Interpol - El Pintor (2014)

Label: Matador

1. All the Rage Back Home (4:22)
  2. My Desire (5:00)
  3. Anywhere (3:12)
  4. Same Town, New Story (4:09)
  5. My Blue Supreme (3:09)
  6. Everything Is Wrong (3:32)
  7. Breaker 1 (4:13)
  8. Ancient Ways (3:00)
  9. Tidal Wave (4:17)
  10. Twice as Hard (4:56)
  11. The Depths * (4:08)
  12. Malfeasance * (4:36)
  13. Slow Hands [Live] * (3:18)
avatar van Mindscapes
OscarWilde schreef:
Dit is ook vintage Interpol All the rage back home. Our love to admire was minder, maar vond Interpol een onderschat album

Heeft toch verdacht veel weg van de intro van Rest My Chemistry...

avatar van ni slecht
Mindscapes schreef:

Heeft toch verdacht veel weg van de intro van Rest My Chemistry...

Veruit het beste van de 3 nummers die hier al gepost zijn! en inderdaad veel meer vintage interpol dan rest my chemistry.. buiten die intro gaat die laatste vergelijking voor geen meter op.

avatar van steve harris
Nog even en dan...... Werchter INTERPOL nu al het hoogtepunt van werchter 2014

avatar van Glurp
Nieuwe nummers live @ Best Kept Secret Festival 2014:
Anywhere
My Desire
All the Rage Back Home

Leuke titel, de schilder.
De schilder in Nederland blijft toch wel Nick.

avatar van jellecomicgek72
Heb wel echt veel zin in dit album.. Vorige album was voor mij wel een kleine deceptie..

Ik vond die eigenlijk best wel de moeite waard, meer een eigen geluid, en minder leunend op Joy Division.

avatar van jellecomicgek72
Ik vind de live versies van de nummers die tot nu toe gelekt zijn echt heel goed. Lijkt wel of ze weer terug gaan naar de sound van Turn on the bright lights. Teminnste, dat hoor ik er weer een beetje in.

avatar van Musicdiscover
Ik vond Interpol live op BKS echt een hoogtepunt. Kan ze jaren geleden op Lowlands herinneren, was erg statisch allemaal. Hoop dat ze gaan verrassen met het nieuwe album.

avatar van Shadow91
Studioversie van de morgen te verschijnen 1e single (en tevens openingsnummer van deze El Pintor) al gelekt:
Interpol All the Rage Back Home - YouTube

Leuk nummer,maar mijn inziens ook niet meer dan dat en dus ook niet de wederopstanding waar ik stiekem toch op hoopte.
Dan bevallen de andere 2 reeds live gespeelde nummers (vooral Anywhere) me wel een stuk beter, maar doen ook verre van overtuigen.
Blijf echter toch wel erg uitkijken naar de rest van het album!

Dikkop
Hoh, All the Rage Back Home enkele keren beluisterd.
Dit is toch allemaal niet spectaculair meer.

avatar van hallo!
Het is typisch Interpol, maar het klinkt wel goed. Een album vol met zo'n nummers zou ik best ok vinden.

Dikkop
Ik vind het opvallend hoe anders Paul Banks zong ten tijde van de eerste 2 à 3 albums dan nu.
Hopelijk zijn Anywhere en All the Rage Back Home de zwakste nummers op de plaat.

Die nieuwe single doet me te hard denken aan vroeger werk van hen. Onderscheidt zich niet.

avatar van Mindscapes
Haha die twee laatste posts bewijzen toch maar weer dat iedereen er iets anders in zal horen en niemand er 100% tevreden mee zal zijn. Voor de ene lijkt het teveel op vroeger, voor de ander is het vlakker of niet-Interpolwaardig, een derde vindt er nog iets anders van... Alleszins benieuwd naar september. Eén van de platen waar ik nog het meeste naar uitkijk dit jaar!

