Roxy Music - Avalon (1982)

Label: EG

1. More Than This (4:30)
  2. The Space Between (4:30)
  3. Avalon (4:16)

met Yanick Etienne

4. India (1:44)
  5. While My Heart Is Still Beating (3:26)
  6. The Main Thing (3:54)
  7. Take a Chance with Me (4:42)
  8. To Turn You On (4:16)
  9. True to Life (4:25)
  10. Tara (1:43)
  11. Always Unknowing * (5:21)
avatar van PUbu
Toen ik deze plaat in kochtte toen het net uit kwam (de single Avalon heb ik ook nog) viel het mij tegen. Ik was fan van hun eerste 5 albums en Let s Stick Together van Bryan Ferry. Manifesto daarna vond ik matigjes, maar de single Avalon die jaren later uitkwam kon mij bekoren. Maar dit album heb ik echter weinig gedraaid. Te glad misschien.
Eingenlijk ontdekte ik hem ruim dertig jaar later. Met de jaren slijt mijn muzieksmaak wellicht en wordt alles wat gladder? De singles zijn ijzersterk. Mooie muzikale inkleding en gewoon perfect uitgevoerd. Het waren/zijn natuurlijk ook rasmuzikanten. Intro van Take a Chance With Me is gewoon onsterfelijk. Morgen(zondag)ochtend laat ik de snoeiharde drums weer door het huis klappen. Adembenemend. Enne.....betere buren dan de mijne kan je niet hebben. Ze zijn doof. Lol

avatar van dazzler
Elk jaar in september draai ik Avalon integraal.

Het album Avalon (1982) met zijn drie radiovriendelijke singles hoort gespeeld te worden op het einde van de zomer. Als de bladeren van de bomen zich in hun pastelkleurige herfstjassen wikkelen en de zee zich definitief terugtrekt in haar winterslaap. More Than This speelt alle troeven van het muzikale triumviraat Ferry-Manzanera-MacKay op sublieme wijze uit.

Met een extra pluim voor de goudkleurige productie van Rhett Davies.

Dankzij de intro van Take A Chance With Me (1982) hield ik voor de eerste keer in mijn leven de adem in bij een lied dat op de radio werd gedraaid. Het weet me nog steeds te ontroeren.

avatar van Chameleon Day
De enige plaat uit de jaren 80 die ik zo 1, 2, 3 enigszins kan linken aan het warme geluid van New Gold Dream...Met 'Primitive Man' van Icehouse wellicht.

avatar van goldendream
Chameleon Day schreef:

Dit album is hypnotiserend mooi. Melancholie maakt zich meester van mij. Ik maak een hele diepe buiging.