Depeche Mode - Delta Machine (2013)

Pop / Electronic
Label: Columbia

1. Welcome to My World (4:55)
  2. Angel (3:57)
  3. Heaven (4:05)
  4. Secret to the End (5:12)
  5. My Little Universe (4:24)
  6. Slow (3:45)
  7. Broken (3:58)
  8. The Child Inside (4:16)
  9. Soft Touch / Raw Nerve (3:27)
  10. Should Be Higher (5:04)
  11. Alone (4:29)
  12. Soothe My Soul (5:22)
  13. Goodbye (5:04)
  14. Long Time Lie * (4:22)
  15. Happens All the Time * (4:20)
  16. Always * (5:07)
  17. All That's Mine * (3:24)
avatar van WesleyX16
Ja apart. Ik dacht dat Depeche Mode een beetje in de vergetelheid aan het raken was. Ik vind dit een sterk album. Dat wel. Maar de jaren 80 is voor mij toch de Depeche Mode tijdperk. Dat zitten voor mij de favoriete DM albums.

deric raven
Voor mij ook.

avatar van Casartelli
Tja, een derde plek in de albumlijsten komt misschien niet helemaal met dezelfde verkoopaantallen overeen als twintig jaar geleden. Daarnaast zou ik me voor kunnen stellen dat de leeftijdscategorie die nu nog wel relatief veel cd's koopt voor een aanzienlijk deel samenvalt met de leeftijdscategorie die de hoogtijdagen van Depeche Mode meegemaakt heeft.

Ik heb ook mijn bijdrage geleverd aan de verkoopstatistieken, maar ruim een jaar na dato vind ik het album, net als zijn directe voorganger, eigenlijk vrij teleurstellend.

avatar van orbit
WesleyX16 schreef:

Zeker hun meest constante periode, maar vlak Songs of Faith & Devotion en Ultra niet uit, hun laatste parels wat mij betreft. Deze moet ik misschien nog eens checken, alhoewel de paar platen hiervoor me niet erg bevielen.

avatar van WesleyX16
Ultra vind ik zeker ook een van de betere albums. Daar ben ik het geheel met je mee eens. Geef mij maar die donkere sound van Depeche Mode.

avatar van luigifort
Ultra was het laatste goede album van ze. Exciter vind ik voor de helft goed. PTA een nummer of 4 rest is een draak wat mij betreft en de laatste twee albums wil ik t niet eens over hebben..maar ben heel blij met hun heel veel mooie platen.

avatar van WesleyX16
Op Exciter staan slechts 2 goede nummers op. En die albums daarna zijn gewoon weer wat beter. Maar Delta Machine is gewoon heel goed.

avatar van luigifort
Ja dat kan..ik vind het niks..zn zang vind ik ook niet best meer..anders en overdreven..was eerder mooier.. and if you stay with me i penetrate your soul..tja door de wc ermee. Doe mij maar is simplicity best or simply the easiest bv.

luigifort schreef:

Zijn zang niet best? Volgens mij is het super goed de laatste jaren. Ooit de cd van soulsavers beluisterd? Vertel me dan nog eens dat zijn stem slechter is geworden..... dat is een uitdaging.

lennon schreef:

Inderdaad - zou binnenkort gewoon even bij Schoonenbeek langs gaan. De zang van Gahan is idd juist dat wat de laatste van The Soulsavers draaibaar maakt. Die stem is krachtig - klankkleur lijkt dieper en lager dan voorheen - verg. 't maar eens met de zang op Broken Frame. Qua impact heb ik dan liever de songs van dat album dan dit - maar dit is ok.

avatar van luigifort
Haha grappig Schoonenbeek. In ieder geval neem ik de uitdaging aan. Misschien zingt hij wel goed..maar net als bij u2 de laatste plaat heb ik het idee dat de zang meer op de voorgrond staat in de mix terwijl het vroeger wat meer er middenin zat als je begrijpt wat ik bedoel..ben niet zo goed in die muziektermen. Ik vind het zelf minder mooi en meer op de voorgrond en te geprononcieerd..maar ieder zn meug..

luigifort schreef:

Yep, we hebben het over dit album Soulsavers - The Light the Dead See (2012)

Overigens als er één ding is wat me bij dit album irriteert zijn de gratuite piepjes, reutels en knorretjes - mij klinken ze te veel als "kijk mama wat voor geluiden ik uit mijn synth kan krijgen, zonder handen" - ze dragen te weinig bij aan de songs/structuur. Ik heb de 2 cd-editie, omdat het vinyl een te zware belasting voor het budget bleek - dit album vind ik wel beter dan Sounds of the Universe.

avatar van luigifort
@mjuman..je nummer 1 en 2 in je top 10 klasse!
@ lennon..nummer 3 4 6 7 8 in je top 10 werelds!

deric raven schreef:
Onbegrijpelijk dat juist dit album het hoogste; 3e plek scoorde van alle Depeche Mode albums in de Nederlandse Album Top 100.

