alt-J (∆) - This Is All Yours (2014)

Electronic / Pop
Label: Infectious

1. Intro (4:38)
  2. Arrival in Nara (4:13)
  3. Nara (4:56)
  4. Every Other Freckle (3:36)
  5. Left Hand Free (2:53)
  6. Garden of England (1:07)
  7. Choice Kingdom (4:17)
  8. Hunger of the Pine (4:59)
  9. Warm Foothills (3:45)
  10. The Gospel of John Hurt (5:15)
  11. Pusher (3:29)
  12. Bloodflood, Pt.II (5:19)
  13. Leaving Nara (3:00)
  14. Lovely Day * (4:02)
avatar van Motdattan
Benieuwd of deze plaat het hoge niveau van het debuut kan voortzetten. Gaat in ieder geval ontzettend lastig worden, maar toch kijk ik hier erg naar uit!

avatar van coldwarkids
Kijk hier opzicht ook wel naar uit!

avatar van (Blacksad)
Ik ben hier ook ontzettend benieuwd naar, An Awesome Wave was geniaal, evenaren zal ontzettend moeilijk zijn maar ik heb goeie hoop

avatar van meneer
Zeker benieuwd ! Hoe hebben ze zich ontwikkeld, wat zijn de verrassingen, waar zetten ze nieuwe muzikale lijnen naar uit ?

Mooi zo'n 'nieuwe' band om te volgen !

avatar van stoepkrijt
Een meesterwerk als An Awesome Wave valt haast niet te evenaren, dus daar reken ik ook helemaal niet op. Ik heb er hoe dan ook wel vertrouwen in dat de heren weer kwaliteit gaan afleveren.

Titels als Arrival in Nara, Nara en Leaving Nara en Bloodflood Pt. II stemmen me in ieder geval al vrolijk. En de kersen zijn terug!

avatar van Vinck
Stoepkrijt, waar heb jij die nummers al gehoord als ik vragen mag?

avatar van stoepkrijt
Nergens. Ik heb het alleen over de titels

'Arrival' en 'Leaving' zullen misschien een soort interlude en exitlude zijn, dus dat kan een bijzonder drieluik opleveren. En naar een Bloodflood 2.0 ben ik ook erg benieuwd. Het geeft mij in ieder geval het idee dat ze hun creativiteit niet zijn verloren en daar ben ik blij om.

avatar van hansjuvefan
Hier alvast een live-versie van Warm Foothills die ze vorig jaar op Reading brachten:

Alt-J (?) - Warm Foothills | Live at Reading Festival 2013 - YouTube

avatar van Vinck
Oh oké, had ik even verkeerd begrepen

avatar van coldwarkids
Hunger Of The Pine is een mooie eerste single!

avatar van JoaMuse
Hunger of the Pine, bevat zowaar een sample van Miley Cyrus.

avatar van Pinsnider
Hela, ik wist niet dat mijn zoontje van drie al hoesontwerpen kon maken... Hebben ze dat zomaar zonder mijn weten vanuit Kinderopvang Pino doorgesluisd....

avatar van dumb_helicopter
Ik vind de eerste single nu niet bepaald wereldschokkend.

avatar van coldwarkids
Nee is idd niet wereldschokkend helaas

avatar van jrn
jrn
Ik vraag me vooral af, waarom die sample. Vooral bij de eerste keer dat 'ie langskomt werkt het absoluut niet. Had een redelijk nummer kunnen zijn, maar voelt niet volledig uitgewerkt en het gebruik van de sample lijkt te zeggen: we nemen het zelf ook niet al te serieus. Jammer, maar heb nog hoop voor de rest van het album.

Ik deel je mening, jrn. Erg jammerlijk verwerkt (lees: geknipt en geplakt).

avatar van bver
Ik deel die mening alvast niet. Heerlijke eerste single!

UnknownPleasure
ik snap niet waarom mensen zich zo erg storen aan die sample? omdat het van Miley Cyrus komt, of.....? geen idee. ook met die sample naar mijn mening een goed nummer.

Prima single! Draai hun debut nog regelmatig, dus kom maar op met dit 2e album

avatar van freitzen
Die single klinkt toch weer erg intrigerend. Zeer benieuwd naar het album.

avatar van JVT
JVT
Ik vind em ook heel goed, en die sample past er perfect bij!

UnknownPleasure
UnknownPleasure schreef:
een goed nummer.

heel goed*

avatar van (Blacksad)
Ik vind het ook echt weer een fantastisch nummer!

Stijn_Slayer
Deze ga ik wel checken. Hun eerste album bevalt me, maar om te zeggen dat het echt een blijvertje is, gaat wat te ver. Zang is soms ietwat irritant, maar alt-J arrangeert wel bijzonder. 'Warm Foothills' is echter dodelijk saai.

Hopen dat het album beter is dan de hoes: wat een troep. Ziet eruit alsof iemand verf en een wit t-shirt in de wasmachine heeft gegooid.

Een hoog Karel Appel gehalte

avatar van Fathead
Ja, mooie single weer hoor, ietwat dreutelig, maar wel lekker. Ik ben echt heel benieuwd naar het album!

avatar van Tha)Sven
Beetje gezapig, maar in de studio komen ze meestal veel beter uit de verf. Ben wel bang dat deze gaat tegenvallen. Over hun debuut deden ze dacht ik meer dan 4 jaar, dus denk dat deze te snel gebracht wordt.

avatar van chevy93

Apart tekentje. Wat moet het voorstellen?

avatar van IntoMusic
Gewoon een foutje, want ik zie dat nergens op internet vóór Garden of England staan.

avatar van chevy93
Op Wikipedia staat het er ook voor. En daar staat dat het een Fleuron heet.

This Is All Yours - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Beetje interessantdoenerij.