KISS - Dynasty (1979)

Label: Casablanca

1. I Was Made for Lovin' You (4:33)
  2. 2,000 Man (4:57)
  3. Sure Know Something (4:01)
  4. Dirty Livin' (4:28)
  5. Charisma (4:26)
  6. Magic Touch (4:42)
  7. Hard Times (3:31)
  8. X-ray Eyes (3:46)
  9. Save Your Love (4:40)

avatar van Heer Hendrik
:?....eeehhhh Tawner moest Thayer zijn, maar dat begrepen jullie wel. Mijn klok stond al op zomertijd, vandaar dat ik nog niet helemaal wakker was

Goeie "joke " trouwens Edwynn

bikkel2 schreef:
Met Tawner en Singer is er wel meer stabiliteit. Ik vind Singer trouwens een betere drummer dan Criss.
Maar voor de volledigheid hadden ze die beter een nieuwe look kunnen geven.

Mee eens Bikkel2, Singer is zeker een betere drummer dan Criss, heb singer ooit eens live zien drummen toen hij nog in de band van Alice cooper zat, dat was echt goed!
Maar ze hadden net als met Eric Carr en Vinnie Vincent een ander karakter moeten ontwikkelen. Ik blijf het een soort Plagiaat vinden

Thayer.... Ik nam het klakkeloos over !
Ik heb een dvd van Alice Cooper (Brutally Live) daar drumt Singer en die is echt goed.

avatar van Heer Hendrik
Dat zegt al genoeg. Zo veel indruk maakt die Thayer dus niet op ons

avatar van vielip
Thayer is een geweldige gitarist. Heeft zijn sporen al ruimschoots verdiend met de band Black & Blue alvorens hij als gitaartechnicus van Frehley jaren voor Kiss werkt. Frehley heeft ook in meerdere interviews gezegd dat Thayer in zijn ogen de perfecte vervanger is. Dat over die karakters zal allemaal wel. Dat boeit hedentendage toch niet écht iemand meer of wel? Ze maken nog steeds acceptabele albums en dat is toch belangrijker vind ik.

avatar van Heer Hendrik
Ik blijf het een faker vinden Vielip. Dat komt voornamelijk zoals je hem op het podium ziet staan. Hij doet precies de maniertjes van Ace na. Hmmm....daar hou ik niet zo van. Iedereen ziet dat het een ander is achter dat masker, gedraag je dan ook anders!!!
Over de Karakters: mij heeft het altijd geboeit en haalde door deze beslissing een deel van het mystieke van Kiss weg en dat vind ik jammer

avatar van vielip
Zou het misschien kunnen dat Thayer zich als een tweede Ace moet gedragen van de heren Simmons en Stanley? Kan ik me maar zo vanalles bij voorstellen namelijk. Dat van die karakters snap ik wel tot op bepaalde hoogte. Laten we zeggen; tot begin jaren 80. Toen de maskers voor de eerste keer af gingen was het wat mij betreft gedaan met de mystiek. Ook toen ze halverwege de jaren 90 weer bij elkaar kwamen was het puur vanuit historisch oogpunt leuk maar ik kan me niet voorstellen dat er toen nog nieuwe fans bij kwamen die dat als een wezenlijk onderdeel zagen. Maar misschien heb ik het mis hoor...

avatar van freakey
vielip schreef:
....Zou het misschien kunnen dat Thayer zich als een tweede Ace moet gedragen van de heren Simmons en Stanley? ...

Dan moet ie het ook op een zuipen gaan zetten?....

avatar van vielip
Hahaha ja dat zou wat zijn.
Het zou me trouwens niks verbazen als in z'n contract staat dat alcohol absoluut verboden is!

