Damon Albarn - Everyday Robots (2014)

Folk / Soul
Label: XL

1. Everyday Robots (3:59)
  2. Hostiles (4:10)
  3. Lonely Press Play (3:43)
  4. Mr. Tembo (3:44)
  5. Parakeet (0:43)
  6. The Selfish Giant (4:48)
  7. You and Me (7:06)
  8. Hollow Ponds (5:00)
  9. Seven High (1:00)
  10. Photographs (You Are Taking Now) (4:44)
  11. The History of a Cheating Heart (4:00)
  12. Heavy Seas of Love (3:45)
  13. Father's Daughter's Son * (3:41)
  14. Empty Club * (3:17)
bikkel2 schreef:
Natuurlijk niet met je eens cured, maar je oprechtheid is oprecht......

Afgezien van het feit dat zulks een circulaire uitspraak is - en derhalve ongeldig zou ik er nog geen suikerzakje om willen wedden - tenzij uiteraard jij een lakmoestest hebt gedaan.

Al eens aangegeven: dit is géén album voor de ma ochtend- krijg je gegarandeerd opstartproblemen.

Cured
Ik heb' m gisteravond beluisterd , vanmorgen mijn bescheiden mening/gevoel erbij.

Cured schreef:

Dan ben je niet over één nacht ijs gegaan, want dat was er gewoon niet

Kijk, 3,5 al. We komen er wel cured ! Zal ik een kopje thee voor je maken ??

Cured
Haha, nee dank je ! Overigens maakte die halve punt van mijn kant voor het totaalgemiddelde niet uit: 3,83 tot dusver.

Cured schreef:

Mooi gemiddelde toch ?

avatar van waltzinblack
Erg lang gewacht met aanschaf van dit album. Na de derde draaibeurt was ik overtuigd. Een geniale plaat en voor mij het beste van Albarn tot nu toe. Van deze zeer productieve duizendpoot is nog veel moois te verwachten. De laatste Blur, minder dan dit solowerk imo, was al heel aardig.

avatar van harencoor
Na 2 jaar nog steeds een geniale plaat. Mooi melancholisch en rustig album.

avatar van LucM
Uitstekend solo-album van Damon Albarn dat zich gerust kan meten met het beste van Blur. Relaxte en vrij melancholieke singer-songwritersongs waarin Damon folk, soul of jazz aan toevoegt en hier en daar een beetje elektronica. De productie is niettemin sober en transparant gehouden en dat komt uiteindelijk de sfeer ten goede. Echte uitschieters kan ik niet noemen, ik zie dit album meer als één geheel dat je per luisterbeurt steeds meer waardeert.

avatar van vinylbeleving
harencoor schreef:
Na 2 jaar nog steeds een geniale plaat. Mooi melancholisch en rustig album.

Ik luisterde gisteravond The Selfish Giant sinds lange tijd weer eens. Hakte er in als een malle. Waanzinnig mooi nummer. Doe gewoon een halfje bij deze prachtige plaat.

avatar van Johnny Marr
Voor mij één van de beste dingen die Albarn ooit heeft uitgebracht, Blur en Gorillaz meegerekend.

avatar van blur8
Dit is inderdaad de meest persoonlijke & intense muzikale uiting van Damon yet.
En omdat hij voor 100% binnen mijn muzieksmaak zit, is Alburn ook de belangrijkste artiest van de afgelopen 15 jaar.

avatar van zaaf
Vanavond kennisgemaakt met de bonustracks... Doen geen pukkel onder! Prachtig

avatar van Summertime
Vanochtend met een goede bak koffie dit album weer eens beluisterd. Puur genieten, de nummers vloeien heerlijk in mekaar over en zowel muzikaal als tekstueel een constant hoog niveau!