The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)

Label: Parlophone

1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (2:02)
  2. With a Little Help from My Friends (2:44)
  3. Lucy in the Sky with Diamonds (3:28)
  4. Getting Better (2:47)
  5. Fixing a Hole (2:36)
  6. She's Leaving Home (3:35)
  7. Being for the Benefit of Mr. Kite (2:37)
  8. Within You, Without You (5:05)
  9. When I'm Sixty-Four (2:37)
  10. Lovely Rita (2:42)
  11. Good Morning, Good Morning (2:41)
  12. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band [Reprise] (1:18)
  13. A Day in the Life (5:33)
avatar van jeltel
Er is veel van de Beatles. Maar is het dan allemaal goed? Nouja op zijn minst niet allemaal mijn smaak. Maar dit album is een uitzondering. Heel afwisselend, misschien zelfs te. Teveel nummers die niet lekker bij elkaar passen.
Waarom vind ik het dan zo'n fijn album? Grotendeels nostalgie van dit album op bandje tijdens de autorace naar vakantie in Frankrijk. Het doet me denken aan mijn pa. En mijn broer die de piano op Lovely Rita fantastisch vond.

Tegenwoordig heb ik veel met She's Leaving Home, simpelweg omdat ik nu zelf een dochter heb.

avatar van Tav74
Wat mij betreft een baanbrekend album, en absoluut top, maar niet de beste Beatles plaat. White Album en Abbey road boeien me net even wat meer. Deze moet vechten voor plek 3, met Revolver en Rubber Soul.

avatar van Robje1968
Als tiener ooit dit album voor Sinterklaas gekregen.
Het blijft een tijdloos en historisch album, al staan er voor mij ook een paar mindere nummers op, zoals: "Getting Better", "Fixing a Hole" en "Good Morning, Good Morning".

Voor mij niet het beste album van The Beatles, maar wel een album die ik regelmatig draai.

avatar van Dirkrocker
Goed album, muzikaal zit het echt ontzettend zo goed in elkaar. Maar toch is het ook niet mijn favoriet, staan toch wel en paar nummers op die mij niet pakken. Vooral fixing a hole maar goed muzikaal zit het allemaal wel weer goed, alleen hun gaan zoveel kanten op dat niet altijd alles je smaak kan zijn

avatar van Jazper
Fixing a Hole is volgens mij vooral bedoeld om het gat te dichten tussen Getting Better en She's Leaving Home.

avatar van echoes
Jazper schreef:

avatar van ZAP!
Vroeger ging het nog wel es over The Beatles vs. The Rolling Stones - welke band ben jij 'voor'? En ik maar denken "En Primus dan?" Maar ja. En dan was er altijd nog wel iemand die begon over Elvis Presley. Deze plaat nooit in z'n geheel gehoord, maar flink wat komt (natuurlijk) me wel bekend voor. Luistert prettig weg al is het me soms net wat te smeuïg.