avatar van Heer Hendrik
Ja ik denk dat je daar wel een punt hebt Vielip. Simmons en Stanley regeren Kiss natuurlijk en als het niet in hun straatje past dan is het: "our way or the highway"
Maar toch nog even terug komen op het punt dat er een ander achter dat masker van Frehley/ Thayer zit. Probeer eens een ander achter het masker van Simmons te bedenken. dat is eigenlijk niet mogelijk gezien zijn stageact en stempel die hij heeft op de band, daarom vind ik het jammer dat Freyleys karakter is overgenomen door Thayer, het hoort bij Frehley en niet bij Thayer. Bij Simmonskarakter zou het namelijk uit den boze zijn. Geen enkele doorgewinterde Kissfan zou accepteren dat er een ander achter dat masker van Simmons zou zitten. Maar Stanley en Simmons hadden zich af moeten vragen of zij ook ingewisseld konden worden. Ik weet zeker dat hun antwoord: "Nee" zou zijn. Jammer dat ze dat dan wel bij Criss en Freyley hebben gedaan. Maar ja voor deze 2 heren is het toch voornamelijk: "all for the money".....

Wel eens een interview gelezen met Thayer, en dat blijkt gewoon een fan v/h 1e uur te zijn.
Hij was op een gegeven moment al stand-in, want op Frehley kon je op een gegeven moment steeds minder rekenen.
Deze man is bevlogen en vind het een eer om te mogen spelen met zijn helden.
Die zal er alles aan doen om vooral in de band te blijven.

avatar van Von Helsing
Heer Hendriks, over een paar jaar zijn alle originele leden vervangen door jongere exemplaren. Achter de schermen zijn ze al een aantal jaren hiermee bezig om dit plan uit te werken. Als het aan de heren Simmons & Stanley ligt dan zal KISS in 2035 nog steeds shows geven.

Von Helsing schreef:

Hmm...dat verbaasd me dus niets

avatar van freakey
Ik heb dit inderdaad ook wel eens gelezen, samen met bv Residents kunnen ze gewoon een eeuwigdurende band blijven zonder dat er leden toe doen....

avatar van aarrtentonny
Kiss ging met dit album voor veel fans de commerciële kant op. Toch is dit geen slecht album. Echte uitschieters zijn Magic touch en Save your love.

sugartummy
een paar aardige nummers, maar vooral veel nostalgie. ik heb deze plaat al sinds de steentijd (ik heb er nog om gevochten met een holenbeer). i was made blijft leuk, hard times en 2,000 man zijn goed, de rest, ach de beluister ik ook gewoon weer.

avatar van De buurman
Vroeger hadden we de singles I Was Made... en Sure Know Something in huis. Helemaal grijs gedraaid vroeger. Het allermooiste vond ik de B-kant van I Was Made... En dat was Hard Times van Ace Frehley. Ik kan echt zeggen dat dat nummer me deed besluiten om gitaar te gaan spelen. Vind het nog steeds een hartstikke goed Kiss nummer.

avatar van Dibbel
Soort doorbraakalbum voor Kiss, zeker in Nederland.
Werd vroeger door de die-hard fans wat minachtend over gedaan.
Waarschijnlijk ook omdat het 3 Top-40 hits opleverde.

I Was Made For Lovin' You was dè zomerhit van 1979 en ik heb er heel wat bier op achterover gegooid. Nummer is natuurlijk klassiek inmiddels.
De andere hits waren Sure Know Something en Magic Touch. Ook niks mis mee, zeker niet met Sure Know Something.
2000 Man (een Stones-nummer trouwens) en Hard Times vind ik ook nog steeds goede nummers.
Gewoon lekkere 70's-hardrock dit.
Ligt nog wel eens op de draaitafel deze.
Op vinyl.

avatar van frolunda
Disco rock stond er destijds op het single hoesje van I was made for lovin you en verder dan dat leuke singletje ben ik toen niet gekomen.De hele plaat kan me in 2013 toch een stuk minder bekoren,op de drie singles na is Dirty livin' het enige aardige nummer.Dan vond ik de tv serie zelfs nog beter.

Puur jeugdsentiment (ik had ooit een Kiss poster uit de Taptoe gepeuterd en in mijn kamer opgehangen; het moet één van mijn eerste pop-posters geweest zijn).
Als lagere school leerling waren die geschminkte kerels natuurlijk best stoer; ik vraag me af hoe oudere muziekliefhebbers daar toen over dachten.

I Was Made for Lovin' You was het helemaal maar valt nu te veel in de categorie 'trouwpartijtjes met Paradise by the Dashboardlight en consorten'.