Ja dat is inderdaad onbegrijpelijk, maar de oorzaak is bekend. DM heeft in nl nooit de aandacht gekregen die het verdiende, en dat is dus mede te danken aan de nationale radiostations etc. Ik vond namelijk dat dit album voor Nederlandse begrippen erg goed gepromoot werd. Toen ik nog in mijn gabber periode zat bijvoorbeeld heb ik er ook nooit aan gedacht iets anders te gaan luisteren. Ik denk dat veel mensen DM pas gaan ontdekken wanneer zij hun muzikale horizon gaan uitbreiden.

deric raven
Maar dan zou ik bij een ander album beginnen.

avatar van FunkStarr
Zeker, ik ben ook begonnen met SOFAD en Violator. Maar voor mij begon het toen ik andere muziek ging proberen zo'n 12 jaar geleden.

WesleyX16 schreef:

Exciter vond ik juist nog wel ok. Geen hoogvlieger maar wel meer dan 2 goede tracks vind ik.

beste album sinds Ultra; mooi compact van Welcome ... tot Goodbye
should be higher is een juweeltje nota bene geschreven door Dave, bonus cd had niet gehoeven

luigifort schreef:

@ lennon..nummer 3 4 6 7 8 in je top 10 werelds!

Beetje trage reactie, maar dank. Nummer 5 niet??

lennon schreef:

Beetje trage reactie, maar dank. Nummer 5 niet??

Ms is er sindsdien wat veranderd in je top 10 dat weet ik niet maar Arcadia (album heb ik zelf ook) en 9 The Cure ook id.

avatar van Alicia
Prima album van de heren Depeche Mode. Ik vind David nog goed zingen, hoor. Mijn favoriete schijf is het echter niet. Dat zijn de albums uit de jaren negentig: "Violator", Ultra en... kom op, hoe heet die andere ook al weer? Oow ja...."Songs of Faith and Devotion".

Alicia schreef:
Prima album van de heren Depeche Mode. Ik vind David nog goed zingen, hoor. Mijn favoriete schijf is het echter niet. .

Dan is 4,5 ster toch heel royaal beoordeeld

avatar van Alicia
Als ik deze plaat ga vergelijken met de jaren negentig albums, ja... dan is het een beetje te royaal. Dan is 4,366694440585 iets reëler.
Misschien halfje eraf, maar dat gevoel erbij klopt toch ook niet. De tijd zal het leren. Naja, het is maar een cijfer.

In ieder geval... samen met "Playing The Angel" is dit album de betere schijf van DM in de 21e eeuw!

avatar van Castle
Zeker is deze DM beter dan wat er voor gemaakt wed, maar hetlukt me niethethele album in een keer door te luisterenofer zijn skip momenten.
Terwijl het zeker een grote potentie heeft mis ik net de volledige vonk. Te ver door geproduceerd komt ook vaak bij me op.

Inderdaad dat violator, songs of en ultra de mooiste zijn

Alicia schreef:

Helemaal mee eens!

avatar van Alicia
Ik zit warempel al een paar dagen in een overheerlijke Depeche Modus. Draai de albums maandenlang niet om er daarna weer intens van te genieten. Vond ik de band - tot en met het album Some Great Reward, uitgezonderd het geweldige Blasphemous Rumours, niet echt veel aan in de jaren tachtig, nu vind ik ze geweldig. Ben benieuwd naar de opvolger van Delta Machine!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijne plaat van Depeche Mode met Broken , Should Be Higher & Soothe My Soul als hoogtepunten. De bonus CD vind ik een stuk minder. Ben benieuwd naar het nieuwe album.

avatar van devel-hunt
Heaven, het doet me sterk denken aan while my guitar gently wheeps, eens?

avatar van TEQUILA SUNRISE
mmmmm.... Ga ik nog eens beluisteren , die connectie heb ik nog niet gemaakt.

avatar van E40
E40
Ik ook niet , een beetje meer toelichting zou interessant zijn.