George Harrison - All Things Must Pass (1970)

Label: Apple

1. I'd Have You Anytime (2:57)
  2. My Sweet Lord (4:37)
  3. Wah-Wah (5:35)
  4. Isn't It a Pity (7:08)
  5. What Is Life (4:22)
  6. If Not for You (3:29)
  7. Behind That Locked Door (3:05)
  8. Let It Down (4:57)
  9. Run of the Mill (2:51)
  10. I Live for You * (3:36)
  11. Beware of Darkness * (3:20)
  12. Let It Down * (3:55)
  13. What Is Life * (4:22)
  14. My Sweet Lord (2000) * (4:58)
  15. Beware of Darkness (3:48)
  16. Apple Scruffs (3:04)
  17. Ballad of Sir Frankie Crisp (Let It Roll) (3:46)
  18. Awaiting on You All (2:45)
  19. All Things Must Pass (3:44)
  20. I Dig Love (4:54)
  21. Art of Dying (3:37)
  22. Isn't It a Pity [Version Two] (4:45)
  23. Hear Me Lord (5:48)
  24. Out of the Blue (11:13)
  25. It's Johnny's Birthday (0:49)
  26. Plug Me In (3:18)
  27. I Remember Jeep (8:05)
  28. Thanks for the Pepperoni (5:32)
totale tijdsduur: 1:44:09 (2:04:20)
avatar van vigil
Het lijstje is ook geen kwaliteitslijstje maar een beste verkochte lijstje. Ik kan me voorstellen dat toen Paulus met zijn eerste album uitkwam na het uiteen vallen van The Beatles hier heel veel mensen voor naar de winkels renden.

avatar van devel-hunt
teus schreef:

Als het lijstje klopt ,dan zijn de nrs 3 en 4 best wel opmerkelijk ,McCartney werd en word soms nog gezien een voor McCartney's maatstaf te makkelijk onaf hobby album
En Double Fantasy als een van de zwakste albums van Lennon
Met die laatste ben ik het wel eens, maar met McCartney heb ik altijd wel wat gehad ,lekker puur met wat briljantjes
De nr 1 All Things is natuurlijk niet vreemd,.....ook wat mij betreft niet. (laatste tijd weer in mijn pers Top10 hier)

Double fantasy is niet vreemd in het lijstje van best verkochte solo Beatles platen, het was zijn comeback plaat die drie weken voor zijn dood uitkwam, waardoor die plaat een mega hit werd. De plaat McCartney verkocht goed, volgens mij is wings at the speed of sound samen met band on the run zijn best verkochte.

De gunfactor voor George was toendertijd groot denk ik.
Hij schreef steeds betere liedjes voor The Beatles en dat werd misschien niet helemaal erkend door Lennon & McCartney.
Mooie plaat met een ijzersterk 1e gedeelte.
Jammerlijk later wat ontsiert door de te lange jam verder op de plaat.

avatar van vigil
Misschien werd het wel erkend maar werd het een ego dingetje van de heren

avatar van Von Helsing
devel-hunt schreef:

Volgens RIAA zijn er alleen in de USA al 6 miljoen van verkocht, maar de wereld is veel groter dan de USA alleen, die 20 miljoen die ik heb gelezen gaat over wereldwijde verkoopcijfers van ATMP, sinds de release tot 2016. Of het klopt weet ik niet, maar ik heb het gelezen, ik meen in the Rolling stone

In Engeland is bijvoorbeeld al niet na te gaan hoeveel exemplaren daar zijn verkocht aangezien de postoffice aan het staken was de eerste acht weken na de release.

On July 29, 2006, The Official UK Charts company changed their records because there was a postal strike when the album had originally been on the charts. At the time, record retailers would send in documents saying how many records had been sold, but because of the strike they could not during an eight-week period in 1971. All Things Must Pass, which had originally peaked at number 4 (with Simon & Garfunkel's Bridge over Troubled Water at number one), now has been given the number one spot for all eight weeks.

Qua verkopen komt men op het internet niet verder dan die 6 miljoen van de RIAA. Maar ja, dat is uitsluitend Amerika.

avatar van Wickerman
Na een lange tijd (jaren!) luister ik vandaag deze plaat weer eens. Hetzelfde jaar, dezelfde producer en toch zo'n ander geluid dan Plastic Ono Band van John Lennon. Met All Things Must Pass laat George Harrison zien definitief uit de schaduw van zijn twee voormalige bandgenoten Lennon en McCartney te zijn getreden. Ongetwijfeld een klassieker die met gemak naast het beste werk van The Beatles kan staan. Die derde plaat had misschien niet gehoeven, maar ach, dat vergeven we George.

avatar van Marco van Lochem
Op 27 november 1970 verscheen het derde solo-album van ex-Beatles George Harrison, het eerste album met puur song gericht materiaal. Het eerste album “WONDERWALL MUSIC” bevat instrumentale filmmuziek en de opvolger, “ELECTRONIC SOUND” heeft 2 improvisatie tracks op de Moog synthesiser. Paul McCartney bracht zijn debuut solo album “MCCARTNEY” waar hij nagenoeg alles zelf zingt en speelt en Ringo Starr had al 2 albums gemaakt en vooral het debuut was redelijk succesvol. John Lennon’s “JOHN LENNON/PLASTIC ONO BAND” werd 11 december van hetzelfde jaar uitgebracht en bevat vinnige en soms zelfs gefrustreerde teksten op prachtige melodieën en tussen dat geweld verscheen dus Harrisons meesterwerk “ALL THINGS MUST PASS”. Een dubbellaar die duidelijk maakt waarom hij vaak teleurgesteld was als er maar 1 of 2 songs van hem op Beatles albums verschenen. Dat hij tijdloze klassiekers kon schrijven bewees hij als met de songs “WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS”, “SOMETHING” en “HERE COMES THE SUN” en op “ALL THINGS MUST PASS” viel alles samen. In totaal 18 schitterende, zeer melodieuze songs waar de enthousiasme van af spat. Met de hulp van bevriende muzikanten, zoals Eric Clapton, Ringo Starr, Billy Preston, Peter Frampton en Gary Brooker werd het album in een half jaar opgenomen onder de bezielende leiding van Phil Spector en leading single van het album “MY SWEET LORD” werd een internationale hit. De prachtige melodieën, mooie teksten en de eenheid van “ALL THINGS MUST PASS”, maakt dat het album tot één van de beste van de leden van The Beatles maakt. Een klassieker en die de tand des tijds makkelijk heeft doorstaan.

avatar van Arbeidsdeskundige
Het luisteren naar dit meesterwerk geeft mij bijzonder veel inspiratie. Dit is mijn religie.