Interpol zit inderdaad wel op een punt waarop ze nog moeilijk kunnen winnen, zie je vaak bij bands die meteen debuteerden met een album die overal geweldig onthaald werd (b.v. The Strokes, Bloc Party) en waarna daarna de perceptie onstaat dat het toch nooit zo goed meer is geweest als die eerste keer. Proberen ze wat meer af te wijken van het klassieke post-punk geluid en meer de studio als instrument te gebruiken zoals op hun vorige plaat dan worden ze daarop afgerekend. Doen ze daarentegen weer iets dat meer in lijn ligt met hun vroege albums dan is het voor velen meteen een flauw doorslagje van hun oudere werk.

Voor mij hebben ze tot op heden eigenlijk maar één keer echt teleurgesteld, namelijk met OLTA: een nogal rommelige, matig geproduceerde plaat die net wat te hard probeerde hen in grotere concertzalen te krijgen. LP4 was daarna een aangame verrassing en ook All the Rage Back Home vind ik niet slecht. Lijkt me op basis van dat nummer wel meer een back to the roots album te worden, wat ik ook wel verwacht had na hun meer experimentele vorige.

avatar van Screenager
Één van de weinige bands die me eigenlijk nog nooit teleurgesteld hebben. Ze hebben dan ook een erg herkenbaar geluid en laat dat geluid me nu net geweldig bevallen. Een beetje zoals Placebo dat heeft, maar Interpol staat dan toch op een hoger niveau voor mij.
All The Rage Back Home belooft alweer heel wat moois! Zeer goede single.
Turn On The Bright Lights overtreffen moet zowat de moeilijkste opgave ooit zijn, maar 'gewoon' opnieuw een 'oerdegelijk' album uitbrengen dat aan mijn hoge verwachtingen voldoet zou zeker ook al mission accomplished zijn. 5 op een rij, ben benieuwd of ze dat kunnen.

avatar van jougernaut
Ik heb zonder een enkel nummer gehoord te hebben meteen de limited white vinyl gepre-ordered. Interpol kan naar mijn mening vrij weinig fout doen. Heel veel mensen vinden het vervelend als een band op een boel albums hetzelfde klinkt zonder veel nieuws te doen.

De self-titled plaat vond ik persoonlijk een minder album, maar nog steeds erg goed en heb hem dan ook vaak beluisterd. Na ieder nummer dat nu is uitgebracht word ik eigenlijk alleen maar enthousiaster en enthousiaster en zal waarschijnlijk geen spijt krijgen van m'n aanschaf.

Fuck die ancients.

Goede track weer hoor, net als 'All The Rage..' - ik kijk uit naar El Pintor!

avatar van Musicdiscover
ancient ways nu op spotify, klinkt lekker.

Na wat mindere albums ben ik over deze wel tevreden eigenlijk. Kijken of dat blijft staan na verloop van tijd.

avatar van Gloeilamp
Zometeen eens voor het eerst beluisteren, erg benieuwd!

avatar van Johnny Marr
Spannend! Hopelijk is ie beter dan hun self-titled

Dikkop
Ik was aangenaam verrast door de synthesizer in Tidal Wave.

avatar van jellecomicgek72
Precies wat ik vantevoren had verwacht; topplaat! All the Rage Back Home voorspeelde al veel goeds en de rest van de nummers doen zeker niet onder die. Doet af en toe weer denken aan Turn on the Bright LIghts en ik durf nu al bijna te zeggen dat ik deze het beste vind na hun debuut.

jellecomicgek72 schreef:
ik durf nu al bijna te zeggen dat ik deze het beste vind na hun debuut.

Dat gevoel heb ik ook ja.

avatar van ArthurDZ
Wat een comeback zeg, zeer toffe plaat dit! Ze lijken op El Pintor weer helemaal terug te keren naar de sound van hun eerste twee albums, en daar kunnen we eigenlijk alleen maar blij om zijn. Normaal gezien juich ik dat soort herkauwingspraktijken niet toe, maar Interpol is nu eenmaal een schoenmaker blijf bij je leest-band gebleken. En daar hoeft niks mis mee te zijn, zolang ze maar liedjes van zo’n hoog niveau kunnen blijven maken.

Voorlopige favorieten zijn All The Rage Back Home, Same Town, New Story en Tidal Wave.

avatar van Chameleon Day
Aha, de postpunk revival gaat dus gewoon weer door. Ben benieuwd.