Discorock? Te weinig disco en te weinig rock en dat noemt men dan vlees noch vis.

aERodynamIC schreef:

Dus..... Ik zie niet in wat daar mis mee is. Als je Paradise bythe dashboard light objectief beluistert is dat nog steeds een ontzettend knap en goed in elkaar gezet muziekstuk. Niet voor niets scoort dit nummer altijd heel hoog in allerlei top lijsten aller tijden. Wordt dus nog erg gewaardeerd door veel mensen. Een Rock opera van een erg hoog niveau. Een mijlpaal in de pophistorie
I was made for loving you is dat in mijn ogen in een iets mindere mate, maar ook nog steeds een dijk van een song

Is niks mis mee maar brengt helaas foute associaties met zich mee. Overigens vind ik Bat out of Hell dan een stuk leuker dan dit album maar dat terzijde.

avatar van Kronos
Of I Was Made for Lovin' You in die categorie valt weet ik niet. Lang geleden dat ik nog naar een trouwfeest ben geweest en vroeger heb ik het daar nooit gehoord. Op de radio wordt het nog wel eens gedraaid natuurlijk.

Maar het heeft ook niets van een medley zoals Paradise by the Dashboardlight. Van dat nummer kennen vele mensen de tekst van buiten en dan gaat mannetje en vrouwtje dat tegen elkaar staan zingen op de dansvloer. Nee, het lijkt me niet dat het nummer van KISS in die categorie valt.

Het is inderdaad vlees noch vis, maar wel dansbare rockmuziek. De Rolling Stones deden het hen voor en in de jaren negentig werd zulke muziek ook weer even populair.

I Was Made for Lovin' You is zeker niet de meest geslaagde poging in mijn oren. Dat is Sure Know Something, met de ontzettend sexy baslijn van meneer Simmons, prachtige harmoniezang en de korte maar knappe gitaarsolo als kers op de taart.

avatar van vielip
Met Kronos eens! Sure know something bevalt mij ook beter dan I was made for loving you. Zit net even iets minder gelikt in elkaar op de één of andere manier. Maar goed, beide zijn prima nummers uiteindelijk.

avatar van Casino Boogie
Tja Dynasty...als jochie van 4 was ik helemaal lijp van I Was Made For Lovin'You als ie op TopPop voorbij kwam. Kiss was anders dan de andere artiesten uit die periode, geschminkte mannen, hoop licht en spannende gitaren, haha. Vind het nog steeds een prima nummer en als de clip op TV is moet ie altijd wel even wat harder Sure Know Something is ook goed en dan heb ik meteen mn twee favoriete nummers van deze plaat genoemd.

De Stonescover van 2000 Man is ook prima geslaagd te noemen en verder staan er wat mij betreft niet echt zwakke nummers op dit album, al kunnen Dirty Livin en Hard Times me nou niet echt heel erg bekoren. 4 sterren.

Ik moet bij deze hoes altijd aan de musical Cats denken.
Het loopje halverwege I Was Made For Lovin' You blijft gewoon prachtig, verder heeft het album een hoog Saturday Night Fever gehalte, ook niks mis mee.
YouTube - I Was Made For Lovin' You - Waylon
Leuk gebracht door onze eigen Waylon.

avatar van Von Helsing
deric raven schreef:
Ik moet bij deze hoes altijd aan de musical Cats denken.
YouTube - I Was Made For Lovin' You - Waylon
Leuk gebracht door onze eigen Waylon.

Nummers als Hard Times, Dirty Livin', Save Your Love zijn wat mij betreft gewoon puike rock songs. Ik vind het al sinds 1979 raar dat sommige hier disco in horen. Ik hoor het in ieder geval niet.

avatar van Casino Boogie
Von Helsing schreef:

Dirty Livin' heeft toch een redelijk dansbaar ritme. De achtergrond zang erbij...mja, ik hoor er wel iets van disco in terug.

avatar van De buurman
Het feit dat in de bovenhoek op de hoes van de single van "I was Made ..." disco-rock stond geeft toch wel iets aan.

Ook Dirty Livin' heeft een onmiskenbaar discobeat en -baslijn. Ik hoor het er in ieder geval wel in. Te gekke baspartij trouwens... Zou dat echt Gene Simmons zijn?