijn. Ben overigens wel benieuwd naar de rest van het album.

sierrra schreef:
Nummer is niet slecht maar ik ken van DM wel wat betere tracks.

tja met dertien albums op de teller en makers van menig klassieker is de lat welke jij legt wellicht iets te hoog...

brajoapau (moderator)
Na de nummers Heaven en All That's Mine meerdere luisterbeurten gegeven te hebben, tijd voor mijn conlusie.
Worden het klassiekers? Neen, dat denk ik niet.
Zijn ze echt zo (bar)slecht zoals je kan lezen op de verschillende Depeche Mode fora? Neen, het zijn 2 prachtnummers naar mijn bescheiden mening.
Ze hebben m'n nieuwsgierigheid naar het volledige album alleen nog maar meer versterkt.

avatar van freekowtski
Inderdaad het beloofd, die twee nieuwe nummers zijn best te pruimen. Das al één meer dan SOTU die ik echt keizwak vond. Wrong vond ik wel een prachtnummer.

avatar van Gloeilamp
Clip van Heaven toegevoegd.

Heaven is een prima nummer, mooie clip ook!

avatar van dacide
Ik vind heaven beter worden met elke luisterbeurt. In eerste instantie dacht ik 'mwah, matig'... Maar nu vind ik hem echt te gek.

En All that's mine vond ik in het begin juist super goed.. maar vind ik nu juist enigszins afzwakken. Maar nog steeds een meer dan puike plaat.

Ja ik heb er zin in. Kom maar op met Delta Machine.

avatar van vigil
Er komt naast een normale en een luxe versie (zie 4 bonustracks) ook nog een box met op de 2de cd de volgende tracks:

1 Long Time Lie
2 Happens All The Time
3 Always
4 All That's Mine
5 Heaven (Live in studio session)
6 Broken (Live in studio session)
7 Soft Touch / Raw Nerve (Live in studio session)
8 Godbye (Live in studio session)

Heaven is heerlijk!!

Ik ga weer voor de box met extra cd, net als de vorige editie!! Kan niet wachten!

Nu nog een show in NL aub!

avatar van Depeche4ever
Heb de deluxe ge-preorderd en kan niet wachten! Heaven als single is geweldig, clip ook, en Angel(youtube) klinkt super. Heb een kaartje voor Dusseldorf dus mijn lente/zomer kan nu al niet meer stuk!

avatar van jerome988
Nu nog een show in NL aub!

Een dagje Rock Werchter is toch ook niet verkeerd? Met Editors aansluitend aan Depeche Mode!