Placebo - Meds (2006)

met Alison Mosshart

2. Infra-red (3:17)
  3. Drag (3:23)
  4. Space Monkey (3:53)
  5. Follow the Cops Back Home (4:41)
  6. Post Blue (3:14)
  7. Because I Want You (3:11)
  8. Blind (4:03)
  9. Pierrot the Clown (4:24)
  10. Broken Promise (4:14)

met Michael Stipe

11. One of a Kind (3:22)
  12. In the Cold Light of Morning (3:54)
  13. Song to Say Goodbye (3:36)
  14. UNEEDMEMORETHANINEEDU * (4:56)
  15. Running Up That Hill * (4:53)
  16. This Picture [Live in Chile] * (3:37)
  17. Special Needs [Live in Chile] * (4:55)
  18. Protect Me from What I Want [Live in Chile] * (3:50)
  19. I Do [Live in Chile] * (2:28)
  20. Black-Eyed [Live in Chile] * (3:21)
  21. Pure Morning [Live in Chile] * (4:58)
  22. English Summer Rain [Live in Chile] * (6:25)
  23. Twenty Years [Live in Chile] * (6:08)
  24. Nancy Boy [Live in Chile] * (6:16)
avatar van Harderwiek
Vind Blind echt ondergewaardeerd, wat een geweldig nummer is dat. Moet hem nog even paar keer luisteren voordat ik mijn stem uitbreng!

avatar van DjFrankie
Harderwiek schreef:

Dat vind ik ook, klasse nummer

avatar van FRNKY
Harderwiek schreef:

Dit hele album is ondergewaardeerd en Blind is een van de beste nummers die ze gemaakt hebben. Wordt live helaas nauwelijks gespeeld (hoewel ik het 2 jaar terug in Keulen wel heb mogen meemaken). Een op het eerste gezicht eenvoudig nummer maar in die tekst zit zoveel pure ellende verwerkt. Heel sterk.

Dat geldt eigenlijk wel voor het hele album. Pierrot The Clown, Follow the cops back home, Meds, Space Monkey, Song to Say goodbye zijn stuk voor stuk absolute toppers.

avatar van stoepkrijt
Onlangs heb ik The Kills ontdekt (en daar ben ik best wel blij mee) en via zangeres Alison Mosshart kwam ik ineens bij dit album terecht. Een van de twee Placebo-albums die ik nog niet ken. Ik heb net het titelnummer geluisterd en dat klinkt al erg lekker! Song to Say Goodbye ken ik ook al dus ik heb ongelofelijk veel zin in dit album!

Tsja, Placebo kan eigenlijk maar weinig verkeerd doen bij mij

avatar van perrospicados
De video van song to say goodbye Houd het echt niet droog, wat een pijn en verdriet spreekt hieruit. Ken geen andere clip die zo pijnlijk het effect van een depressie laat zien.

perrospicados schreef:

Wauw, wat een schitterende video! Die kende ik nog niet. Het nummer op zich is al prachtig, maar deze video maakt het alleen nog maar mooier.

avatar van yKriistian
Wow, stil hier.

Tsja, zelf vind ik Placebo een ondergewaardeerde band, ik begon de band tegelijk te luisteren met Muse. In die tijd vond ik Muse beter klinken en ook een stuk harder, wat ik in die tijd nodig had. Even lekkere stevige Alternatieve Rock. Heerlijk! Maar na een live Dvd van Placebo te hebben gezien, ben ik ze veel meer gaan luisteren, en wat een muziek zeg! Ik zou het iedereen aanraden die al van een klein beetje Alternatieve muziek houdt! Prachtige nummers, die een gevoel in je branden. Ik ben echt zeer nieuwsgierig wat hun nieuwe Cd zal bevatten.

avatar van sjoerd148
Wederom prima album van Placebo. Het openingsdrieluik is weergaloos
Als al eerder aangegeven, ze doen wat ze moeten doen. Gewoon frisse, strakke rock brengen. Vernieuwend soms als op SWG. Maar je weet wat je aan Placebo hebt en dat is een compliment
Overigens blijft hun tweede album favoriet.

