Depeche Mode - Delta Machine (2013)

Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Welcome to My World (4:55)
  2. Angel (3:57)
  3. Heaven (4:05)
  4. Secret to the End (5:12)
  5. My Little Universe (4:24)
  6. Slow (3:45)
  7. Broken (3:58)
  8. The Child Inside (4:16)
  9. Soft Touch / Raw Nerve (3:27)
  10. Should Be Higher (5:04)
  11. Alone (4:29)
  12. Soothe My Soul (5:22)
  13. Goodbye (5:04)
  14. Long Time Lie * (4:22)
  15. Happens All the Time * (4:20)
  16. Always * (5:07)
  17. All That's Mine * (3:24)
avatar van Gloeilamp
Waar heb jij dit album dan vandaan? Naar mijn weten is Delta Machine nog niet uit..

avatar van WesleyX16
... eh... SoulSeek...
En kijk eens op YouTube.

avatar van perlon
Ik heb ook eens even rond gekeken. En het schijnt dat de 'gelekte' cd werkopnamen bevat van Sounds of the Universe. Beetje dom om een rating van dit album daar op te baseren dus.

avatar van WesleyX16
Wat ik heb is geen Sound Of The Universe. Want ik koop altijd alle reguliere CD's van Depeche Mode en ik ken ze goed genoeg. De sound gaat meer richting Ultra. Maar ik hoor ook af-en-toe stukken die mij doen denken aan Some Great Reward (oa Should Be Higher)

Ik heb deze CD al meerdere keren gehoord en ik vind het heel sterk album.

Alleen van de bonustracks ken ik er maar 1 van.

Wel knap dat jij de enige bent tot nu toe..
Goed verborgen op Youtube dan..

Misschien kan je eens een link plaatsen hier?

avatar van Gloeilamp
Ik ben nog helemaal niks tegengekomen behalve dit: OOR

Album is inderdaad al te vinden via slsk, ik heb hem hier ook staan.

avatar van Benito Gianni
Ik heb nog nooit een heel album van Depeche mode goed gevonden op Violator na dan.
Bij deze gaat het denk ik weer niet lukken 2x geluisterd, niet slecht maar een paar leuke nummers waarvan Heaven erg goed !

avatar van Reinvention
omdat ik nieuwschierig was heb ik hem gedownload via soulseek maar helaas hij niet echt! hoe weet ik dat? omdat nummers zoals Should Be Higher. Sooth My Soul, Soft touch/raw nerve live gedaan zijn bij letterman twee dagen geleden en die kan je gewoon beluisteren op internet. die nummers klinken totaal anders, maar dan ook echt totaal anders dan die bij die download staan. heb niet alles gehoord , maar kon het zo oordelen omdat die nummers zoals Should be Higher etc. heel anders klinken dan dit. dus hij is fake! hij zal vast wel volgende week ergens verschijnen, misschien doen ze ook wel streamen zoals Bowie deed.

avatar van FunkStarr
Welcome to my world klinkt in ieder geval heel erg goed. Heb hem trouwens ook via slsk.

Vreemd bericht met downloadsuggestie verwijderd.

avatar van Reinvention
Sooth my Soul is de nieuwe single, kan je hier beluisteren, hij is in premiere gegaan vandaag(bbc radio 6):
YouTube - Depeche Mode - Soothe My Soul (Delta Machine 2013)

avatar van perlon
Reinvention schreef:
YouTube - Depeche Mode - Soothe My Soul (Delta Machine 2013)

klinkt best goed. Zoals ook iemand in de comments al aangeeft heeft het wel wat weg van Personal Jesus.

En vandaag hun concert aangekondigd in de Ziggo Dome, wordt een fijn DM jaar!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Soothe My Soul klinkt in ieder geval veelbelovend!

avatar van sjoersje
Hij is gelekt, en dit keer echt. Eerste indruk: misschien wel het beste DM-album sinds Ultra.

De composities zijn grotendeels veel sterker dan op Sounds Of The Universe: enkel het wat makkelijke Soothe My Soul (aka "Personal Jesus light") en de Martin-track The Child Inside kunnen mij echt niet bekoren.

avatar van demoman
Hoewel ik de vinyl-editie heb besteld, kon het niet laten om de geleakte versie te beluisteren. De nieuwsgierigheid overwon. Heerlijk donker album, dat echt onder je huid gaat. Welcome to my world, Slow, Should be higher, Soothe my soul en Goodbye zijn geweldig. Ik ben geen fan van Hillier, maar deze productie kan ik wel waarderen. Kom maar op, Bol.com, met die plaat!!!

