The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)

4,32 (2022)
2022 stemmen

Label: Parlophone

1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (2:02)
  2. With a Little Help from My Friends (2:44)
  3. Lucy in the Sky with Diamonds (3:28)
  4. Getting Better (2:47)
  5. Fixing a Hole (2:36)
  6. She's Leaving Home (3:35)
  7. Being for the Benefit of Mr. Kite (2:37)
  8. Within You, Without You (5:05)
  9. When I'm Sixty-Four (2:37)
  10. Lovely Rita (2:42)
  11. Good Morning, Good Morning (2:41)
  12. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band [Reprise] (1:18)
  13. A Day in the Life (5:33)
avatar van jurado
heartofsoul schreef:
Prachtig nummer hoor, jordidj1, maar smaken verschillen uiteraard. Vind het zelfs tot de hoogtepunten van dit album behoren.

Helemaal mee eens, prachtig mystieke song van de ondergewaardeerde en mijn favo Beatle, George Harrison.

Als ik een song mag uitkiezen als matig en niet Pepper's waardig dan is dat When I'm Sixty-Four, vreselijk.

avatar van Slowgaze
jordidj1 schreef:
Within you, without you blijft toch een smetje op deze erg sterke plaat van de band. Jammerrrr

Dat vind ik een van de twee echt goede nummers op de plaat; de andere is de afsluiter. De rest vind ik mwoah tot erg flauw (het titelnummer en 'Good Morning, Good Morning').

avatar van jordidj1
Slowgaze schreef:

Oke

Slowgaze schreef:

Good Morning oke, maar het titelnummer...

avatar van Johnny Marr
jordidj1 schreef:

Absoluut mee oneensch. Wat een geweldig, bevreemdend nummer blijft dat toch. Harrison was me toch wel het baasje, net als de rest van de band.

Ik ben momenteel de documentaire "Sgt. Pepper's Musical Revolution" aan het bekijken en ik ga dit album maar eens verhogen naar de volle mep. Iets wat ik al veel langer gedaan moest hebben.

Werkelijk alles op dit album is niet minder dan fenomenaal. Door die documentaire ben ik dat nog meer gaan beseffen, het kwam opeens allemaal keihard binnen. Dit moet helemaal niet (meer) onderdoen voor dat andere meesterwerk, Abbey Road, iets wat ik vroeger nog wel eens durfde te denken.

Dit album was trouwens het begin van mijn vinylcollectie, samen met Led Zeppelin IV. Ik kreeg een waardebon voor mijn verjaardag omdat ik net een platenspeler had aangeschaft en ik ben met deze twee absolute meesterwerken naar huis gegaan. Niet slecht, al zeg ik het zelf *schouderklopje voor mezelf*

avatar van Mastroianni
Johnny Marr schreef:

Grappig, mijn overstap van singletjes naar elpees maakte ik ook met dit album. Maar dan samen met Wish You Were Here, twee meesterwerken in een plastic tasje, apetrots op de fiets naar huis.