avatar van Man of Sorrows
Gewoon een andere straffe plaat van Placebo. Let's Follow The Cops Back Home behoort tot hun allerbeste nummers.

avatar van stoepkrijt
Op Follow the Cops Back Home, en Blind is Brian Molko helemaal in zijn element. Dit zijn misschien wel twee van de beste nummers die hij ooit gezongen heeft: klagerig, zeurderig en traag, maar wel op zo'n manier dat het nooit nep overkomt en je bij je lurven pakt tot het nummer afgelopen is. Natuurlijk draagt ook de dromerige en meeslepende muziek zijn steentje aan de nummers bij, maar de stem van Brian is hier echt geweldig. Ingetogen, maar zeker niet inhoudsloos.

avatar van coldwarkids
Space Monkey is en blijft echt geweldig. Ik denk toch dat dit de beste van Placebo is voor mij.

avatar van Marteineke
stoepkrijt schreef:

Dat gevoel heb ik ook helemaal bij Follow the cops back home. Pracht nummer. Maar bij lange na niet het mooiste wat ze hebben gemaakt. Dat is en blijft (op zeer grote afstand) Without you I'm nothing

avatar van Madjack71
Placebo leren kennen middels het album Without You I'm Nothing en het nummer Every You Every Me. Het had allemaal wel iets bezwerends over zich en het leek ook echt muziek te zijn die paste in die tijd. Na al die tijd draaien ze nog steeds mee, maar heb niet het idee dat de groei echt heeft doorgezet. Hoeft ook niet, ze zullen vast wel een trouwe schare fans hebben. Dit Meds opent i.i.g. goed met eenzelfde titel. Daarna volgen wat -voor mij- anoniemere nummers en is de stem van Molko niet altijd een plezier om naar te luisteren. Halverwege het album komt het beste gedeelte naar mijn gevoel. Maar een band om te blijven volgen blijven ze voor mij niet. Ik doe het met een aantal goede herinneringen in hun begin periode.

avatar van james_cameron
Enige album van de band dat ik nog niet kende. Niet geweldig, maar wel een degelijke middenmoter, zullen we maar zeggen. De eerste drie songs zijn erg sterk, daarna wordt het album een beetje wisselvallig. Hier en daar ook een paar zeurderige langzame songs. Placebo is wat mij betreft altijd beter in meer uptempo werk.

judgepaddy schreef:

De muziek doet me ook niks, veel te Common

Hmmm, Common hoor ik niet terug in 'Meds'. Het heeft dan ook weinig met hiphop te maken, lijkt me.

Broken Promise...wat een song

avatar van judgepaddy
Johnny Marr schreef:

Uh Ooooké

judgepaddy schreef:

Uh Ooooké

Common is een rapper

En deze is m'n top 10 binnengeslopen, elk nummer heeft wel iets waardoor het blijft hangen, echt een mooi geheel. Misschien is het maar tijdelijk, maar toch één van de beste albums sinds de eeuwwisseling voor mij.

avatar van ArthurDZ
Zeer tof album, staat vol met goede liedjes en als geheel voelt het aan als meer dan de som der delen. Ik ben onder de indruk!

avatar van Johnny Marr
Fijn om dat te horen, ArthurDZ.

avatar van trebremmit
Jaren geleden dat ik deze gehoord heb, vond het toen wel goed dit, maar nu begint het simpele me toch wel een beetje tegen te staan, het is vooral couplet, refrein, couplet, refrein, en de refreintjes zijn wel mooi, maar iets staat me altijd tegen in muziek als je wacht op het refrein en de coupletten maar saai zijn. Daarentegen vind ik Blind en Song to Say Goodbye wel weer hele aardige nummers.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijn album van Placebo met enkele uitschieters zoals Follow The Cops Back Home, Blind, Broken Promise en de indrukwekkende afsluiter, maar ondanks dat het niet in de score terug te zien is prefereer ik Without You I"m Nothing.