Vampire Weekend - Modern Vampires of the City (2013)

Label: XL

1. Obvious Bicycle (4:11)
  2. Unbelievers (3:22)
  3. Step (4:11)
  4. Diane Young (2:40)
  5. Don't Lie (3:33)
  6. Hannah Hunt (3:57)
  7. Everlasting Arms (3:03)
  8. Finger Back (3:25)
  9. Worship You (3:21)
  10. Ya Hey (5:12)
  11. Hudson (4:14)
  12. Young Lion (1:45)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Na dit overtuigende betoog van Popstranger ga ik het album toch maar weer eens beluisteren, misschien heb ik de plaat te snel afgeschreven want ik kan me herinneren dat het album weinig indruk op mij maakte.

avatar van Johnny Marr
Fantastische plaat. Enkel 'Hudson' vind ik een buitenbeentje en niet erg op het album passen. 'Finger Back' is ook iets minder geweldig dan de rest. Vooral de eerste 5 nummers en 'Ya Hey' zijn hoogtepunten.

avatar van beachlicious
Bijzonder om de zeer positieve reacties te lezen op dit album. De eerste is voor mij een klassiekertje geworden, maar daarna werd het allemaal wat minder. En ook dit album heb ik meerdere malen geluisterd maar daar bleef het dan ook bij. Nu ik jullie reacties lees, ga ik het nog eens proberen.

avatar van Minneapolis
Zo jammer dat het album na de heerlijke start van de eerste 5 nummers een stuk minder wordt. Alleen Finger Back en het bekende Ya hey vind ik er op het 2e deel nog uit springen.
Ik wilde zo graag houden van deze plaat (mede vanwege de prachtige hoesfoto met oa het Flatiron building zo op de voorgrond) maar helaas.. Het debuut blijft mijn favoriet.

avatar van sj0n88
Nooit gesnapt waarom dit album zo gewaardeerd wordt. Daarom een lange tijd laten liggen en nu maar weer 's opgezet. Man, wat saai en nietszeggend. Doe mij de eerste twee albums maar.

avatar van ArthurDZ
Bericht over de verse VW-nummers verplaatst naar Vampire Weekend