Pixies - Doolittle (1989)

4,22

Label: 4AD

1. Debaser (2:52)
  2. Tame (1:55)
  3. Wave of Mutilation (2:04)
  4. I Bleed (2:34)
  5. Here Comes Your Man (3:21)
  6. Dead (2:21)
  7. Monkey Gone to Heaven (2:56)
  8. Mr. Grieves (2:05)
  9. Crackity Jones (1:24)
  10. La La Love You (2:43)
  11. No. 13 Baby (3:51)
  12. There Goes My Gun (1:49)
  13. Hey (3:31)
  14. Silver (2:25)
  15. Gouge Away (2:45)
463 BERICHTEN 16 MENINGEN
avatar van adri1982
geplaatst: 12 maart 2015, 19:55 uur [permalink]
Ik vind dat album van Kate Bush erg mooi. Overigens vind ik de melodie 'Here comes your man' van dit Pixies-album best veel lijken op die van 'I'll be your mirror' van Velvet Underground & Nico (track 9 op die banaan-album).

geplaatst: 12 maart 2015, 19:59 uur [permalink]
Doolittle is voor mij de oerknal, samen met werk van Sonic Youth.
Nevermind is de schepping van de aarde in de volgende 7 dagen.
Vrijwel even belangrijk.

avatar van Arrie

geplaatst: 12 maart 2015, 20:05 uur [permalink]
deric raven schreef:
Doolittle is voor mij de oerknal, samen met werk van Sonic Youth.
Nevermind is de schepping van de aarde in de volgende 7 dagen.
Vrijwel even belangrijk.

Is Surfer Rosa dan niet eerder de oerknal?

geplaatst: 12 maart 2015, 20:08 uur [permalink]
Nee, daar rommelde het alleen nog maar, die oerknal moest nog komen.

avatar van UnknownPleasure
geplaatst: 14 mei 2015, 15:55 uur [permalink]
weer helemaal verslaafd aan dit album.

i break the walls
and kill us all
with holy fingers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van adri1982
geplaatst: 17 oktober 2015, 23:06 uur [permalink]
Half sterretje bovenop de vier. Na het (in totaal) 7 of 8 keer te hebben gedraaid, wordt dit een echt fantastisch album. Bijna alle nummers die hierop staan, zijn gewoon heel goed. Ook 'Tame' vind ik nu een van de betere tracks.

Schnee
geplaatst: 17 oktober 2015, 23:35 uur [permalink]
adri1982 schreef:

nu wordt het nóg beter!

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 11 januari 2016, 20:39 uur [permalink]
Moet 'Doolittle 25' hier niet eens aan toegevoegd worden?

avatar van ecktepatrick
geplaatst: 4 maart 2016, 18:42 uur [permalink]
Op een of andere manier Pixies altijd links laten liggen. Dom, want dit album is zalig . Na de eerste luisterbeurt was ik meteen al om en vooral door 'Here Comes Your Man', 'Monkey Gone to Heaven', 'No. 13 Baby' en 'Hey'. Snel meer luisteren maar!

avatar van linxde1
geplaatst: 17 mei 2016, 22:56 uur [permalink]
In tegenstelling tot anderen, maar ik vindt Tame echt geweldig. Taaaaame schreeuw ik dan. Heerlijk. Verder Here comes your man en There goes my gunn! Geweldig!

geplaatst: 30 april, 21:30 uur [permalink]
Wat zal ik dit veel gedraaid hebben in mijn jeugd . Vandaag na lange tijd weer eens onder het stof vandaan getrokken en ik kon alles nog meebrullen. Ik voelde me weer even 17 . Die kloppende bas ,dat geile gejammer van Kim Deal ,de strot van Black en het stuwende drumwerk Lovering. Ook natuurlijk de
prominente gitaar van Santiago. Ik heb hem meteen in mijn sportlijst gezet ,want ik heb hem veels te lang genegeerd . Dus morgen gaan we zweten op de heerlijke klanken van Debaser , Tame en Monkey Gone To Heaven. 4 sterren