alt-J (∆) - This Is All Yours (2014)

Electronic / Pop
Label: Infectious

1. Intro (4:38)
  2. Arrival in Nara (4:13)
  3. Nara (4:56)
  4. Every Other Freckle (3:36)
  5. Left Hand Free (2:53)
  6. Garden of England (1:07)
  7. Choice Kingdom (4:17)
  8. Hunger of the Pine (4:59)
  9. Warm Foothills (3:45)
  10. The Gospel of John Hurt (5:15)
  11. Pusher (3:29)
  12. Bloodflood, Pt.II (5:19)
  13. Leaving Nara (3:00)
  14. Lovely Day * (4:02)
avatar van stoepkrijt
Dat tekentje werd vroeger dus gebruikt om een tekst in paragrafen op te delen. Dan vind ik het best goed bedacht om dit tekentje te gebruiken als 'titel' voor de interludes. Die delen het album immers op in stukken. De interludes op het debuut hebben officieel ook alle drie ❦ als titel.

Een beetje interessantdoenerij is het inderdaad wel, maar daar staat alt-J om bekend. Het staat ze gelukkig goed.

avatar van dix
dix
Single vannacht op de radio gehoord ... mooi nummer dat het zeker in het donker op de snelweg goed doet. Joe Newman klinkt gelukkig ietsje minder als Devandra Banhart, maar de band klinkt wel weer wat meer als Archive. Had dit nummer op het debuut gestaan, dan was het een hoogtepunt geweest.

avatar van japser121
nieuwe single 'Left Hand Free' is ondertussen ook al te beluisteren op soundcloud

Alt-J - Left Hand Free

Klinkt totaal anders dan Hunger of the Pine, maar toch ook wel weer heel goed

Zoals iemand op Soundcloud zegt: if Alt-J and The Black Keys had a baby

bluesy klanken hebben ze dus ook in het arsenaal, meer hitpotentie dan de eerste release

Veelbelovend, ik hoop dat ze nog wel wat bewaren tot het album uitkomt

avatar van Gloeilamp
Left Hand Free en Hunger of the Pine zijn beide geweldige nummers. Nog even wachten, maar ik kijk hier nu al erg naar uit!

UnknownPleasure
opvallend, vooral omdat het geschreven is door Alt-j. zo op het eerste gehoor niet héél bijzonder, maar zeker niet slecht. ik weet niet of leuk echt het goede woord is maar het is wel zoeits.

avatar van thetinderstick
De twee nu bekende tracks klinken in ieder geval erg goed. Benieuwd naar de rest..

Zeker onder de indruk van de eerste twee bekend gemaakte tracks. Ik kijk uit naar het album!

avatar van VladTheImpaler

Dat nieuws is van januari dit jaar. Als het goed is zijn de al twee bekende nummers zonder de bassist.

avatar van Frenz
Oh sjips, hoorde het net van iemands anders, googlede het en keek niet naar de datum

Zag een eerder interview met hem en kreeg de indruk dat zijn schrijvende bijdrage best groot was

avatar van Mkkl
Dit nummer stemt mij iig tevree

alt-J - altjband.tumblr.com

avatar van JVT
JVT
Zalig nummer!! Ik kijk ondertussen zeer uit naar dit album, alles wat ik er van gehoord heb bevalt me zeer goed.

avatar van VladTheImpaler
En ook deze klinkt weer erg goed. Ik verwacht veel dit album en kijk er dan ook naar uit.

avatar van SOAD
Every Other Freckle en Hunger of the Pine vind ik erg sterk. Left Hand Free iets minder maar ben hoopvol gestemd.

avatar van Frenz
Eens, het laatste nummer is weer erg in de stijl van awesome wave

Helemaal niet verkeerd dus, ik hoop alleen dat er bij de album release nog iets nieuws te ontdekken valt

avatar van Snoeperd
Ik wilde even zeggen dat ik Left Hand Free het beste nummer vind dat Alt-J ooit heeft uitgebracht. Ik vond het debuutalbum van Alt-J een mooie plaat, maar van die rockers als deze mogen ze vaker uitbrengen.

avatar van japser121
NPR first listen live: Alt-J

hier een link naar een live sessie van Alt-J op NPR, waar ze naast Every Other Freckle, Left Hand Free en Hunger of the Pine ook nog Bloodflood pt.II, Warm Foothills, The Gospel of John Hurt en Nara/Leaving Nara spelen. Sommige nieuwe nummers klinken wel goed (Bloodflood, Warm Foothills), andere moeten toch nog wat wennen.

avatar van DirkM
Bedankt! Warm Foothills klinkt prachtig. Verder vind ik de drie singles die ze tot nog toe hebben uitgebracht zeker van het niveau van An Awesome Wave. Ben benieuwd, heb de cd maar vast besteld.

UnknownPleasure
ik vind ze live lang zo goed niet.

avatar van jrn
jrn
Nee inderdaad die First Listen show slaat helemaal nergens op. Het volle geluid komt niet over, zang is onzuiver en wekt irritatie op en de nieuwe tracks klinken geforceerd en inspiratieloos. Waar An Awesome Wave bij mij insloeg als een bom laat dit materiaal me volledig koud tot dusver. Jammer. Ik zet de eerste nog maar eens op.

avatar van jellecomicgek72
Is ie gelekt?

Volgens mij nog niet

avatar van DirkM
Briljant zeg. Misschien maar een wandeling in het Vondelpark maken vanavond..

avatar van chevy93
Huh? Hebben ze cd's in de vijver gegooid, ofzo?

avatar van 7744leon
chevy93 schreef:
Huh? Hebben ze cd's in de vijver gegooid, ofzo?

Je moet de app downloaden. Daarna moet je naar een locatie toegaan.

avatar van bver
Mmmm, op 98km van mijn huidige locatie. Dat wordt een lange wandeling...

Chips, ik naar wilhelminapark te Utrecht, in het donker maar zag alleen maar joggende mensen. Kom ik terug, lees ik dat je eerst een app moest downloaden.......??

Hij is vanmorgen gelekt, ben nu aan het luisteren