Heb het lek ook gevonden, maar bij SOunds of the universe bleek de echte cd met sommige tracks toch ook net iets anders te zijn, dus nog even afwachten of dit de hele echte versie is.

In grote lijnen zal dat wel trouwens.

Fijn album tot nu toe!

My little universe had ook een Radiohead track kunnen zijn!

Slow is heerlijk..

Mijn 1e indruk is echt heel erg ok!!

Voorlopig 4 sterren, maar kan best nog een halfje bij komen.

avatar van nelis
Ik heb er een halfje bij gedaan, echt een heel goed album, heb hem nu 3x beluisterd en hij word steeds beter.

Heaven, Slow, Goodbye, My Little Universe, Soothe My Soul, Welcome To My World zijn voor mij de beste nummers.

Het gaat goed dit jaar met al mijn grote oude liefdes. Normaal haal ik mijn schouders wat op over het nieuw gebodene van mijn al jaren bekend zijnde helden maar na Nick Cave, David Bowie en Suede kan ik ook constateren dat Depeche Mode nog steeds niet is uitgeteld.

Heaven bleek een wat lievige Depeche Mode single waarvan we nu kunnen zeggen dat het niet echt model staat voor Delta Machine dat voor mijn gevoel gekoppeld kan worden aan een ouder meesterwerk van de band: Songs of Faith and Devotion.
Ik ervaar eenzelfde donkere toonzetting en rauwheid maar het mooie aan Delta Machine is dat we meer terug kunnen horen uit hun toch wel enorme discografie. Ze weten zichzelf perfect opnieuw uit te vinden met gebruik van het verleden zonder dat we naar een album zitten te luisteren dat aanvoelt als een krampachtige poging om dat verleden juist te doen herleven.
Van electro-blues naar soft-pop, van knisperende electro naar donkere gospel: zo kennen we Depeche Mode, zo willen we ze horen. Aardig op leeftijd misschien maar nog vol levenslust. Misschien wel meer dan ooit want hier horen we geen uitgeblust gezelschap dat nog zo nodig moet. Hier horen we een band die nog wat te zeggen heeft en hoe!
Het doet me denken aan die succesvolle 'comeback' van Portishead die na jaren nog zeer krachtig bleek te zijn.

Delta Machine is rauw, puur, sexy, geil, smerig en laat een Depeche Mode in topvorm horen!

avatar van sheep67
sheep67 (crew)
Ik ga nu voor de eerste luister-beurt. Ben benieuwd!

De eerste donkere tonen zijn ingezet...........

avatar van Boris1
Welcome to my world

avatar van Mr. B
Zit je eerst te bibberen, hoe goed Broken is, komt daarna Soft Touch/Raw Nerve voorbij, wat een geweldige nummers. Dit wordt een van de beste DM platen!

avatar van Castle
De eerste 3 nummers was ik snel moe, maar doorbijtend ging het album vanaf Secret to the End leven..
Of ik helemaal om ben, bijna, vanavond nog een keer streaming luisteren als het gaat...

Edit: alleen ik hoor meer Ultra dan Songs of faith and....

avatar van Mr. B
Slow

En ook via ITunes te beluisteren!

avatar van FunkStarr
Soft Touch / Raw Nerve klinkt erg lekker maar ook Slow, Alone en Secret to the End zijn goed. Tot nu toe een dikke voldoende voor het album.

avatar van Collaborator
Heerlijk. Warm. Broeierig. Duister.
I'm in love.

De up tempo tracks zijn ook heerlijk.

avatar van Mctijn
Soft Touch / Raw Nerve lijkt meer op de nieuwe Editors dan op de oude Depeche Mode als je begrijpt wat ik bedoel

Kippenvel dit album. Was even billenknijpen, maar ben toch blij dat ik ze ga zien komende zomer.

Wat een plaat zeg!

Elke luisterbeurt wordt ie mooier en mooier!

Ze flikken het gewoon weer! die halve ster komt er nu bij: 4,5!!!!

Nu een keer of vijf via de iTunes stream geluisterd en damn, wat is deze weer lekker!